قوانین همکاری

دریافت خدمات از مجموعه Server.ir نیازمند تایید شرایط و قوانین درج شده در این صفحه می‌باشد. این شرایط و قوانین با در نظر گرفتن اصول استاندارد بین‌المللی در حوزه میزبانی وب، جهت اطلاع‌رسانی حقوق متقابل کابران و Server.ir نسبت به یکدیگر تدوین شده است. همچنین حق به‌ روزرسانی و تغییر محتوای این صفحه برای مجموعه Server.ir محفوظ می‌باشد.

مبنای همکاری Server.ir

آخرین به‌ روزرسانی: تیر ماه ۱۴۰۱

سرور دات آی آر، مجموعه‌ای مستقل و خصوصی با چشم‌انداز ایجاد بستری قابل اعتماد در ذهن شما مخاطب عزیز است و بدین منظور مطابق اصول حرفه‌ای کسب و کار، ارزش‌های بنیادینی برای خود مشخص نموده است که از جمله‌ی این ارزش‌ها شفافیت و صداقت می‌باشد. در نتیجه در راستای تلاش برای حفظ این ارزش‌ها، این توافق‌نامه سطح خدمات(SLA) تنظیم گردیده است تا در عین ماهیت جدی قوانین، شاخصی کاربردی برای شکل‌گیری ارتباطی آگاهانه و مؤثر باشد.

علاوه بر این، همه ی ما نیک آگاهیم که با توجه به نوجوانی فناوری اطلاعات در کشور عزیزمان ایران، تغییر و تحولات اساسی در زیرساخت و زنجیره ی تأمین خدمات در حال رخ دادن است و این موارد در کنار عواملی چون موانع و تحریم‌ها، عدم دسترسی به برخی خدمات و بسترهای جهانی، عدم یکپارچگی و جامعیت راهکارهای فناوری اطلاعات و… منجر به تأثیرپذیری‌های زیادی برای کسب و کارها می‌شود و سرور دات آی آر نیز از این امر مسثتثنی نیست. بنابر‌ این با توجه به این شرایط و دقیقاً در راستای حمایت از حقوق شما کاربران عزیز در بهره‌مندی از شفافیت و صراحت در آگاهی از تعهدات طرفین و شرایط استفاده از خدمات این قرارداد تعریف و تقدیم حضور می‌گردد.

در نهایت پیشاپیش بابت مطالعه دقیق و رضایت آگاهانه از توافق نامه سطح خدمات و شرایط همکاری از شما متشکریم و امید آنکه این توافق‌نامه، مقدمه‌ای بر ارتباطی بلندمدت و تجربه‌ای حرفه‌ای و دلنشین در همکاری با سرور دات آی آر باشد:

۱- آغاز همکاری
  1. سرور دات آی آر تأمین کننده‌ی بسترهای ابری و میزبانی‌وب می‌باشد. این خدمات همواره تحت تأثیر رویدادها و رخدادهای متعدد و مرتبط با حفظ کیفیت، امنیت، حملات سایبری، تحقیق و توسعه، اختلالات فنی، ارتباطی، دسترسی و فیزیکی و... هستند و رسالت سرور دات آی آر تعبیه‌ی زیرساختی پایدار جهت ارائه خدماتی قابل اعتماد به کاربران محترم این مجموعه است. ارائه‌ی خدمات این مجموعه در مدل فروش اشتراک خدمات تعریف گردیده است و خدمت‌رسانی به کاربران به معنای اشتراک این بسترها با کاربران می‌باشد. بنابر این با وجود تلاش سرور دات آی آر جهت تحقق اهداف مطلوب و عمل به رسالت مذکور؛ شرایط، تغییرات، اثرپذیری‌ها، اختلالات و یا مشکلاتی که در این بسترها یا خدمات رخ می‌دهند، بخشی از شرایط یا ماهیت این خدمات محسوب گردیده و مورد رضایت طرفین این همکاری می‌باشد.
  2. عبارات ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه اعلام شده در فرآیند ثبت سفارش و سایر راهکارها مربوط به دوره‌ی اشتراک خدمات می‌باشد و به معنای دقیقا 30، 90، 180 و یا 365روز ارائه یا امکان استفاده‌ی کاربردی از خدمات نیست بلکه عبارات مذکور، معیار تعیین تاریخ سررسید بعدی، زمان و نوع پرداخت تعرفه‌ی اشتراک در بستر این خدمات هستند. به این صورت که تاریخ سررسید بعدی هر خدمت، معادل تاریخ میلادی روز ثبت سفارش پس از گذشت یک دوره‌ی زمانی انتخاب شده می‌باشد و بستر خدمات مذکور تا یک روز پیش از زمان مذکور با ایشان به اشتراک گذاشته خواهد شد. به طور مثال ثبت سفارش ماهانه یک خدمت در روز دوم ماه میلادی به معنای درخواست اشتراک آن خدمت تا ابتدای روز دوم ماه میلادی بعدی می‌باشد، حال آنکه ممکن است تعداد روزهای ماه میلادی فعلی بیست و هشت یا سی و یک روز باشد و در نتیجه مجموع این دوره‌ی دریافت خدمت دقیقاً معادل سی روز نگردد. لازم به ذکر است بر این اساس، عبارات ماهانه و... به معنای استفاده‌ی خدمات به مقدار روزهای معادل آن دوره نخواهد بود و همچنین ممکن است در طی این دوره تا رسیدن به تاریخ سررسید بعدی خدمات به دلایل متعدد اعم از تأخیر در پرداخت صورتحساب، عدم تحویل آنی، تعلیق خدمات، وجود اختلالات فنی یا دسترسی و... زمان کاربردی استفاده از خدمات کمتر از روزهای بازه‌ی مدنظر باشد. این قاعده به صورت سیستمی و بر اساس تقویم میلادی محاسبه گردیده و بدیهی است برای سایر دوره‌ها نیز صادق می‌باشد.
  3. تلاش برای پایداری خدمات و ایجاد بسترهای میزبانی قابل اعتماد وظیفه‌ی سرور دات آی آر بوده و امور مربوط به تهیه‌ی نسخه‌ی بک‌آپ و نگهداری در محیطی امن و مستقل از شبکه‌ی سرور دات آی آر بر عهده‌ی کاربران عزیز می‌باشد. بنابر این در صورت بروز بحران، توافق سطوح خدمات‌دهی در همکاری بدین صورت خواهد بود که سرور دات آی آر مسئولیت راه‌اندازی مجدد بسترهای میزبانی در اسرع وقت را بر عهده خواهد داشت تا کاربر بتواند نقشه‌ی مدیریت بحران و سناریو‌های پیش‌بینی شده‌ی خود را اعم از بازگردانی نسخه‌ی بک‌آپ کامل و به روزی که قبلاً تهیه نموده‌ و در محیطی امن و مستقل از سرور دات آی آر نگهداری کرده است، اجرا نماید تا مجدداً خدمات خود را به حالت پایدار و اطلاعات قابل دسترسی قبل از بحران بازگرداند.
  4. دسترسی‌ها، جزئیات، مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، کیفیت و امکانات فنی هر یک از خدمات متناسب با نوع خدمت و مجموعه‌ای از تدابیر، تحقیق، توسعه و راهکارهای اجرایی و مدیریتی سرور دات آی آر و قابل تغییر می‌باشد که از راه‌های مختلف ارتباطی اعم از وبسایت، ناحیه کاربری، ایمیل‌ها، قوانین، اطلاع‌رسانی‌ها و سایر راهکارهای مکتوب تعیین می‌گردند و در صورت نیاز تغییر داده می‌شوند.
  5. در راستای حفاظت از جامعه‌ی کاربران سرور دات آی آر، کنترل کیفیت و پایداری خدمات، امنیت، مدیریت توده‌ی خدمات و انبوه کاربران؛ کلیه‌ی اختیارات مدیریت، اعمال تغییرات، محدودیت‌های خدمات و جزئیات آن‌ها (اعم از خدمات اصلی، مشخصات فنی، محل میزبانی خدمات، تغییر دیتاسنتر و یا امکاناتی مانند آی‌پی و...) متعلق به سرور دات آی آر می‌باشد.
  6. جزئیات نحوه اشتراک در هر خدمت متناسب با سطح و نوع اطلاعات از طریق راه‌های مختلف صفحات وبسایت، فرآیند ثبت سفارش، قوانین همکاری، گفتگوی آنلاین، تیکتینگ و تماس تلفنی ارائه ‌می‌گردد و ممکن است به دلایل مختلف از جمله نیازهای فنی، عملیاتی، امنیتی و... نیاز به اعمال تغییراتی در حوزه‌های زیرساختی و اجرایی باشد.
