قوانین همکاری

دریافت خدمات از مجموعه Server.ir نیازمند تایید شرایط و قوانین درج شده در این صفحه می‌باشد. این شرایط و قوانین با در نظر گرفتن اصول استاندارد بین‌المللی در حوزه میزبانی وب، جهت اطلاع‌رسانی حقوق متقابل کابران و Server.ir نسبت به یکدیگر تدوین شده است. همچنین حق به‌ روزرسانی و تغییر محتوای این صفحه برای مجموعه Server.ir محفوظ می‌باشد.

اصول کلی

1-1- تمامی قوانین و شرایط همکاری با Server.ir علاوه بر موارد مندرج در این توافق‌نامه، تابع شرایط و قوانین مراجع قضایی و ذی‌صلاح جمهوری اسلامی ایران (از جمله قوانین پلیس فتا و کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه که در نشانی https://internet.ir/law.html ثبت شده است)، می‌باشد.

2-1- کاربران حقیقی و حقوقی موظف به درج اطلاعات دقیق و کامل(شامل: نام، نام‌خانوادگی، کدملی (شناسه‌ملی)، آدرس، کدپستی، شماره ثابت، شماره همراه و ایمیل) هنگام تکمیل فرم ثبت‌نام ناحیه کاربری server.ir و به روزرسانی تمام موارد مورد نیاز پس از هر تغییری می‌باشند و در غیر این صورت مسئولیتی بر عهده Server.ir نخواهد بود.

3-1- به منظور احراز هویت کامل کاربران، هنگام درج سفارش یا بازه‌های زمانی متفاوت نیاز به برقراری تماس تلفنی و یا ارائه مستندات جهت تایید حساب کاربری است که کاربر ملزم به ارائه مستندات مذکور و هماهنگی در این زمینه می‌باشد و در غیر این صورت امکان ارائه خدمات و یا پیگیری‌های ثانویه نخواهد بود.

4-1- جهت دریافت اطلاع‌رسانی‌ها و سایر پیام‌های ارسال شده از طریق ایمیل، لازم است ایمیل ناحیه کاربری به نشانی مستقل از خدمات تهیه شده از Server.ir باشد تا در صورت تعلیق خدمات مذکور و یا سایر مواردی که نیاز به ارسال پیام به کاربر است، تداخلی جهت دریافت پیام‌های ارسالی ایجاد نگردد.

5-1- اطلاع‌رسانی از طریق هر یک از کانال‌های ارتباطی شماره ثابت، شماره همراه، ایمیل، پیامک، تیکت اطلاعیه‌های مندرج در ناحیه کاربری و… به منزله اطلاع‌رسانی رسمی و سلب مسئولیت از Server.ir می‌باشد.

6-1- مشخصات و شرایط خاص هر یک از خدمات در مراحل ثبت سفارش، قابل بررسی می‌باشد و در صورت تغییر از طریق هر یک از راه‌های ارتباطی به اطلاع کاربران خواهد رسید.

7-1- بررسی و رفع درخواست‌های پشتیبانی و… از طریق هریک از راه های ارتباطی، منوط به حفظ اصول خدمات پشتیبانی و ارتباطی می‌باشد و در غیر اینصورت امکان پیگیری موارد وجود نخواهد داشت.

8-1- در صورتی که نوع ناحیه کاربری حقوقی تعریف شده باشد، شخص حقوقی یا شرکت درج شده در ناحیه کاربری به عنوان مالک تمامی خدمات و اطلاعات ناحیه کاربری در نظر گرفته خواهد شد. در نتیجه در صورت بروز هرگونه مشکل دسترسی به ناحیه کاربری یا مالکیت آن، مرجع قضاوت Server.ir بوده و ایجاد هرگونه تغییر در دسترسی‌ها مشروط بر ارائه مستندات حقوقی مورد نیاز خواهد بود.

امنیت و حریم خصوصی

1-2- تحت شرایط خاصی مانند تغییرات مراجع سوم شخص تاثیرگذار و… ممکن است نیاز به تغییر امکانات و مشخصات خدمات گردد که به کاربران اطلاع رسانی گردیده و کاربران نیز هماهنگی لازم جهت اجرای طرح را خواهند داشت.

2-2- هرگونه استفاده از خدمات Server.ir به منظور Phishing، انواع حملات امنیتی، ایجاد اختلال در شبکه Server.ir، شبکه یا اینترنت جهانی، تلاش برای نفوذ یا سرقت اطلاعات، خلاف قوانین ملی، پلیس فتا، جرایم رایانه‌ای و… ممنوع بوده و مسئولیت آن بر عهده کاربر می‌باشد.

