جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

ساخت نیم سرور اختصاصی در ویندوز سرور

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

دراین مقاله با”ساخت نیم سرور اختصاصی در ویندوز سرور” باشما عزیزان همراه هستیم. مطالعه ی این مقاله برای کاربرانی که سرور ویندوزی تهیه کرده اند اما قصد نصب کنترل پنل را ندارند، مفیدو کاربردی می باشد. قبل از شروع مراحل، لطفا ابتدا وب سرور IIS را در سرور خود نصب کنید، جهت راهنمایی بیشتر در خصوص نصب این وب سرور می توانید به مقاله ی “نصب وب سرور IIS در ویندوز سرور” مراجعه کنید.

پس از نصب IIS، مطابق تصاویر زیر وارد Server manager شده و از بخش Tools و پس از آن برروی گزینه ی “Add roles and features” کلیک کنیدو اطمینان حاصل کنید که DNS Server در سرور شما نصب شده باشد.

 

پس از نصب DNS Server، از بخش Tools وارد قسمت DNS شوید و یا از Start سرور خود DNS Manager را باز کنیدو مطابق تصاویر برروی گزینه ی “Forward Lookup Zones” کلیک راست کنید و سپس برروی گزینه ی New Zone کلیک کنید.

دراین مرحله نام DNS ZONE مد نظر خود را وارد کنید.

دراین مرحله مطابق تصویر زیر گزینه ی “Create a new file with this ….” را انتخاب کرده و برروی Next کلیک کنید.

در صفحه جدید، گزینه ی “Do not allow dynamic updates” را انتخاب کنید.

پس از اینکه Zone را ایجاد کردید مطابق تصاویر زیر برروی آن کلیک راست کرده و از بخش properties وارد گزینه ی Name server شویدو سایر مراحل را همانند تصاویر انجام دهید.

پس از آن Zone ایجاد شده توسط شما، در این بخش اضافه خواهد شد. برروی آن کلیک راست کرده و از گزینه ی  (New Host (A or AAA Record جهت ساخت A record استفاده کنید و نام A record، هاست نیم و IP سرور را وارد کنید.

جهت ساخت رکورد C NAME نیز همانند تصاویر زیر عمل کنید.

در آخر تصویری از رکوردهایی که به صورت پیش فرض ممکن است نیاز داشته باشید در سرور ایجاد کنید، پیوست کردیم.

 

جهت آشنایی با انواع رکورد ها نیز در ادامه مقاله همراه ما باشید.

(Start of Authority (SOA: این رکورد تعیین کننده ی معتبر بودن سرور شما در Zone می باشد. SOA مخفف Start Of Authority می باشد که جزئی مهمترین قسمت Zone file است. استفاده از رکورد های SOA یک سری قابلیت را به Domain Administrator می دهد که این اطلاعات مانند چگونگی به روزرسانی آن، آخرین تاریخ بروز رسانی، این که چه زمانی اطلاعات بررسی شود( برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر )، آدرس ایمیل مدیران و… می باشد.

(Name Server (NS: این رکورد هدایت دامنه به سرور را انجام می دهد.

(Host (A: این رکورد وظیفه تبدیل کردن نام Domain به آدرس IP را بر عهده دارند در اصطلاح فنی A Record می گویند.

(Alias (CNAME: یکی از پرکاربرد ترین کارها C name Record مهیا کردن دسترسی به Web Server از طریق دو استاندارد www.airoserver.com و airoserver.com (بدون WWW) می باشد. اینکار بدین صورت انجام می شود که یک C name Record برای WWW دامین ساخته و به نام کوتاه آن (بدون WWW) انتقال داده شود.

(Mail Exchanger (MX:  رکورد های MX یک نام دامنه (Domain Name) مشخص می کنند که ایمیل ها چگونه باید از طریق پروتکل (SMTP (Simple Mail Transfer Protocol هدایت شوند.

به عبارتی دیگر یک رکورد MX به ارسال کننده های ایمیل ( سرویس های ارسال ایمیل مانند جیمیل) می گوید که چطور باید ایمیلی را به دامنه شما ارسال کند.

 

پس از پایان مراحل ساخت نیم سرور، نیاز است در تنظیمات دامنه نیز نیم سرور های اختصاصی را بسیازید که جهت آموزش آن می توانید به مقاله ی زیر مراجعه کنید:

چگونه می توانم در دامنه بین المللی نیم سرور اختصاصی ایجاد کنم؟

چگونه می توانم در دامنه ملی نیم سرور اختصاصی ایجاد کنم؟

پس ازتغییر نیم سرورها دردامنه، پیشنهاد می کنم جهت اطمینان ازهدایت دامنه به نیم سرورهای خود، ازآنالیزورهای آنلاین همانندintodns.com استفاده کنید.

بهتون تبریک می گم، شما موفق به ساخت نیم سرور اختصاصی شدید!

منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات و یا سوالات شما هستیم… با مقالات Server.ir همراه باشید…

 

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

یک ابزار عالی دیگر نیز وجود دارد که کاملاً رایگان https://dnschecker.org/domain-health-checker.php است
این تست تست سلامت کامل DNS ، تست ضبط MX ، آزمون ضبط لیست سیاه ، آزمون لیست سیاه IP دامنه ، تست DMARC ، تست SMTP برای سوابق نامه و تست سوابق SPF را انجام می دهد.

بله این لینک نیز از ابزار مفید dnschecker هست که همانطور که فرمودید بسیار کاربردی و مفید هست. ممنون از اینکه تجربیات خود را با ما به اشتراک میگذارید.