  7. کلیه‌ی حقوق خدمات و زیرساخت‌های مرتبط با خدمات سرور دات آی آر متعلق به شرکت تدبیرپردازان ایده‌های ابری می‌باشد. هم چنین با توجه به پوشش طیف وسیعی از راهکارهای فنی و امکانات زیرساختی، این خدمات دارای ماهیتی قابل شناسایی و پیگیری هستند و هیچ یک از انواع خدمات حتی خدمات نمایندگی میزبانی یا دامنه و... به صورت بی‌نام و یا با ضمانت عدم امکان شناخت سرور دات آی آر به عنوان تأمین کننده‌ی زیرساخت خدمات ارائه ‌نمی‌گردد.
۲- حساب کاربری
  1. ثبت‌نام در وبسایت و تایید شدن اطلاعات ارائه شده از سمت کاربران در این مرحله توسط کارشناسان مجموعه، پیش‌نیاز اصلی دریافت اشتراک خدمات سرور دات آی آر می‌باشد. کاربران در صورت ثبت سفارش ملزم می‌باشند تا کلیه اطلاعات و مدارک هویتی شخص حقیقی یا حقوقی که به عنوان مالک ناحیه کاربری معرفی شده است را مطابق آن چه در فرم ثبت‌نام و یا از طریق‌ راه‌های ارتباطی دیگر توسط سرور دات آی آر از ایشان درخواست می‌شود، به صورت صحیح و کامل در اختیار این مجموعه بگذارد. بدیهی است در صورت عدم همکاری کاربر و عدم انجام صحیح و کامل فرآیند احراز هویت، هیچگونه تعهدی بر عهده‌ی سرور دات آی آر نخواهد بود و مسئولیت کلیه تبعات و موارد اعم از عدم تحویل سفارش، لغو سفارش، عدم امکان استرداد وجه و ... برعهده کاربر گرامی می‌باشد.ارائه اطلاعات صحیح و شفاف هویتی برای ارائه خدمات از مرحله ثبت سفارش تا هرگونه عملیاتی از جمله پشتیبانی، استمرار خدمات، تمدید، استرداد وجه و... الزامی می‌باشد. همچنین در صورت تغییر هر یک از اطلاعات هویتی یا ارتباطی نیز به روزرسانی و اصلاح آن‌ها در اسرع وقت الزامی می‌باشد.
  2. اطلاعات و مدارک مورد نیاز جهت تایید و فعال‌سازی ناحیه کاربری در سیستم، در هر مورد براساس تشخیص کارشناسان بخش احراز هویت سرور دات آی آر تعیین می‌گردد اما به صورت معمول اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌ ناحیه کاربری به شرح زیر می‌باشد:
    کاربران حقیقی:
    • نام و نام خانوادگی
    • نشانی ایمیل
    • شماره موبایل
    • شماره تماس ثابت
    • آدرس دقیق پستی
    • کدپستی
    کاربران حقوقی:
    • نام شخصیت حقوقی
    • شناسه ملی یا کد اقتصادی
    • شماره ثبت
    • آدرس دقیق پستی
    • کدپستی
    • شماره تماس ثابت
    • نام و نام خانوادگی یک شخص حقیقی به عنوان نماینده مجموعه
    • نشانی ایمیل نماینده
    • شماره موبایل نماینده

    ارائه اطلاعات صحیح و شفاف هویتی برای ارائه خدمات از مرحله ثبت سفارش تا هرگونه عملیاتی از جمله پشتیبانی، استمرار خدمات، تمدید، استرداد وجه و... الزامی می‌باشد. همچنین در صورت تغییر هر یک از اطلاعات هویتی یا ارتباطی نیز به روزرسانی و اصلاح آن‌ها در اسرع وقت الزامی می‌باشد.

  3. جزئیات اطلاعات مورد نیاز جهت احراز هویت متناسب با نوع کاربر حقیقی یا حقوقی معین ‌می‌گردد و ارائه اطلاعات شخصی حقیقی به عنوان نقطه ارتباطی با آن مجموعه برای اشخاص حقوقی نیز الزامی می‌باشد.
  4. سرور دات آی آر حافظ حریم خصوصی جامعه‌ی کاربران خود بوده و اطلاعات هویتی و خصوصی هیچ یک از اعضا را افشا نخواهد نمود. بدیهی است مطابق سایر بندهای این توافق‌نامه دریافت پیام از مراجع قضایی و سایر اشخاص ذی‌صلاح از این امر مستثنی می‌باشد و مسئولیت هرگونه افشای اطلاعات از طریق سایر راه‌ها بر عهده‌‌ی این مجموعه نمی‌باشد.
  5. کاربر امکان در اختیار گذاشتن خدمات خود به سوم شخص در هر نوع و کاربری را نداشته و هرگونه مسئولیت مربوط به محتوای میزبانی شده، کاربری و فعالیت خدمات مذکور بر عهده مالک حساب کاربری می‌باشد.
  1. مالکیت خدمات و نقطه‌ی ارتباطی با سرور دات آی آر بر مبنای دسترسی و احراز هویت مالکیت ناحیه‌ی کاربری تعریف ‌می‌گردد و هر فردی که به اطلاعات ورود و یا ایمیل ناحیه کاربری دسترسی داشته باشد، مالک ناحیه کاربری و طرف حساب قرارداد با سرور دات آی آر محسوب ‌می‌گردد. همچنین این امر مستقل از محتوای خدمات، مالکیت یا رابط‌های دامنه و... می‌باشد.
  2. در صورتی که حساب کاربری از نوع حقوقی تعریف و احراز گردد، شخصیت حقوقی با ارسال نامه‌های رسمی می تواند اطلاعات شخص حقیقی(که به عنوان نقطه ارتباطی شناسایی شده بود)، نام کاربری، رمز عبور و سایر اطلاعات مالکیتی و هویتی را تغییر دهد و حق مالکیتی متوجه شخص حقیقی نخواهد بود.
  3. طراحی ناحیه‌ی کاربری و هر یک از دسترسی‌های مرتبط با خدمات، امکانات و ارزش‌ افزوده‌های سرور دات آی آر با فرض مالکیت و دسترسی کامل و آگاهانه‌ی مالک ناحیه کاربری است و ممکن است در راستای یکپارچه‌سازی خدمات، با ورود به یک محیط مدیریتی امکان دسترسی به سایر امکانات و خدمات نیز فراهم باشد و یا طی زمان کمیت و کیفیت امکانات ناحیه کاربری و پنل‌های مدیریتی تغییر داده شوند که همگی این موارد مورد رضایت و آگاهی کاربر عزیز می‌باشد.
  4. حفظ و نگهداری از دسترسی‌ها و رمزهای عبور ناحیه کاربری و خدمات مشترک الزامی بوده و مسئولیت ثبت هرگونه سفارش، درخواست، بروز مشکل و یا تغییر ناشی از دسترسی داشتن شخص سوم بر عهده‌ی کاربر عزیز می‌باشد.
  5. با توجه به فرآیندهای حقوقی و مالی، بایگانی مستندات، راهکارهای اتوماسیون و... پس از احراز هویت کاربر امکان تغییر شاخص‌های کلیدی هویتی مانند کد ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه‌ی ملی، کد اقتصادی یا شماره‌ی ثبت برای اشخاص حقوقی ممکن نمی‌باشد. بدیهی است تغییر سایر شاخص‌ها مانند نام مالک ناحیه‌ی کاربری نیز در همین راستا ممکن نبوده و در صورت تمایل به تغییر مالک ناحیه‌ی کاربری نیاز به ایجاد حساب کاربری مجزا و انجام فرآیندهای انتقال خدمات به ناحیه کاربری جدید می‌باشد.
  6. به منظور انتقال خدمات به ناحیه‌ی کاربری جدید، نیاز به ثبت تیکت مکتوب و یا نامه‌ی رسمی اشخاص حقوقی به منظور رضایت از اقدام مذکور و اعلام نام کاربری جدید می‌باشد. علاوه بر این تأیید مکتوب این انتقال به منظور پذیرفتن قوانین همکاری و مسئولیت خدمات در ناحیه‌ی کاربری مقصد نیز الزامی می‌باشد.
  7. صورتحساب‌های صادر شده، تیکت‌ها و یا سایر مستندات مرتبط با هر ناحیه‌ی کاربری قابل حذف یا انتقال نبوده و در صورت انتقال خدمات به ناحیه کاربری جدید، تنها خدمات(فارغ از صورتحساب‌ها و سوابق قبلی و...) به ناحیه‌ کاربری جدید منتقل خواهد شد.
  8. در صورت عدم امکان تغییر رمز عبور ناحیه‌ی کاربری از طریق راهکار اتوماسیون سیستم مدیریت مشتری پس از تأیید احراز هویت و تغییر رمز عبور توسط سرور دات آی آر، رمز جدید صرفاً از طریق پیامک به شماره‌ی همراه مالک ناحیه‌ی کاربری اعلام خواهد گردید.