3-2- Server.ir صرفا ارائه‌دهنده و زیرساخت خدمات میزبانی می‌باشد و هرگونه مسئولیت ناشی از محتوای اطلاعات کاربر و کاربری غیر مجاز از خدمات بر عهده کاربر می‌باشد.

4-2- در صورت دریافت اخطار و یا پیامی در خصوص عدم رعایت قوانی کپی‌رایت، Server.ir نیز حامی این قوانین می‌باشد و در صورت نیاز نسبت به تعلیق خدمات و پیگیری امور اقدام خواهد نمود.

5-2- کاربر و Server.ir موظف هستند نسبت به حفظ حریم خصوصی و محتوای میزبانی شده دقت نموده و از افشای به غیر و یا سوء استفاده از آن جلوگیری کنند.

6-2- دسترسی به ناحیه کاربری، ایمیل و یا اطلاعات اصلی به منزله حق پیگیری و درخواست پشتیبانی می‌باشد بنابراین کاربر موظف است نسبت به حفظ اطلاعات ورود و حساب کاربری خود و جلوگیری از دسترسی توسط افراد غیر، دقت نماید و در غیر اینصورت مسئولیتی بر عهده Server.ir نخواهد بود.

7-2- رابط‌های کاربری هریک از حساب های موجود رسما به عنوان نماینده مالک حساب کاربری محسوب شده و مسئولیت هرگونه درخواست و یا تغییر توسط ایشان بر عهده کاربر می‌باشد.

8-2- حوزه برقراری ارتباط، دسترسی و امنیت خدمات ارائه شده توسط Server.ir بر اساس ارائه خدمات در سطح زیرساخت‌های تحت کنترل این مجموعه می‌باشد و مسئولیت حفظ امنیت در حوزه محتوای میزبانی شده، اصول امنیت در مفاهیم نرم‌افزاری، سیستم‌عامل و سطوح مربوطه بر عهده کاربر می‌باشد.

9-2- در صورتی که خدمات تهیه شده از Server.ir جزو خدمات نمایندگی نباشد، امکان در دسترس قرار دادن خدمات در اختیار فرد سوم شخص حقیقی یا حقوقی دیگری وجود ندارد.

10-2- کاربر موظف است نسبت به امنیت و صحت محتوای خود پیش از بارگزاری در هریک از بسترهای Server.ir اقدام نماید و در غیر اینصورت در صورت شناسایی محتوای ناامن و یا مغایرت با قوانین همکاری با Server.ir توسط سیستم‌های امنیتی Server.ir مراجع سوم شخص و یا روش‌های دیگر Server.ir اختیار حذف اطلاعات مذکور و عدم ارائه خدمات را خواهد داشت.

11-2- در صورتی که کاربر به دلیلی امکان دسترسی به حساب کاربری خود را نداشته باشد، Server.ir می تواند متناسب با شرایط و بر اساس مستندات و اطلاعات قبلی حساب کاربری نسبت به برقراری مجدد دسترسی با حفظ حریم خصوصی کاربر اقدام نماید.

12-2- در صورت فوت و یا بروز مشکل فورس ماژور (مشکل ناگهانی) برای مالک حساب کاربری امکان برقراری مجدد ارتباط تنها با دریافت نامه رسمی انحصار وراثت، وکالت یا سایر مراجع قانونی ممکن خواهد بود و در غیر این صورت مسئولیتی در خصوص اطلاع‌رسانی تعلیق و حذف خدمات بر عهده Server.ir نخواهد بود.

ثبت، تمدید و انتقال دامنه

1-3- قوانین دامنه‌های ملی مطابق قوانین مرکز ثبت دامنه ملی به نشان NIC.IR بوده و سایر مسائل اعم از احراز هویت جهت تمدید دامنه و… منوط به ارتباط مستقیم با آن مرکز می‌باشد.

2-3- قوانین دامنه‌های بین‌المللی مطابق قوانین بین‌المللی مراکز ثبت و ICANN می‌باشد و نتایج حاصل از تغییرات یا تاثیرات مراجع سوم شخص بر عهده Server.ir نخواهد بود.

3-3- ایمیل و اطلاعات مالک و یا هر یک از رابط‌های مالی، اداری و فنی مطابق اطلاعات مندرج در مراحل سفارش و دسترسی‌های مدیریت دامنه خواهد بود و قوانین ارتباطی، امتیاز و مالکیت بر این اساس و مطابق قوانین مرکز ثبت بررسی خواهد شد.