  9. با توجه به تعدد اطلاعات ورود به خدمات مختلف، تغییر رمز عبور ناحیه‌ی کاربری به منزله‌ی قطع دسترسی افراد به محیط‌های مدیریت خدمات نبوده و نیاز است تا عوامل متعدد دیگری نیز در این راستا مدیریت شوند. از جمله این موارد می‌توان به تغییر رمز عبور ایمیل مالک کاربری، حذف یا محدودسازی دسترسی‌های رابط‌های کاربری، به روزرسانی دسترسی‌های مجزای خدمات، مدیریت دسترسی‌های سیستم‌های مدیریت محتوا، قطع ارتباط دسترسی‌های فعال، حذف اطلاعات خصوصی در بایگانی پیام‌ها و.... اشاره کرد، که مدیریت و تأمین امنیت آن‌ها بر عهده‌ی کاربر می‌باشد.
  10. در صورت بروز اختلاف بین افراد ذی‌نفع و دارای دسترسی به خدمات، سرور دات آی آر به صورت پیش‌فرض مرجع قضاوت نبوده و صرفاً مجری قوانین همکاری و توافقات قبلی می‌باشد و اختیار دارد تا زمان کسب اطمینان از رفع کامل مشکل و حفظ حریم خصوصی و امن کاربر، نسبت به عدم ارائه دسترسی و خدمات به ناحیه کاربری مذکور و افراد ذی‌نفع اقدام نماید.
  11. در صورت عدم امکان دسترسی به ناحیه کاربری توسط افراد مدعی مالکیت حساب کاربری و عدم پاسخدهی یا در دسترس بودن مالک حساب کاربری از طریق راه‌های ارتباطی اعلام شده در فرآیند احراز هویت، سرور دات آی آر اختیار هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص مالکیت ناحیه کاربری مذکور و خدمات مرتبط با آن را خواهد داشت.
  12. در صورت فوت و یا بروز مشکلات فورس ماژور برای مالک حساب کاربری، سرور دات آی آر مسئولیتی در خصوص ناحیه کاربری، خدمات و اطلاعات میزبانی شده مرتبط با آن نخواهد داشت و متناسب با رأی سرور دات آی آر نسبت به شرایط اقدام خواهد شد. لازم به ذکر است در صورت دریافت نامه رسمی انحصار وراثت یا سایر راهکارهای قانونی اقدامات لازم و ممکن ترتیب اثر داده خواهد شد.
  1. مالکیت و مسئولیت حقوقی ناحیه‌ی کاربری متعلق و بر عهده‌ی شخصیت حقیقی یا حقوقی حساب کاربری اصلی می‌باشد اما هر یک از افرادی که به عنوان رابط به ناحیه‌ی کاربری دسترسی داشته باشد، به منزله‌ی نماینده‌ی رسمی ایشان و دارای اختیارات لازم در جهت اعلام درخواست‌ها و... می‌باشد که تمامی تأثیرات و تغییرات مذکور مورد رضایت مالک حساب کاربری می‌باشد.
  2. هر یک از رابط‌های کاربری که در ناحیه کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی تعریف گردند، به تمامی اطلاعات ناحیه کاربری دسترسی داشته و در حوزه دسترسی‌های اعطا شده امکان اعمال تغییرات و یا اصلاحات را خواهند داشت و درخواست‌ها و اقدامات ایشان به منزله رضایت و اعلام نماینده رسمی ناحیه کاربری و مالک حساب کاربری می‌باشد.
۳- خدمات
  1. هر یک از اصطلاحات یا مفاهیم و جزئیات اشاره شده در فرآیند سفارش دارای جزئیات تخصصی و نکات فنی است که تعریف، معنا، کمیت و کیفیت دقیق هر یک از آن ها از طریق ارتباط با کارشناسان سرور دات آی آر قابل استعلام می‌باشد.
  2. آپلینک و پهنای باند ذکر شده در هر یک از خدمات، مفهومی فنی به منظور آشنایی با طراحی شبکه و زیرساخت آن خدمت می‌باشد. بنابر این ظرفیت‌های ذکر شده تعیین کننده‌ی خروجی قابل استفاده نبوده و صرفاً شاخصی برای شناخت قدرت زیرساخت و راهکارهای فنی مورد استفاده می‌باشند.
  3. رعایت تناسب و سلامت ترافیک مصرفی، امری مستقل از میزان حجم مصرفی پهنای باند و ترافیک مصرفی در طی دوره‌ی اشتراک خدمات می‌باشد. بنابر این حتی در خدماتی که ترافیک مصرفی آنها نامحدود است به منظور رعایت سلامت شبکه و... حفظ تناسب تقریبی یک واحد دریافت به ازای هر ده واحد ارسال ترافیک از خدمات الزامی است و در غیر اینصورت سرور دات آی آر می‌تواند به منظور حفظ سلامت شبکه و کیفیت خدمات خود نسبت به اعمال تغییرات لازم اقدام نماید.
  4. هرگونه استفاده ترافیکی و یا پهنای باند نقیض قوانین همکاری با سرور دات آی آر و یا دیتاسنترهای طرف قرارداد مجموعه که مشمول پرداخت جریمه و هزینه‌های اضافه گردد به تناسب بر خدمات کاربر و تعهدات پرداختی وی نیز موثر خواهد بود.
  1. اطلاع‌رسانی و ارتباطات با کاربران بر اساس نوع و کاربری آن‌ها از کانال‌های مختلف ایمیل، تیکت، پیامک، تماس تلفنی، تماس‌های خودکار، پیام‌های موجود در ناحیه کاربری و یا خبرنامه‌ها صورت می‌گیرد که اقدام از طریق هر یک از موارد فوق به منزله‌ی اعلام رسمی شرایط و رضایت کاربران از هرگونه تغییر در ارتباط با اطلاع رسانی مذکور می‌باشد . همچنین راهکار اصلی و معیار رضایت کاربران از تغییرات و... اطلاع رسانی از طریق ایمیل و یا پیام‌های ناحیه‌ی کاربری می‌باشد.
  2. کاربر عزیز موظف بوده تا همواره اطلاعات شخصیتی حقیقی و در دسترس را که تخصص و یا آشنایی کافی با مفاهیم مورد نیاز همکاری داشته باشد و نسبت به وضعیت خدمات آگاه است، به عنوان رابط فنی و نقطه‌ی ارتباطی با سرور دات آی آر معرفی نماید. بدیهی است به منظور امکان برقراری ارتباط مؤثر و حل مسائل، رعایت اصول اخلاقی، احترام متقابل و پیگیری اثربخش توسط کاربران و کارشناسان سرور دات آی آر الزامی می‌باشد.
  3. با توجه به لزوم پیگیری برخی امور به صورت فوری، دسترسی، اقدام و پاسخ به پیام‌های کارشناسان مجموعه به منظور حفظ سلامت و مدیریت خدمات توسط سرور دات آی آر الزامی می‌باشد و عدم پاسخ، ارتباط مؤثر و یا پیگیری کاربر به منزله‌ی رضایت ایشان از موارد مذکور و سلب هر گونه مسئولیتی از سرور دات آی آر می‌باشد.
  4. پیگیری برخی درخواست‌ها و یا ارائه اطلاعات و مدارک از سمت کاربران، منوط به برقراری ارتباط مکتوب از طریق تیکت و دسترسی به ناحیه کاربری می‌باشد و به دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی امکان پیگیری برخی درخواست‌ها از طریق تماس تلفنی و یا سایر راه‌های ارتباطی ممکن نخواهد بود.
  5. در راستای حفاظت از کیفیت و سلامت خدمات جامعه‌ی کاربران سرور دات آی آر، هرگونه کاربری نامتعارف اعم از مصرف بالای منابع و... که موجب اختلال یا تأثیر منفی بر خدمات سایر کاربران مجموعه گردد، موجب تعلیق و یا حذف آنی و بدون الزام به اطلاع رسانی قبلی خواهد شد و هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص بر عهده‌ی سرور دات آی آر نخواهد بود.
  6. مفاهیم شیفت‌های چرخشی، استراحت کارشناسان در ساعات اداری، راهکارهای پشتیبانی، ساختار اولویت‌بندی تیکت‌ها و... ممکن است در راستای بهبود کیفیت خدمات و بر اساس فرآیندهای اجرایی و مدیریتی در طی زمان دستخوش تغییر گردد. امکان کسب اطلاعات بیشتر از کمیت و کیفیت دقیق و به روز این موارد از طریق ارتباط با کارشناسان فراهم بوده و شرایط مذکور مورد رضایت کاربران عزیز می‌باشد.
  1. خدمات پشتیبانی شامل ارائه مشاوره‌ی راهکارهای انتقال و میزبانی شخصی‌سازی شده، مشاوره‌های فنی، نصب و راه‌اندازی اولیه، بررسی اختلالات دسترسی و ارتباطی، مانیتورینگ و حل مشکلات مربوط به زیرساخت خدمات، پیگیری و پاسخ‌دهی درخواست‌ها(مطابق شرایط و راهکارهای ارتباطی)، مشاوره جهت بهینه‌سازی کیفیت و سرعت خدمات و...، از مسئولیت‌ها و افتخارات سرور دات آی آر می‌باشد اما ارائه خدمات مدیریت سرور به معنای پیگیری و حل مشکلات مربوط به امنیت، سرعت، آسیب‌شناسی یا رفع خطاهای نرم‌افزاری و کدنویسی، نگهداری و بررسی صحت بک‌آپ، عوامل فنی خارج از حوزه‌ی میزبانی‌وب و... به صورت پیشفرض جزو تعهدات این مجموعه نمی‌باشد.