4-3- امکان ثبت دامنه با تعداد کاراکترهای کمتر از 3 عدد و کاراکترهای فارسی (جز موارد خاص که اعلام گردیده است) وجود ندارد و در صورت ثبت سفارشات مذکور مبلغ مسترد و سفارش لغو خواهد شد.

5-3- پیگیری هرگونه درخواست در خصوص دامنه‌های ملی بین ساعات 23:00 تا 00:30 بامداد به دلیل از دسترس خارج بودن سیستم مرکز ثبت دامنه ایرنیک ممکن نمی‌باشد.

6-3- در صورت اعمال هرگونه تغییر محدودیت و اثرگذاری بر امور مربوط به دامنه توسط مراکز ثبت دامنه و یا سایر مراجع سوم شخص مسئولیتی بر عهده Server.ir نخواهد بود و امکان استرداد مبلغ یا پرداخت هزینه و خسارت وجود نخواهد داشت.

7-3- اعلام آزاد بودن دامنه‌ها بر اساس ارتباط وب سرویس و پاسخ مراکز مربوط می‌باشد که گاها به دلایلی مانند کش مرورگر (cach) عدم دریافت پاسخ و سایر مسائل فنی ممکن است نامعتبر باشد؛ در این موارد سفارش لغو و هزینه مسترد خواهد شد.

8-3- تعرفه تمدید دامنه اعم از دامنه‌های ملی و بین‌المللی متناسب با نرخ ارز و سایر مسایل اقتصادی به روز محاسبه و اعمال می‌گردد.

9-3- در صورت ثبت سفارش انتقال دامنه از مرکزی دیگر به Server.ir تا پیش از انتقال کامل و موفقیت‌آمیز دامنه به این مرکز, مسئولیتی در خصوص دامنه، مدیریت آن و… بر عهده Server.ir نخواهد بود و در صورت عدم انتقال کامل فرآیند مذکور (اعم از کد انتقال نامعتبر, عدم تایید انتقال و…) سفارش لغو و هزینه مسترد خواهد شد.

10-3- با توجه به پنل مدیریت جامع دامنه‌های ثبت شده در Server.ir و فرآیندهای اطلاع‌رسانی مرکز ثبت و… در صورتیکه کاربری نسبت به باز کردن قفل دامنه، دریافت کد انتقال و ثبت سفارش انتقال دامنه در مرکزی دیگر اقدام نماید، مسئولیتی در خصوص دامنه مذکور بر عهده Server.ir نخواهد بود.

11-3- کاربر موظف است پیش از تاریخ تمدید دامنه‌های خود نسبت به پرداخت و تمدید دامنه‌های خود اقدام نماید و در غیر اینصورت دامنه غیرفعال و سایر فرآیندهای چرخه عمر دامنه مطابق قوانین مرکز ثبت طی خواهد شد.

12-3- در صورتیکه کاربر پیش از رسیدن به تاریخ انقضای دامنه خود نسبت به تمدید موفق آن اقدام نکند، مطابق قوانین مرکز ثبت دامنه، قفل می‌گردد و امکان انتقال، تغییر نیم‌سرور (NameServer) و سایر امور مدیریت دامنه تا تمدید مجدد آن وجود نخواهد داشت.

13-3- تمدید دامنه‌های ملی پس از 30 روز و دامنه‌های بین‌المللی پس از 45 روز از تاریخ انقضا شامل هزینه مازاد به تعرفه تمدید می‌گردد. این هزینه برای دامنه‌های ملی به میزان تعرفه تمدید و برای دامنه‌های بین‌المللی قریب به 6 برابر تعرفه تمدید می‌باشد.

14-3- مطابق قوانین مرکز ثبت دامنه پس از انجام اموری مانند تمدید، تغییر اطلاعات مالک و… دامنه به مدت معینی(عموما 60 روز) قفل خواهد شد که در اینصورت امکان انتقال دامنه وجود نخواهد داشت.

خدمات ارزش افزوده

1-4- تهیه نسخه پشتیبان و نگهداری اطلاعات به صورت پیش‌فرض بر عهده کاربر می‌باشد و کاربر موظف است همواره نسبت به پیاده سازی راهکار بک‌آپ برای خدمات خود اقدام نموده تا در صورت نیاز به بازگردانی اطلاعات توسط ایشان مورد استفاده قرار گیرد.