  2. انتقال وبسایت تا حدود تعیین شده توسط کارشناسان به صورت رایگان صورت می‌گیرد اما نکته آنکه موفقیت فرآیند انتقال دارای شاخص‌های متعددی از جمله نوع سیستم مدیریت محتوا، شخصی‌سازی‌ها، دسترسی‌ها، معماری سیستم، استاندارد‌های رعایت شده و... می‌باشد که امکان‌سنجی آن به صورت موردی توسط کارشناسان ارزیابی ‌می‌گردد و صحت کامل آن با توجه به موارد مذکور صرفاً پس از اجرا و تست قابل ارزیابی می‌باشد. در نهایت کاربر می‌تواند ارزیابی صحت فرآیند انتقال و همچنین اطمینان از صحت تطابق خدمات نهایی پس از انتقال را با خدمات سفارش داده شده نهایتاً طی هفت روز پس از آغاز فرآیند انتقال اعلام نماید.
  3. به منظور مدیریت و نگهداری از بستر ارائه شده نیاز به حداقل یک ادمین یا تیم مدیریت سرور در تیم اجرایی کاربر می‌باشد تا نسبت به پیگیری و انجام تعهدات کاربر اقدام نماید و حتی در مواردی که در تغییراتی در حوزه‌ی مدیریت سرور توسط سرور دات آی آر پذیرفته می‌شود، این امر صرفاً به معنای همراهی در جهت انجام یک اقدام خاص مطرح شده در سیستم تیکتینگ بوه و سایر تأثیرات جانبی یا موارد مرتبط با مدیریت سرور بر عهده‌ی این مجموعه نخواهد بود.
  1. سرور دات آی آر به عنوان ارائه دهنده‌ی خدمات میزبانی‌وب، امکان استفاده از بسترهای میزبانی را برای کاربران خود فراهم می‌سازد بنابر این هرگونه مسئولیت مرتبط با محافظت از اطلاعات و محتوای میزبانی شده و یا امور امنیتی، مدیریتی و نگهداری از خدمات اعم از تهیه بک‌آپ و نگهداری آن در محیطی امن و خارج از شبکه سرور دات آی آر(جهت امکان بازگردانی اطلاعات در زمان بروز بحران و یا بروز مشکل برای اطلاعات میزبانی شده) و... به صورت کامل بر عهده‌ی کاربر می‌باشد و هیچ گونه مسئولیتی در خصوص محتوای میزبانی شده و یا احتساب آن به عنوان امانت و... بر عهده‌ی سرور دات آی آر نمی‌باشد.
  2. تهیه و نگهداری بک‌آپ و امکان استفاده از آن در مواقع بحرانی و یا مورد نیاز در تمام انواع و سطوح خدمات به صورت کامل بر عهده‌ی کاربر بوده و حتی در خدماتی که امکان بک‌آپ‌گیری ذکر ‌می‌گردد، این ارزش افزوده صرفاً به تعریفی از بک‌آپ در جهت تسهیل فرآیند بازگشت به عقب اشاره می‌نماید که در مواقعی مانند بروز خطاهای نرم‌افزاری و یا تسهیل فرآیندهای عیب‌یابی و... در فرآیند تغییرات کاربر با فرض وضعیت پایدار میزبانی قابل استفاده می‌باشد. بنابر این نسخه‌ی بک‌آپ مذکور نیز به معنای نسخه ی پشتیبان ایمن و به روز جهت استفاده در زمان‌های اضطراری و بحرانی نمی‌باشد.
  3. در صورت بروز بحران، هیچ گونه مسئولیتی در خصوص نگهداری یا بازگردانی اطلاعات میزبانی شده در بستر خدمات این مجموعه بر عهده‌ی سرور دات آی آر نمی‌باشد و مسئولیت تهیه‌ی نسخه بک‌آپ ایمن و به روز و نگهداری آن ها در محیطی امن و خارج از شبکه ی تحت پوشش سرور دات آی آر به منظور استفاده و بازگردانی اطلاعات در زمان بروز مشکلات و بحران‌ها بر عهده‌ی کاربران عزیز می‌باشد.
  4. در برخی خدمات مانند هاست اشتراکی و خدمات ابری امکان تهیه بک‌آپ و فرآیندهای خودکار تهیه بک‌آپ به عنوان ارزش افزوده خدمات ذکر ‌می‌گردد که ممکن است به دلایل مختلف این فرآیند اتوماسیون دچار اختلال گردد. این نسخه‌های بک‌آپ، صرفاً به منظور تسهیل فرآیندهای بازگشت به عقب و عیب‌یابی در وضعیت پایدار بسترهای میزبانی، معتبر هستند و با نسخه‌ی بک‌آپ ایمن و به روزی که توسط کاربران تهیه و در محیطی امن و مستقل از سرور دات آی آر نگهداری می‌شوند تا در زمان‌های بحران یا مشکلات اساسی به منظور بازگردانی اطلاعات استفاده گردند، متفاوت می‌باشند.
  5. تهیه نسخه پشتیبان از خدماتی که مشمول این ارزش افزوده می‌گردند، تنها در شرایط پایدار و عدم تجاوز از حدود استاندارد به صورت خودکار توسط سیستم بررسی ‌می‌گردد. از جمله مواردی که به منزله‌ی تجاوز از حدود استاندارد می‌باشد می‌توان به عبور از تاریخ سررسید تمدید خدمات، فضای حافظه‌ی مجاز، ترافیک ماهانه و تغییرات زیاد در لحظه‌ی انجام فرآیند بک‌آپ اشاره نمود.
  1. امنیت مفهومی نسبی و تابعی از عوامل متعدد مانند طراحی استاندارد، کدنویسی بهینه، جلوگیری از حفره‌های نفوذ، به روزرسانی منظم سیستم‌ها، اطمینان از ارتباطات سوم‌شخص خدمات، مدیریت دسترسی‌ها و... است که تأمین آن بر عهده‌ی کاربر عزیز می‌باشد و سرور دات آی آر در هر شرایطی صرفاً وظیفه‌ی تأمین بستر میزبانی خدمات و اطلاعات را بر عهده خواهد داشت.
  2. امنیت در سطح بسترهای ارائه‌ی خدمات مطابق تدابیر امنیتی سرور دات آی آر با استفاده از راهکارهای متعدد از جمله پروتکل‌های امنیتی، انواع فایروال‌ها و... به صورت دوره‌ای به روزرسانی و بر روی خدمات اعمال خواهند گردید.
  3. رویکردهای امنیتی سرور دات آی آر به صورت پیشفرض به منزله‌ی ارزش افزوده تلقی گردیده و موجب افزایش امنیت خدمات کاربران می‌گردد اما مطابق تعاریف و توافق قبلی مفهومی نسبی بوده و به منزله‌ی سلب مسئولیت حفظ امنیت از کاربران نمی‌باشد.
  4. کاربر موظف است همواره از صحت و سلامت محتوای خود اطمینان حاصل نماید و نسبت به حفظ امنیت محتوای خود در تمام مراحل از پیش از بارگزاری تا بررسی‌ها و به روزرسانی منظم و جلوگیری از بروز هرگونه حفره‌ی امنیتی جهت نفوذ به خدمات خود و شبکه‌ی سرور دات آی آر اقدام نماید. در غیر اینصورت سرور دات آی آر می‌تواند در راستای حفاظت از جامعه‌ی کاربران و کیفیت خدمات خود، با توجه به راهکارهای نظارتی و فرآیندهای امنیتی نسبت به تعلیق یا حذف خدمات اقدام نماید.
  1. سرور دات آی آر نماینده‌ی رسمی مراکز ثبت دامنه ملی و بین المللی می‌باشد. در این راستا در خصوص دامنه‌های ملی، قوانین پژوهشگاه دانش‌های بنیادی(ایرنیک) و در خصوص دامنه های بین المللی، قوانین مرکز ثبت دامنه‌های بین المللی طرف قرارداد سرور دات آی آر در لحظه‌ی ثبت سفارش جزو جدایی‌ناپذیر این قرارداد می‌باشند.
  2. هر یک از پسوندهای دامنه دارای قوانین و چرخه‌ی عمر مشخصی هستند که در شرایط مختلف متناسب با قوانین تأثیرگذار بر هر یک از دامنه ها و شرایط تمدید، انتقال و مدیریت آن ها اعمال ‌می‌گردد.
  3. تاریخ سررسید مربوط به هر دامنه، شاخصی مالی است که بر اساس دوره‌ی انتخابی در فرآیند ثبت سفارش تعیین ‌می‌گردد اما تاریخ انقضای دامنه امری مستقل است که متناسب با عمر دامنه هنگام ثبت سفارش و قوانین مربوط به پسوند دامنه‌ی مدنظر تعیین ‌می‌گردد.