2-4- در برخی خدمات مانند هاست اشتراکی فرایند بکاپ دوره‌ای ذکر شده است. این فرایند و موارد مشابه به صورت اتوماسیون در ساعت خاصی انجام خواهد شد اما ممکن است به دلایلی مانند پر بودن فضای حافظه کاربر، معلق بودن اکانت، غیر کاربردی بودن بک‌آپ موجود و… این نسخه قابل استفاده نباشد همچنین بک‌آپ تهیه شده در دوره قبل حذف و با بک‌آپ جدید جایگزین می‌گردد. بنابراین مطابق استانداردهای جهانی تهیه بک‌آپ در نقاط تغییرات مهم سیستم نگهداری در محیطی امن توسط کاربر الزامی می‌باشد.

3-4- فارغ از مواردی که به عنوان ارزش افزوده و رایگان در مراحل سفارش اعلام می‌گردد در صورتی که نیاز به خدمات مازادی باشد که نیاز به پرداخت هزینه به مرجعی سوم شخص باشد، هزینه مازاد به صورت جداگانه محاسبه و اخذ خواهد شد.

4-4- نسخه پشتیبان از خدماتی که از تاریخ سررسید، میزان مجاز مصرف فضای حافظه، ترافیک ماهانه و … عبور کرده باشد به صورت پیش‌فرض تهیه نمی‌گردد و آخرین نسخه بک‌آپ موجود نیز پس از 24 ساعت از تهیه بک‌آپ به صورت خودکار حذف می‌گردد.

5-4- خدمات ارزش افزوده‌ای همچون هدایای باشگاه مشتریان و… در قالب امکانات اضافه و در قالب پیشنهاد ویژه تقدیم حضور کاربران گرامی می‌گردد که متناسب با تغییر شرایط منعطف و تغییر‌پذیر خواهند بود.

6-4- موجودی حساب کاربری به صورت پیش‌فرض قابل استرداد نمی‌باشد و تنها امکان استفاده به منظور ایجاد یا تمدید سفارش می‌باشد.

7-4- هرگونه اقدام به منظور ایجاد اختلال در فرآیندهای رایج از استفاده از کدهای تخفیف, پیشنهادات ویژه و … غیرمجاز می‌باشد و Server.ir مجاز به جلوگیری از اقدامات حاکی از سوء استفاده از امکانات و عدم ارائه خدمات خواهد بود.

8-4- خدماتی که ترافیک ماهانه مصرفی آنها نامحدود اعلام شده است وابسته به استانداردها و قوانین زیرساخت و دیتاسنتر هستند. در سرورهای مجازی، ابری و اختصاصی ایران برای ارسال (Send یا آپلود فایل از سرور) محدودیتی وجود ندارد و برای دریافت (Receive یا دانلود فایل در سرور) در صورت مصرف متعارف نسبت به ارسال محدودیتی نخواهد بود، اما در صورتی که میزان دریافت به ۱ ترابایت در ماه برسد، میزان مصرف ترافیک ارسال و دریافت توسط کارشناسان Server.ir بررسی و مقایسه خواهد شد و سپس در صورت مشاهده مصرف نامتعارف هماهنگی‌های لازم جهت دریافت هزینه مازاد بر سرویس یا محدود کردن ترافیک با کاربر انجام خواهد شد.

9-4- ارتقا آنی منابع خدمات مشروط به وجود منابع سخت‌افزاری و زیرساختی از پیش تامین شده می‌باشد و در صورتی که سفارش ارتقا نیاز به هرگونه تامین منابع سخت‌افزاری یا زیرساختی داشته باشد، به صورت آنی انجام نخواهد شد.

مدیریت سرور

1-5- به صورت پیش‌فرض مدیریت تمام خدمات سرور مجازی، ابری، اختصاصی و… بر عهده کاربر می‌باشد و خدمات پایه شامل نصب سیستم‌عامل و راه‌اندازی اولیه جهت امکان برقراری ارتباط با سرور، بر اساس زیر ساخت‌های فراهم شده در دیتاسنتر می‌باشد.

2-5- به صورت پیش‌فرض پشتیبانی موارد مربوط به زیرساخت خدمات بر اساس معیار وضعیت دسترسی خدمات از دیتاسنتر تا رسیدن به مرجع سطح ارتباطات سوم شخص، منابع سخت‌افزاری، خدمات نرم‌افزاری ارائه شده توسط Server.ir ، کیفیت پهنای باند و سایر موارد زیرساختی در اختیار مجموعه جهت برقراری ارتباط رایگان بوده و سایر موارد بر عهده این مجموعه نمی‌باشد.

3-5- پشتیبانی نرم‌افزاری خدمات ارائه شده در سطح سرور‌های مجازی، ابری و اختصاصی از لایه سیستم‌عامل به بعد بر عهده کاربر می‌باشد و در موارد استفاده از مجازی‌ساز نیز مدیریت مجازی‌ساز و ماشین‌های زیرمجموعه به عهده کاربر می‌باشد.

4-5- پشتیبانی نرم‌افزاری خدمات هاست اشتراکی در خصوص اموری مانند رفع مشکلات، طراحی سایت، بهینه‌سازی کدها و به روزرسانی ماژول‌ها که مرتبط با میزبانی‌وب نمی‌باشد به عهده کاربر می‌باشد.

6-5- تهیه نسخه بک‌آپ به صورت کلی فارق از موضوع مدیریت سرور و خدمات Server.ir می‌باشد و حتی در صورت پیاده‌سازی اولیه تنظیمات بک‌آپ، مانیتورینگ و پیگیری تهیه بک‌آپ توسط Server.ir، صحت استمرار این فرآیند و نگهداری بک‌آپ در محیطی امن و مستقل از خدمات ارائه شده جهت استفاده از موارد مورد نیاز الزامی و بر عهده کاربر می‌باشد.

نمایندگی و همکاری در فروش

1-6- خدمات پشتیبانی و رفع مشکلات کاربران زیرمجموعه خدمات نمایندگی فروش Server.ir بر عهده نمایندگان فروش می‌باشد و Server.ir به صورت مستقیم امکان پشتیبانی و پیگیری مستقیم موارد مذکور را نخواهد داشت.

2-6- رعایت اصول Server.ir همچون صداقت، شفافیت، رضایتمندی کاربر، کیفیت خدمات و پشتیبانی، صحت احراز هویت کاربران، حفظ حریم خصوصی کاربران و… برای تمام نمایندگان محترم الزامی بوده و در صورت تکرار عدم رعایت موارد مذکور حساب نمایندگی لغو خواهد شد.

3-6- مسئولیت ارائه خدمات کامل و با کیفیت تا انتهای دوره سررسید به کاربران زیرمجموعه هر نمایندگی به عهده نماینده می‌باشد و نماینده متعهد است تا زمان اتمام دوره ارائه خدمات به کاربران خود حساب نمایندگی خود را متناسب با خدمات تمدید نماید.

4-6- 6 مسئولیت تمام عواقب ناشی از دستوراتی که سهواً یا عمداً از سمت ماژول‌های نمایندگی خدمات میزبانی‌وب یا دامنه از سمت سیستم مدیریت مشتری یا سایر راه‌های ارتباطی نمایندگان محترم به این مجموعه ارسال شود، بر عهده نمایندگان می‌باشد و هیچ مسئولیتی در خصوص علمکردهای مذکور بر عهده Server.ir نمی‌باشد.

5-6- حفظ حریم خصوصی اطلاعات و محتوای میزبانی شده کاربران زیرمجموعه، بر عهده نماینده می‌باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل در این رابطه، مسئولیت و عواقب آن بر عهده ایشان می‌باشد.

6-6- سیستم همکاری در فروش به صورت اتوماسیون و بر اساس کوکی سیستم‌ها عمل می‌کند که در صورت عدم ثبت خودکار همکاری در فروش(به هر دلیل منقضی شدن کوکی کاربر و…) امکان تخصیص دستی همکاری در فروش نخواهد بود.

7-6- درصد سود و خدمات تحت پوشش طرح همکاری در فروش مطابق اطلاع‌رسانی‌های وبسایت و تیم فنی خواهد بود.

8-6- همکاری در فروش تنها شامل اولین پرداخت هر سفارش می گردد و واریزی های مربوط به تمدید خدمات مشمول قانون همکاری در فروش نمی‌باشد.

9-6- همکاری در فروش تنها شامل خدمات میزبانی (سرور اختصاصی، سرور ابری یا مجازی، هاست، گواهینامه SSL) به جز پلن‌های اختصاصی و موارد خاص می‌گردد و برای خرید یا انتقال دامنه سود همکاری در فروش ارائه نخواهد شد.