  4. در صورت عدم تمدید دامنه پیش از رسیدن تاریخ انقضا، امکان ثبت مجدد، تمدید و یا انتقال آن توسط مراکز ثبت قفل می‌شود و همچنین مطابق قوانین مرکز ثبت، فعالسازی مجدد و تمدید آن مشمول جریمه‌ی تمدید خواهد گردید.
  5. دارا بودن شرایطی ویژه مانند معانی خاص یا تعداد کاراکترهای کم در پسوندهای بین المللی موجب قرار گرفتن دامنه در گروه خاصی به نام دامنه‌های پریمیوم که دارای تعرفه‌هایی متفاوت از تعرفه‌های عادی ثبت دامنه هستند، می‌گردد. امکان استعلام قرارگیری دامنه‌ی مدنظر در گروه دامنه‌های پریمیوم پیش از ثبت سفارش، از طریق ارتباط با واحد فروش میسر می‌باشد. همچنین در صورت ثبت سفارش مرتبط با دامنه‌های پریمیوم، تعرفه‌ی اصلی و به روز‌ در فرآیند پیگیری به اطلاع کاربران خواهد رسید.
  6. در صورتی که دامنه‎های بین المللی در فرآیند بررسی دامنه آزاد نباشند، با استفاده از راهکار پیش‌سفارش(انگلیسی: بک اوردر) امکان رزرو دامنه‌ی مذکور فراهم می‌باشد. در این راهکار، تعرفه‌ی خاصی به صورت اتوماسیون در سیستم بین المللی ثبت دامنه تعیین می‌گردد که از طریق ارتباط با واحد فروش قابل استعلام است. پس از پرداخت تعرفه‎ی مذکور، دامنه‌ی مدنظر توسط سرور دات آی آر در سیستم ثبت دامنه‎ی بین المللی بک اوردر خواهد شد. در صورت آزاد شدن مالکیت دامنه‌ی مذکور مطابق اصول این راهکار، مالکیت دامنه پیش از آزاد شدن در مارکت جهانی به یکی از سفارشات رزرو این دامنه که دارای اولویت بالاتری است تخصیص داده خواهد شد. در صورت عدم موفقیت و اخذ مالکیت دامنه‌ی مذکور، مبلغ پرداخت شده نیز قابل استرداد خواهد بود.
  7. دامنه‌های دارای کاراکترهای فارسی یا کاراکترهای خاص در برخی پسوندهای بین المللی قابل ثبت بوده اما با توجه به قوانین و محدودیت‌های ایرنیک، امکان ثبت دامنه با کاراکترهای فارسی و یا تعداد کاراکتر کمتر از 3 عدد با پسوندهای ملی فراهم نمی‌باشد.
  8. با توجه به دسترسی کاربر و یا فرد مرتبط با ایشان به ناحیه کاربری و اطلاع رسانی‌های رسمی و پیام‌های دریافتی در خصوص هرگونه اقدام جهت انتقال دامنه اعم از باز نمودن قفل انتقال دامنه، دریافت کد انتقال و انتقال دامنه به مرکزی دیگر، هیچگونه مسئولیتی بر عهده‌ی سرور دات آی آر نخواهد بود.
  9. انتقال دامنه دارای مراحلی معین و فرآیندی اتوماسیون می‌باشد که ممکن است برای پسوندهای ملی تا یک ماه و برای پسوندهای بین المللی تا هفت روز زمان ببرد. سرور دات آی آر نسبت به نحوه‌ی پیشبرد مراحل دستی و الزامات انجام این فرآیند مشاوره‌های لازم را تقدیم کاربر می‌نماید اما امکان اختصاصی‌سازی و یا کوتاه نمودن سایر مراحل اتوماسیون این فرآیند را نداشته و تا زمان اتمام موفق و فعال‌سازی کامل دامنه هیچ گونه مسئولیتی در خصوص آن متوجه سرور دات آی آر نخواهد بود.
  10. با توجه به قطعی مستمر خدمات مرکز ثبت دامنه ایرنیک، از ساعت 23:00 تا 00:30 بامداد هر روز، درخواست‌های بررسی آزاد بودن دامنه و یا ثبت و تغییرات دامنه ملی در این بازه معتبر نبوده و همچنین امکان پیگیری سفارشات و درخواست‌های مرتبط با آن‌ها به اولین ساعات پیگیری درخواست‌ها ارجاع داده می‌شود.
  11. با توجه به قوانین و فرآیندهای اجرایی مرکز ایرنیک، فرآیندهایی از قبیل ایجاد شناسه ایرنیک، احراز هویت و ارسال مستندات، مجوزهای دسترسی جهت ثبت، تمدید، انتقال یا تغییر و... نیاز به پیگیری مستقیم کاربر با مرکز مذکور دارد و در موارد مرتبط با نکات مذکور، مسئولیتی بر عهده‌ی سرور دات آی آر نمی‌باشد.
  12. ایمیل مورد استفاده در فرآیند ثبت سفارش دامنه‌های بین المللی به عنوان مالک دامنه مذکور و دارای اختیار مدیریت و اعمال تغییرات مالکیت آن می‌باشد و این امر از مالکیت حساب کاربری که به منزله‌ی دسترسی مدیریت دامنه است، مستقل می‌باشد.
  13. در صورت اعمال هرگونه محدودیت از سمت مراجع سوم‌شخص ناشی از مسائل تحریم، مشکلات ملی و بین المللی، قوانین مراکز ثبت دامنه و...، هیچ گونه مسئولیتی در خصوص دامنه‌های تحت تأثیر این موارد اعم از مدیریت یا تمدید دامنه، استرداد مبلغ، پرداخت خسارت و... بر عهده‌ی سرور دات آی آر نخواهد بود.
  14. در صورت عدم استمرار همکاری سرور دات آی آر با هر یک از مراکز ثبت دامنه، مسئولیتی در خصوص تمدید و یا مدیریت دامنه‌ها بر عهده‌ی سرور دات آی آر نخواهد بود و اقدامات مرتبط با دامنه‌ها منوط به ارتباط مستقیم مالک دامنه با مرکز ثبت خواهد بود.
  1. نمایندگان محترم موظف هستند در خصوص رعایت متقابل قوانین و اصول همکاری با سرور دات آی آر نسبت به کاربران خود و همچنین رعایت مبانی و اصول حرفه ای کسب و کار کوشش نموده و از هرگونه اقدام نقیض حقوق کاربران و اعتبار سرور دات آی آر پرهیز نمایند. بدیهی است مسئولیت حقوقی، معنوی و یا قانونی هرگونه کاربری، پشتیبانی و یا نحوه عملکرد نسبت به کاربران زیرمجموعه ایشان بر عهده‌ی نماینده می‌باشد.
  2. مسئولیت تمام امور مربوط به کاربران زیر مجموعه‌ی هر نماینده اعم از احراز هویت، پشتیبانی، فرآیند فروش و تحویل، خدمت‌رسانی شفاف و صحیح، عمل به تعهدات، حفظ حریم خصوصی، امنیت، کپی‌رایت، تعبیه زیرساخت‌های لازم، تمدید و توسعه خدمات نمایندگی و... بر عهده‌ی نماینده‌ی گرامی می‌باشد.
  3. هرگونه درخواستی که از طریق راهکارهای فنی وب‌سرویس، ماژول‌های ارتباطی و... به هر دلیل و ترتیبی از سمت سیستم نماینده به سیستم مدیریت مشتری و خدمات سرور دات آی آر ارسال و توسط این مجموعه تأیید گردد، به منزله‌ی تأیید و رضایت کامل نماینده از درخواست مذکور بوده و مسئولیتی در خصوص ارسال درخواست‌های ناخواسته، آزمایشی یا... بر عهده این مجموعه نمی‌باشد.
  4. نقطه‌ی ارتباطی سرور دات آی آر در خصوص تمام امور و خدمات تحت پوشش نماینده گرامی صرفاً و به صورت مستقیم خود نماینده‎ می باشد. لازم به ذکر است خدمات نمایندگی و تمام زیرمجموعه‌ها در قالب یک خدمت ارزیابی می گردند و در صورت بروز هرگونه تخلف و یا خطایی در حساب های کاربری زیر مجموعه‌ی هر نماینده، مسئولیت موارد مذکور و سایر تبعات آن بر عهده‌ی نماینده‌ی گرامی خواهد بود.
  5. نماینده موظف است نسبت به تنظیم و اطلاع رسانی شفاف شرایط و قوانین همکاری با کاربران زیرمجموعه‌ی خود اقدام نماید و همچنین از تبیین قوانین یا شرایط همکاری متناقض با کیفیت و شرایط همکاری خود با سرور دات آی آر جلوگیری نماید. بدیهی است معیار ارزیابی عملکرد نماینده(و تمام کاربران زیرمجموعه‌ی ایشان)، توافق نامه‌ی جاری خواهد بود و مسئولیت هرگونه تخلف، تعارض و یا عدم تطابق بر عهده‌ی نماینده خواهد بود.
  6. تعرفه‌های مربوط به ثبت، تمدید و انتقال دامنه‌ها برای هر پسوند و دوره‌‌ی سفارشی متفاوت بوده و علاوه بر این تحت تأثیر تغییرات مرکز ثبت، نرخ ارز و... می‌باشد و در طی زمان تغییر می‌کند که طبیعتاً بر خدمات نماینده‌ی گرامی نیز تأثیرگذار خواهد بود. بنابر این نمایندگان عزیز موظف هستند ضمن آگاهی از نرخ روز تعرفه‌ها و شرایط خدمات، نسبت به روزرسانی آن‌ها متناسب با کسب و کار خود اقدام نماید.
  7. رعایت تمامی قوانین مربوط به کاربران عزیز مشمول نمایندگان محترم نیز می‌باشد و ارائه خدمات شفاف و متناسب با خدمات و تعهدات ارائه شده به کاربران زیرمجموعه هر نماینده بر عهده‌ی ایشان می‌باشد.
  1. خدمات لایسنس‌های ارائه شده توسط سرور دات آی آر اعم از لایسنس‌های اس اس ال، سی‌پنل، پلسک، امنیتی و... صرفاً به منزله‌ی صدور لایسنس در زمان ثبت سفارش می‌باشد و مسئولیتی در خصوص تمدید، تغییرات، تحریم‌ها، محدودیت‌ها و یا مشکلاتی که از سمت مرکز صادرکننده و یا مرجعی سوم‌شخص در بازه‌ی زمانی اعتبار لایسنس و یا تمدید آن رخ می‌دهد، بر عهده‌ی سرور دات آی آر نمی‌باشد.
  2. سرور دات آی آر به منظور ارائه‌ی راهکارهای تسهیل‌گر رفع نیاز کاربران، لایسنس‌هایی در انواع اورجینال و اشتراکی ارائه می‌دهد که با توجه به نوع و کیفیت اجرایی مراکز صادرکننده لایسنس‌های اشتراکی، هیچگونه مسئولیتی در خصوص لایسنس‌های مذکور اعم از حقوق معنوی و یا امور مرتبط با پشتیبانی، امنیت، استمرار خدمات و... بر عهده‌ی سرور دات آی آر نمی‌باشد و سرور دات آی آر تنها در زمان ثبت سفارش و صدور لایسنس نسبت به ارائه خدمات مذکور با تعرفه و شرایط متناسب خود اقدام می‌نماید.
  1. خدمات کولوکیشن به منظور تسهیل رفع نیازهای مربوط به نگهداری سرور کاربران مجموعه در دیتاسنترهای طرف قرارداد این مجموعه ارائه می‌گردد. سرور دات آی آر صرفاً مسئولیت انتقال سخت‌افزار و ارائه دسترسی نرم‌افزاری به تجهیزات کاربر را در دیتاسنترهای طرف قرارداد خود دارد و سایر شرایط و قوانین همکاری دیتاسنترها نیز در این حالت مشمول این قرارداد خواهد شد.
  2. با توجه به نقش دیتاسنترها به عنوان همکار تجاری سوم شخص در این نوع از خدمات هیچگونه مسئولیتی اعم از بیمه، حفظ امنیت و سلامت سخت‌افزارها، احتساب خدمات و تجهیزات مرتبط به عنوان امانت، جبران خسارت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و... تحت هر عنوانی بر عهده‌ی سرور دات آی آر نمی‌باشد.
  1. کاربری‌های خاص و غیرمجاز مانند گیمینگ، آپلودسنتر، روبوت‌های ارسال درخواست، سیستم‌های نفوذ به شبکه، مانیورینگ پورت، ایجاد ترافیک‌های غیرواقعی یا ناسالم و... منجر به تعلیق آنی خدمات گردیده و به منزله‌ی نقض قوانین همکاری محسوب می‌شوند. لغو اشتراک و حذف کامل خدمات نیز به عنوان یکی از تبعات این نوع کاربری‌ها ممکن می باشد که کمیت و کیفیت دقیق نوع برخورد با این امر بر اساس تشخیص سرور دات آر تعیین خواهد شد.
  2. به منظور پیاده‌سازی هرگونه طرح یا کاربری خاص لازم است حتماً پیش از خرید درخواستی مکتوب به منظور امکان‌سنجی کاربری با در نظرگرفتن تمام شرایط و قوانین این همکاری اعلام گردد و سپس در صورت تأیید با کیفیت مورد توافق اجرا گردد.
۴- امور مارکتینگ
  1. تدابیر قیمت‌گذاری خدمات در سرور دات آی آر متناسب با گروه‌بندی خدمات به عنوان خدمات ارزی و یا غیرارزی و بر اساس شاخص‌های متعدد مدیریتی، اقتصادی، رقابتی، تناسب بین تعرفه‌ی فروش و تمدید، تکریم کاربران قدیمی، جایگاه برند و... تعیین گردیده و تغییر داده می‌شوند که تعرفه‌ی تمدید خدمات نیز تحت تأثیر این امر قرار می‌گیرند.
  2. استعلام تعرفه و یا مواردی که در فرآیند فروش، اتوماسیون نباشند نیاز به پیگیری‌های موردی توسط واحد فروش خواهند داشت که سعی بر پیگیری در اولین فرصت ممکن خواهد بود اما در صورت عدم امکان پاسخگویی، این موارد با توجه به فعالیت واحد فروش در ساعات اداری مجموعه، به اولین فرصت‌ پیش‌رو ارجاع داده خواهند شد.
  3. تعرفه‌ها‌ی تمدید در سیستم ثبت سفارش یا سایر کانال‌های ارتباطی، با فرض پایداری شرایط محاسبه و اعلام ‌می‌گردد اما تعرفه‌ی قطعی تمدید بر مبنای هزینه‌های روز و با در نظر گرفتن تورم یا سایر شاخص‌ها محاسبه خواهد شد که ممکن است این تعرفه با تعرفه‌ی اعلام شده در زمان سفارش اولیه متفاوت باشد. همچنین تعرفه‌ی تمدید دامنه‌ها نیز ممکن است به دلایلی مانند تخفیف‌های ثبت دامنه، تفاوت تعرفه‌های ثبت و تمدید مرکز ثبت دامنه و... با تعرفه‌‌های اولیه تفاوت داشته باشند.
  4. عواملی مانند عدم پرداخت صورتحساب، عدم دریافت تأییدیه و ثبت رسمی واریز وجه و یا نیاز به پیگیری فرآیند احراز هویت، بررسی دستی سفارش و یا عدم تحویل آنی خدمت، پیگیری یا اختلالات فنی و اجرایی، تعلیق خدمات به دلایل امنیتی و... ممکن است باعث شوند که در بخشی از بازه‌ی زمانی اشتراک، خدمات قابل استفاده و یا در دسترس نباشد که با توجه به محاسبه‌ی تاریخ سررسید بعدی بر اساس زمان ثبت سفارش(و نه پرداخت)، چنین اوقاتی نیز جزو بازه‌ی اشتراک و ارائه‌ی خدمات محسوب گردیده و تاریخ سررسید بعدی به دلایل مذکور تغییر نمی‌کند.
  5. در صورتی که به دلیل بروز مشکلات فورس ماژور و یا نقض هر یک از قوانین این توافق خدمات کاربر تعلیق گردد، مدت زمان مذکور جزو بازه‌ی ارائه‌ی خدمات و اشتراک کاربر در استفاده از خدمات مذکور محاسبه خواهد شد.
  1. تمدید هرگونه خدمات و دامنه به منزله‌ی تأیید و توافق شرایط جدید همکاری با تعرفه‌های روز و برای مدت زمانی بیشتر می‌باشد و در واقع به معنای ثبت سفارشی جدید و شبیه به سفارش قبلی اما با شرایط، جزئیات، تغییرات و قوانین جدید و تعرفه‌ی روز می‌باشد.
  2. با توجه به سیستم‌های اتوماسیون و فرآیند‌های مدیریت ارتباطات، اطلاع‌رسانی‌های مربوط به تمدید خدمات یا دامنه، صدور صورتحساب و یا شرایط و قوانین همکاری و تغییرات مرتبط با بسترهای اشتراک خدمات کاربر از طریق هر یک از راه‌های ارتباطی به منزله ی اعلام رسمی سرور دات آی آر و آگاهی و موافقت کاربر با موارد مذکور می‌باشد و مسئولیتی در خصوص عدم مشاهده، عدم دسترسی و یا مشکلات ناشی از رابط‌های دریافت پیام و اطلاعات سمت کاربر بر عهده‌ی این مجموعه نمی‌باشد.
  3. در محاسبه‌ی تاریخ سررسید بعدی برای سفارشات تمدید، بازه‌ی زمانی نگهداری اطلاعات و یا تعلیق خدمات نیز جزو زمان ارائه‌ی خدمات محسوب ‌می‌گردد. بنابر این در صورتی که کاربر در زمان مقرر نسبت به پرداخت و تمدید خدمات خود اقدام نکند، با توجه به نگهداری محتوای خدمات و یا رزرو منابع جهت امکان تمدید، بازه‌ی زمانی مذکور که خدمات معلق بوده است نیز جزو بازه‌ی اشتراک جدید خدمات در نظر گرفته می‌شود و تاریخ سررسید بعدی از زمان اتمام اشتراک قبلی(و نه زمان پرداخت) محاسبه خواهد شد.