اصول پرداخت و امور مالی

1-7- صورتحساب مربوط به هر یک از خدمات ارائه شده توسط Server.ir پیش از زمان سررسید آن به صورت آنلاین صادر، در ناحیه کاربری نمایش و از طریق یکی از راه های ارتباطی به کاربر اطلاع‌رسانی خواهد شد و کاربر موظف است پیش از این موعد سررسید، نسبت به پرداخت آن از طریق هر یک از راه‌های پرداخت آنلاین، واریز به حساب، درگاه‌های تلفن و… اقدام نماید.

2-7- در صورتیکه پرداخت صورتحساب‌های هر یک از خدمات از راه‌های پرداخت آفلاین و… صورت پذیرد، پرداخت صورتحساب به منزله ثبت فیش با اطلاعات کد پیگیری و… صحیح و دقیق و تأیید نهایی پرداخت صورتحساب مربوطه می‌باشد.

3-7- در صورتیکه صورتحساب مربوط به یکی از خدمات تا موعد سررسید آن پرداخت نگردد، Server.ir موظف به نگهداری اطلاعات میزبانی شده و یا مرتبط با آن خدمات تنها مطابق ایمیل‌ها و سایر اطلاع‌رسانی‌های قبلی آن خدمات می‌باشد و عدم پرداخت صورتحساب تا تاریخ سررسید به منزله رضایت کاربر نسبت به حذف تمام محتویات مرتبط با آن خدمات می‌باشد.

4-7- تعرفه‌های درج شده برای هر یک از خدمات در مراحل سفارش و یا پیش‌فاکتور و صورتحساب‌های مرتبط، بر اساس شرایط زمان سفارش می‌باشد و متناسب با شرایط اقتصادی، تورم و نوسانات ارز تغییرپذیر می‌باشد، بنابراین ممکن است مبلغ تمدید هر یک از خدمات خصوصاً خدماتی که به نوعی وابسته به نوسانات ارز هستند، متناسب با شرایط، افزایش و یا کاهش داشته باشند.

5-7- تعرفه‌های مربوط به زمان فروش‌های ویژه و کدهای تخفیف مناسبتی و… بر اساس شرایط مذکور برای آن فروش ویژه و یا کد تخفیف محاسبه می‌گردند و در صورتیکه شرایط برای خرید اولیه صادر گردیده باشد، هزینه تمدید و… بر اساس تعرفه‌های اصلی خدمات محاسبه خواهند شد.

6-7- بازه‌های زمانی مربوط به فروش خدمات مانند دوره ماهانه، سه ماهه، شش ماهه، سالانه و… بر اساس تاریخ میلادی و در زمان خاصی از روز طبق تنظیمات اتوماسیون سیستم محاسبه می‌شوند بنابراین ممکن است به دلایل متفاوت مانند تفاوت تعداد روزهای ماه، زمان اجرای فرآیند خودکار تعلیق خدمات و… بازه زمانی که سرویس در دسترس کاربر می‌باشد با بازه زمانی خریداری شده به صورت دقیق همخوانی نداشته باشد و این زمان اندکی کمتر باشد و این مورد پیش از خرید با پذیرش گزینه (مطالعه و پذیرش قوانین) به کاربر اطلاع رسانی شده است.

7-7- زمان سررسید بعدی خدمات بر اساس زمان ثبت سفارش و یا سررسید قبلی می‌باشد بنابراین فارغ از زمان پرداخت کاربر سرویس بر اساس تعداد روزهای خدمات از زمان‌های مذکور ارائه می‌گردد.

قانون بازگشت وجه

1-8- در صورت درخواست لغو کاربران تا 7 روز پس از ثبت سفارش تمام مبلغ لغو شده در خصوص خدماتی که شامل این قانون می‌گردند بدون قید و شرط به موجودی کاربر و یا به شماره شبا حساب بانکی استفاده شده هنگام پرداخت مبلغ مسترد می‌گردد.

2-8- ثبت درخواست لغو از طریق ناحیه کاربری ایمیل و یا تیکت به منزله رضایت کاربر از حذف غیرقابل بازگشت اطلاعات و محتوای خدمات می‌باشد.

3-8- خدمات ثبت دامنه، صدور گواهینامه SSL(به استثنای مواردی که ذکر گردیده است)، آی‌پی اضافه، لایسنس کنترل‌پنل، سرورهای اختصاصی داخل و خارج کشور و مواردی که منجر به پرداخت به مراجع سوم شخص یا پرداخت‌های ارزی غیرقابل استرداد از سمت Server.ir می‌شود، مشمول قوانین بازگشت وجه نمی‌شوند.