  4. سرور دات آی آر موظف است پیش نیازهای زیرساختی، سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم جهت تعمیر یا ارتقای خدمات(برای خدماتی که دارای این امکان باشند) را فراهم نماید و در صورتی که در موارد خاص امکان تعبیه‌ی زیرساخت مذکور به صورت عینی، آنی یا خودکار ممکن نباشد، در اسرع وقت نسبت به تعبیه شرایط مذکور و یا راهکار متناسب و ممکن آن اقدام نماید.
  5. عوامل متعددی امکان استمرار خدمات با کیفیت مشابه جزییات ذکر شده در هنگام فروش، تمدید یا ارتقای خدمات را تحت تأثیر قرار می‌دهند. از جمله‌ی این عوامل می توان به اتمام عمر خدمات، فناوری، نرم‌افزار و یا سخت‌افزار، عدم امکان تأمین سخت‌افزار معادل یا تعبیه‌ی بسترهای مورد نیاز تمدید یک خدمت، قطع همکاری با همکاران تجاری یا تغییر در سیاست‌های همکاری ایشان، به روزرسانی فناوری، سخت‌افزار و... اشاره نمود که ممکن است منجر به تغییر مشخصات و امکانات فنی، نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری و فیزیکی خدمات شوند. در این حالت سرور دات آی آر راهکار جایگزین و یا راه‌حل معادل یا متناسبی را که با توجه به شرایط ممکن است، ارائه یا اجرا خواهد نمود اما ناچاراً مسئولیتی در خصوص ارائه‌ی عین خدمات و یا استمرار عینی راهکار مذکور نخواهد داشت.
  1. باشگاه مشتریان، جشنواره‌های فروش، کدهای تخفیف و...، ارزش افزوده‌هایی به منظور تسهیل فرآیند ارتباط با مخاطبین و تسریع فرآیندهای بازاریابی می‌باشند و هرگونه اقدام جهت سوء استفاده از ابزارها یا محتوای مذکور به منزله‌ی نقض قوانین همکاری می‌باشد.
  2. کدهای تخفیف و پیشنهادات ویژه به صورت پیشفرض صرفاً مربوط به پرداخت اولیه بوده و سایر تعرفه‌ها و شرایط تمدید بر اساس شرایط روز اعلام و ثبت می‌گردد.
  1. فرآیند همکاری در فروش به صورت اتوماسیون و مطابق توافق‌های مکتوب و رسمی با کاربر و تنها برای اولین پرداخت سفارشات مشمول این ارزش افزوده اجرا خواهد شد و امکان تسویه‌ی آن تنها پس از اتمام دوران ضمانت بازگشت وجه و با ثبت درخواست کاربر در سیستم فراهم خواهد بود.
  2. کارکرد سیستم همکاری در فروش بر اساس فناوری کوکی مرورگر طراحی و تعبیه گردیده است و معیار محاسبه و تسویه‌ی همکاری در فروش نیز بر اساس تشخیص همین سیستم می‌باشد. در نتیجه در صورت عدم تشخیص سیستم به هر دلیلی اعم از اختلال در سیستم، منقضی شدن کوکی‌های مرورگر کاربر، اختلال در تشخیص و عملکرد سیستم و...، همکاری در فروش مذکور به صورت پیشفرض معتبر نخواهد بود.
  3. در صورت عدم شناسایی همکاری در فروش برای هر یک از سفارش‌ها، لازمه‌ی ثبت امتیاز و احتساب آن سفارش برای معرف محترم، ثبت تیکت رسمی در ناحیه‌ی کاربری ثبت کننده‌ی سفارش مبنی بر اعلام شناسه‌ی معرف می‌باشد.
۵- امور مالی
  1. با توجه به وابستگی‌های ارزی و تغییر نرخ ارز، تعرفه‌ی خدمات مرتبط با ارز و یا تمدید آن‌ها به صورت لحظه‌ای محاسبه گردیده و در صورت عدم دریافت صورتحساب قطعی و تأیید پرداخت یک خدمت، ممکن است تعرفه‌ی خدمات در پیش‌فاکتور، متناسب با شرایط جدید تغییر داده شود.
  2. کاربر موظف است مطابق اطلاع‌رسانی‌های دریافتی نسبت به مراجعه به ناحیه کاربری خود، بررسی صحت صورتحساب‌ها، تاریخ انقضای دامنه‌ها و خدمات و پرداخت و دریافت تأییدیه‌ی واریز وجه و تمدید خدمات مذکور با تعرفه‌ها و شرایط جدید اقدام نماید و عدم دریافت تأییدیه‌ی واریز وجه و تمدید خدمات پیش از تاریخ سررسید به منزله‌ی رضایت کاربر از لغو و حذف خدمات می‌باشد.
  3. زمان سررسید بعدی و بازه‌ی بهره‌مندی از اشتراک خدمات اعم از سفارشات ثبت دامنه، خدمات میزبانی، ارتقای خدمات و... بر اساس زمان سفارش(و نه زمان پرداخت) محاسبه ‌می‌گردد و در صورتی که با بروز هر رویداد یا نکته متفاوتی اعم از عدم پرداخت موفق صورتحساب و دریافت تأییدیه، عدم فعال‌سازی خدمات و... خدمات در دسترس یا قابل استفاده نباشند، موارد مذکور معیاری برای تغییر زمان اشتراک و ارائه خدمات نخواهد بود و تاریخ سررسید بعدی همچنان بر اساس زمان ثبت سفارش و اعلام قبلی می‌باشد.
  1. تمامی پرداخت‌ها به صورت رسمی مطابق قوانین مالیاتی کشور مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده می‌باشند و این مبلغ به مجموع تعرفه‌ی سفارشات افزوده ‌می‌گردد و همچنین هرگونه کسورات قانونی اعم از بیمه و... بر عهده‌ی کاربر می‌باشد.
  2. معیار پرداخت فاکتور و تمدید خدمات، دریافت تأییدیه رسمی و مکتوب مالی مبنی بر دریافت وجه پرداختی در سیستم بانکی و ثبت آن در سیستم مدیریت مشتری می‌باشد و در غیر اینصورت مسئولیتی در خصوص تمدید خدمات یا نگهداری اطلاعات و... بر عهده این مجموعه نمی‌باشد.
  3. صورتحساب‌های فروش هر خدمت به صورت پیشفرض به نام مالک ناحیه‌ی کاربری(و نه رابط‌ها یا اشخاص سوم شخص) صادر خواهد شد و مسئولیت هرگونه تداخل، عدم تطابق و یا عدم صحت اطلاعات مالی اظهارشده در فرآیند احراز هویت بر عهده‌ی کاربر می‌باشد.
  4. فعالیت واحد مالی و پیگیری درخواست های مرتبط با این واحد تنها در ساعات اداری مجموعه بوده و در نتیجه درصورت واریز وجه به صورت آفلاین(از طریق راهکارهایی غیر از درگاه آنلاین وبسایت)، تأیید پرداخت مذکور منوط به تأیید واحد مالی در ساعات اداری خواهد بود. بنابر این از کاربران گرامی درخواست می‌گردد به منظور تسریع فرآیندها و کاهش خطاهای اجرایی، تا حد امکان نسبت به پرداخت وجوه از طریق درگاه آنلاین اقدام نمایند.
  5. صورتحساب‌های رسمی پس از چهارده روز از زمان تأیید پرداخت بر اساس حساب‌های کاربری حقیقی یا حقوقی به صورت خودکار صادر و در ناحیه کاربری قابل مشاهده و دانلود می‌باشند.
  6. در صورت استرداد یا اصلاح سفارش، صورتحساب مذکور نیز اصلاح و یا در صورت نیاز باطل ‌می‌گردد که لازم است کاربر پس از هرگونه اطلاع‌رسانی یا اقدام در خصوص موارد مذکور، نسبت به هماهنگی با واحد مالی مجموعه‌ی خود جهت به روزرسانی صورتحساب‌های مالی اقدام نماید.
  7. در صورت تمایل به دریافت نسخه‌ی فیزیکی ممهور به مهر اصلی شرکت، کاربر می‌تواند به صورت هفتگی درخواست‌های خود را از طریق تیکت به واحد مالی اعلام نماید تا در اولین فرصت به آدرس اعلامی ایشان ارسال گردد. لازم به ذکر است مسئولیت پرداخت هزینه‌ی ارسال نسخه‌ی فیزیکی صورتحساب به صورت پیشفرض بر عهده‌ی کاربر خواهد بود.
  1. در صورت ثبت درخواست استرداد وجه در بازه زمانی معتبر جهت لغو خدماتی که مشمول این قانون می‌گردند، تمام مبلغ دریافتی بدون هیچگونه قید و شرطی به شماره شبای حساب بانکی استفاده شده در هنگام پرداخت مسترد ‌می‌گردد. لازم به ذکر است هزینه‌هایی اخذ شده با عنوان هزینه نصب یا هزینه اولیه قابل عودت نمی‌باشند.
  2. در صورت بروز حالت‌هایی مانند عدم تطابق حساب بانکی استفاده شده هنگام پرداخت با اطلاعات مالک ناحیه‌ی کاربری و یا عدم امکان استرداد مبلغ به مبدأ تراکنش، بر اساس تصمیم واحد مالی سرور دات آی آر امکان استرداد وجه به حساب بانکی مالک ناحیه‌ی کاربری به عنوان اولویت دوم بررسی می‌گردد.
  3. فرآیند استرداد وجه مطابق سایر درخواست‌های واحد مالی تنها در ساعات اداری پیگیری گردیده و زمان واریز موفق مبلغ به حساب مقصد وابسته به فرآیندهای اجرایی حواله های بانکی و سایر قوانین بانکداری کشور می‌باشد.
  4. تأیید احراز هویت مالک ناحیه‌ی کاربری پیش نیاز آغاز فرآیند استرداد وجه در هر حالت و شرایطی می‌باشد.
  5. ثبت درخواست بازگشت وجه از طریق سامانه تیکتینگ و یا ایمیل ناحیه کاربری، به منزله رضایت کامل مالک حساب کاربری از حذف غیرقابل بازگشت محتوا و لغو آنی خدمات می‌باشد.
  6. سفارشات تمدید، ارتقا، سفارشات مربوط به خدمات ارزی، خدمات وابسته به پرداخت هزینه به مراجع سوم شخص و یا سفارشاتی که با عدم رعایت کامل قوانین همکاری، عدم پاسخگویی تیکت یا تماس‌ها، عدم ارتباط مؤثر و یا عدم احراز هویت کامل و صحیح همراه باشند و هزینه‌های دریافت شده با عنوان هزینه نصب یا هزینه اولیه سرویس، مشمول قانون استرداد وجه نمی‌گردند.
  7. پس از اتمام دوران استرداد وجه، امکان استرداد تمام یا بخشی از مبلغ پرداختی به هیچ صورت اعم از انتخاب خدمات ناصحیح و یا نامتناسب، نیاز به تغییر خدمات، کاهش امکانات، عدم استفاده از خدمات و... میسر نمی‌باشد.
  8. مبلغ موجودی حساب کاربری فارغ از محل تأمین افزودن موجودی و یا استرداد صورتحساب، به صورت پیشفرض قابل استرداد نبوده و تنها امکان استفاده از آن به منظور ثبت سفارش جدید و یا تمدید خدمات قبلی فراهم می‌باشد.
۶- امور حقوقی و معنوی
  1. تابعیت از قوانین جمهوری اسلامی ایران و تمام مراجع ذی‌صلاح اعم از پلیس فتا، کارگروه‌های امنیت سایبری و مصادیق جرایم رایانه‌ای، سامانه‌ی ماهر، مراجع قضایی و... الزامی بوده و سرور دات آی آر نیز تابع قوانین مذکور خواهد بود و در صورت دریافت هرگونه اطلاع‌رسانی یا قانون رسمی اقدامات لازم اعمال خواهد گردید و یا با مشاهده عملکرد مغایر با قوانین ملی، خدمات کاربر تعلیق و حذف گردیده و هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص بر عهده‌ی این مجموعه نخواهد بود.
  2. هرگونه کاربری که بر اساس تشخیص سرور دات آی آر موجب اختلال در خدمات سایر کاربران مجموعه و یا آسیب‌رسانی به زیرساخت‌ها، شبکه، سلامت آی‌پی، امنیت خدمات و... گردد، به منزله‌ی نقض قوانین همکاری بوده و به منظور حفظ کیفیت خدمات و سلامت جامعه‌ی کاربران سرور دات آی آر به صورت آنی و بدون الزام به اطلاع‌رسانی قبلی محدود، معلق و یا حذف خواهد گردید و هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص بر عهده‌ی سرور دات آی آر نخواهد بود.
  3. هرگونه استفاده غیرمتعارف و غیرمجاز اعم از کاربری‌های موسوم به فیشینگ، سایبر اتک، دیداس، اختلال امنیتی، تداخل یا نفوذ در شبکه، راه اندازی پروکسی و... ممنوع بوده و در صورت تشخیص به صورت آنی و بدون الزام به اطلاع رسانی قبلی، خدمات تعلیق و حذف گردیده و هیچ گونه مسئولیتی بر عهده این مجموعه نخواهد بود.
  4. در صورت دریافت پیام یا شکواییه در ارتباطات بین شبکه‌ای و یا نقض قوانین کپی رایت و...، متناسب با وضعیت پیش رو و بر اساس تشخیص کارشناسان، اقدامات لازم در این مورد از اطلاع‌رسانی و الزام پیگیری سریع کاربر تا احتمال تعلیق و حذف خدمات، صورت خواهد گرفت.
  5. هرگونه مسئولیت مرتبط با کاربری خدمات یا محتوای میزبانی شده که از امکانات و بسترهای خدماتی سرور دات آی آر بهره می‌برد، کاملاً بر عهده کاربر بوده و هیچ گونه مسئولیتی در خصوص کاربری از بسترهای ارتباطی و میزبانی و خدمات ارائه شده بر عهده‌ی این مجموعه نمی‌باشد.
  6. کاربر موظف است در صورت بروز هرگونه نارضایتی در طول همکاری، نارضایتی نسبت به هر یک از شرایط همکاری و یا عدم تطابق خدمات با موارد اعلام شده و... نسبت به اعلام و پیگیری مکتوب انتقاد و یا نارضایتی خود از طریق بخش تیکتینگ داخل ناحیه کاربری مرتبط با موضوع مذکور و پیگیری و ارتباط مؤثر تا حل کامل و رضایت نسبت به مورد مذکور اقدام نماید و در غیراینصورت عدم اعلام، پیگیری، ارتباط مؤثر و یا پاسخ ایشان به منزله‌ی رضایت کامل می‌باشد.
۷- فورس ماژور و سلب مسئولیت
  1. در صورت بروز هرگونه بحران و یا مشکل غیرقابل پیش بینی اعم از تداخل یا تغییرات در زیرساخت، زنجیره‌ی تأمین و یا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت، محدودیت‌های دیتاسنترها، محدودسازی دسترسی خدمات به داخل کشور، اتک‌های سایبری، بسترهای ارتباطی سوم شخص، تغییر سیاست همکاران تجاری یا سایر مجموعه‌ها، هرگونه تحریم بین‌المللی، تغییر قوانین و سیاست‌های ملی و... و یا بروز هرگونه حادثه‌ی غیرمترقبه اعم از سیل، زلزله، طوفان، آتش‌سوزی و...، هیچگونه مسئولیتی بر عهده‌ی سرور دات آی آر نخواهد بود و مسئولیتی در خصوص نگهداری یا بازگردانی اطلاعات و محتوای میزبانی شده و یا احتساب موارد مرتبط به عنوان امانت نیز بر عهده‌ی این مجموعه نمی‌باشد.
  2. هیچگونه مسئولیتی در خصوص بیمه و یا جبران خسارت و... تحت هیچ حالتی متوجه شرکت تدبیرپردازان ایده‌های ابری و ذی‌نفعان آن نمی‌باشد و کاربر می تواند در صورت تمایل متناسب با شرایط و وضعیت موجود، راهکارهای ممکن خود را پیاده‌سازی نماید.
  3. هیچگونه مسئولیت حقوقی، معنوی، مادی و... در خصوص اطلاعات میزبانی شده، امنیت محتوا، ضرر و زیان، خسارت و... ناشی از امور امنیتی و اجرایی اعم از مشکلات سئو، نرم‌افزاری، محتوا و اطلاعات میزبانی شده، خسارت‌های تجاری و تعهدات کاربر به طرف حساب‌های خود و... و یا احتساب موارد مذکور به عنوان امانت نزد سرور دات آی آر و یا هر عنوان دیگری بر عهده‌ی این مجموعه و ذی‌نفعان آن نمی‌باشد.
  4. تمامی قوانین، اصلاحات و یا تغییراتی که در آینده در این قرارداد مطرح و اطلاع‌رسانی گردد نیز مشمول شرایط توافق طرفین می‌باشد و کاربر موظف است در بازه‌های زمانی معین و به خصوص هنگام ثبت سفارش جدید و یا تمدید نسبت به مطالعه، آگاهی و رضایت از شرایط روز توافق‌نامه سطح خدمات و همکاری، پیش از پرداخت مبلغ خدمات اقدام نماید.
  5. عدم رعایت هر یک از بندهای این قرارداد یا مستندات اعلامی در آن به منزله‌ی رضایت کاربر از لغو یک طرفه‌ی قرارداد و سلب هرگونه مسئولیتی از سرور دات آی آر می‌باشد.