4-8- کاربر موظف است هنگام اعلام درخواست خود مبنی بر استرداد وجه پرداخت شده عینا اطلاعات کارت یا حساب مبدا هنگام پرداخت به این مجموعه را اعلام نماید و در صورتیکه اطلاعات اعلامی با موارد ثبت شده مغایرت داشت به منظور جلوگیری از مشکلات مالی و پولشویی از استرداد وجه به حساب غیر، پرهیز خواهد شد و در صورتی که در شرایط خاص استرداد صورت گیرد مسئولیتی بر عهده Server.ir نخواهد بود.

5-8- در صورتیکه فردی از طرق مختلف نسبت به سوء استفاده از قانون بازگشت وجه و ایجاد اختلال در فرآیند کاری Server.ir اقدام نماید، واحد امور حقوقی Server.ir می‌تواند مورد را بررسی، پیگیری و به اقتضای مورد عمل نماید.

6-8- در صورتیکه کاربر پس از ۷ روز مهلت بررسی خدمات درخواست لغو ثبت نماید، امکان استرداد هزینه پرداخت شده وجود نخواهد داشت و در موارد خاص در صورتیکه به صورت مکتوب از سمت تیکت توسط واحد پشتیبانی مهلت بیشتر از ۷ روز ارائه شده باشد، هزینه تنها به موجودی حساب کاربری مسترد می‌گردد.

7-8- استرداد هزینه شامل موارد غیرمجاز و نامتعارف نمی‌گردد و در صورتیکه از هر یک از خدمات برای کاربری‌های غیرمجاز ذکر شده در قوانین استفاده شود امکان بازگشت وجه حتی در ۷ روز ابتدایی خرید وجود نخواهد داشت.

کاربری های خاص

1-9- خدمات میزبانی‌وب هاست اشتراکی، سرور مجازی و سرور اختصاصی ارائه شده توسط Server.ir به منظور میزبانی خدمات وبسایت، نرم‌افزارهای تحت وب، پورتال‌های فروشگاهی، شرکتی، سازمانی و… ارائه گردیده است بنابراین استفاده از این خدمات به منظور کاربری ایمیل مارکتینگ، گیم‌سرور و یا آپلودسنتر در صورتی که به Server.ir اطلاع‌رسانی نگردد و یا خدمات به صورت خاص برای این کاربری ارائه نشده باشد غیرمجاز می‌باشد.

2-9- به منظور کاربری‌های ایمیل مارکتینگ، گیم‌سرور، آپلودسنتر و… که شامل کاربری و محتوای رایج میزبانی نمی‌باشند، کاربر موظف است پیش از استفاده از خدمات حتماً با کارشناسان Server.ir هماهنگی‌های لازم را صورت دهد و عدم رعایت این مورد نقض قوانین توافق‌نامه محسوب می‌گردد.

3-9- استفاده از خدمات سرور مجازی و اختصاصی داخل کشور برای کاربری گیم‌سرور تنها با آی‌پی اینترانت مجاز می‌باشد و کاربران گیم‌سرور، هنگام سفارش خدمات سرور مجازی و یا اختصاصی داخل کشور ملزم به سفارش آی‌پی اختصاصی اینترانت می‌باشند.

خرید و فروش دامنه

1-10- در صورتیکه هر یک از طرفین خرید و یا فروش، اقدام به تلاش برای معامله بدون همکاری Server.ir نمایند و یا به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند، تمام تعهدات و مسئولیت‌ها از Server.ir سلب گردیده و برعهده طرفین خواهد بود.

2-10- طرفین معامله موظف به ارائه اطلاعات صحیح و کامل موارد نیاز برای انجام فرآیند‌های معین می‌باشند.

3-10- مبلغی معادل 5 تا 20 درصد معامله بعنوان حق داوری و انجام معامله به Server.ir تعلق خواهد گرفت که طرفین می‌توانند پیش از معامله، مبلغ دقیق را پیگیری کنند.

4-10- خریدار موظف است هزینه اعلام شده توسط Server.ir را در موعد معین به عنوان ودیعه به حساب‌های بانکی Server.ir واریز نماید و فروشنده نیز در زمان اعلام شده، امتیاز صاحب دامنه را تغییر دهد.

5-10- فروشنده دامنه نمی تواند قیمت پیشنهادی خود را پس از اعلام قیمت به خریدار تغییر دهد و در غیر اینصورت معامله فسخ می‌گردد.

6-10- پس از واریز وجه و آغاز مراحل پیگیری فرآیند همکاری، امکان استرداد هزینه و یا بازگرداندن حق مالکیت دامنه به فروشنده به هیچ وجه وجود ندارد.

فورس ماژور و سلب مسئولیت

1-11- تمام خدمات ارائه شده توسط Server.ir به منظور میزبانی خدمات وبسایت، نرم‌افزارهای تحت وب، پورتال‌های فروشگاهی، شرکتی، سازمانی و… ارائه گردیده است بنابراین هرگونه استفاده از این خدمات به منظور کاربری‌های غیرقانونی، متناقض با قوانین ملی و یا کاربری‌های خاص مانند ایمیل مارکتینگ، گیم‌سرور و یا آپلودسنتر مطلقاً ممنوع می‌باشد و در صورت نیاز به هر کاربری خاص باید حتماً پیش از سفارش رسماً و به صورت مکتوب با کارشناسان مجموعه هماهنگ گردد.

2-11- قوانین خاص هر یک از خدمات نیز که به صورت جداگانه در سایت اصلی و ناحیه کاربری مطرح گردیده است، شامل این توافق‌نامه می‌باشند و مطابق شرایط و موارد مذکور ویژه هر یک از خدمات خواهد بود.

3-11- Server.ir در خصوص بروز حوادث غیرمترقبه و یا غیرقابل پیش‌بینی مانند زلزله، سیل، طوفان، آتش‌سوزی، مشکلات ناشی از بروز تداخل در سیستم‌های پیش‌نیاز و یا بسترهای ملی، حواله‌های ارزی، تحریم و قطع همکاری شرکت‌ها و مؤسسات خارج کشور و… که تحت کنترل این مجموعه نمی‌باشد و ممکن است موجب ایجاد تداخل در ارائه خدمات گردد مسئولیتی بر عهده ندارد بنابراین کاربر موظف است در بازه‌های زمانی معین نسبت به تهیه نسخه پشتیبان و نگهداری آن در سیستم محلی (Local) خود اقدام نماید تا در مواقع ضروری قابل استفاده باشد و در صورت بروز شرایط فوق امکان استرداد و پرداخت خسارت نخواهد بود.

4-11- در صورت تغییر هر یک از موارد این توافق‌نامه و یا به روزرسانی آن، نسخه جدید در سایت قابل مشاهده خواهد بود که تمام اصلاحیات و موارد جدید نگاشته شده در این توافق‌نامه هنگام استناد به آن معتبر می‌باشد و کاربر موظف است در بازه‌های زمانی معین و هنگام تمدید خدمات خود حتماً این توافق‌نامه و به‌روزرسانی‌های آن را مطالعه نماید تا به صورت آگاهانه نسبت به پذیرش و عمل به این توافق‌نامه متعهد گردد.

5-11- مالکیت، مدیریت و حقوق بسترهای سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و خدمات ارزش افزوده ارائه خدمات در Server.ir از جمله آی‌پی‌های تخصیص یافته به خدمات هاست اشتراکی، سرورهای مجازی و اختصاصی کاربران متعلق به این مجموعه می‌باشد و حداکثر تلاش بر پایداری و استمرار این خدمات خواهد بود اما در مواقع ضروری، Server.ir پس از اطلاع رسانی به کاربران می تواند موارد مذکور و از جمله آی‌پی‌های تخصیص یافته را تغییر دهد و یا جابه‌جا نماید.

6-11- عدم رعایت هر یک موارد مذکور در این توافق‌نامه و سایر موارد مذکور سایت و ناحیه کاربری، به منزله سلب مسئولیت خدمات‌رسانی، اطلاع‌رسانی و رفع الزام انجام سایر موارد توافق‌نامه توسط Server.ir خواهد بود و در صورتیکه کاربر هر یک از موارد مذکور را نقض نماید و یا نسبت به انجام آن با کارشناسان مجموعه همکاری ننماید، Server.ir می‌تواند تا زمان رفع موارد، خدمات را معلق و مسدود نماید.

7-11- در صورت بروز هرگونه اختلاف و یا مشکل در امور مذکور، مخاطب یا کاربر عزیز می‌تواند با واحد امور حقوقی Server.ir و از طریق بخش تیکت در ناحیه کاربری مورد را بررسی، پیگیری و رفع نماید.

8-11- همچنین در صورت وجود هرگونه اختلاف می توانند به داور مورد اعتماد طرفین که در مرحله اول هیئت مدیره شرکت تدبیرپردازان می باشد مراجعه نمایند و در صورت باقی ماندن اختلاف به نماینده صنف و سپس مراجع ذی‌صلاح مراجعه نمایند.