آموزش ساخت نیم سرور اختصاصی برای دامنه بین المللی

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مطلب به آموزش ساخت نیم سرور اختصاصی برای دامنه بین المللی می پردازیم.

برای ساخت نیم سرور های اختصاصی در دامنه های بین المللی می بایست وارد حساب کاربری خود در سایت Server.ir شوید و از منوی سمت راست وارد بخش دامنه>>>دامنه های من شده و دامنه خود را یافته و “مدیریت دامنه” را بزنید سپس وارد بخش تنظیمات آن شوید و از منو سمت چپ مطابق تصویر زیر وارد بخش “نیم سرورهای اختصاصی” شوید.

DNS

در این صفحه سه بخش وجود دارد؛

ساخت نیم سرور جدید

در اینجا ما قصد ایجاد نیم سرور را داریم و بنابراین از طریق گزینه ی اول مطابق تصویر پیوست، در فیلد اول، نام نیم سرور را وارد می کنیم. برای مثال اگر قرار است نیم سرور ما ns1.irancloudhosting.com باشد، در فیلد اول می بایست ns1 وارد کنیم و در فیلد دوم نیاز است آی پی سرور را وارد کنیم و پس از ثبت نیاز است نیم سرور دوم را ایجاد کنیم. 

ویرایش یک نیم سرور (تغییر آی پی نیم سرور اختصاصی)

برای تغییر آی پی یک نیم سرور از بخش دوم استفاده می کنیم. روش به این شکل است که برای مثال اگر قرار است آی پی نیم سرور ns1.irancloudhosting.com را که قبلا ایجاد شده است را تغییر دهیم، در فیلد اول ns1 را وارد می کنیم، در فیلد دوم نیاز است آی پی قدیم این نیم سرور و در فیلد دوم آی پی جدید را وارد نمایید تا اصلاح شود.

حذف یک نیم سرور

اگر نمی دانید که آی پی قبلی نیم سرور چیست، می توانید از بخش “حذف یک نیم سرور” آنرا حذف کنید و سپس مجددا ایجاد کنید.

DNS

پس از ساخت نیم سرور، برای اعمال و شناسایی تغییرات توسط مرکز ثبت دامنه و آنالیزورها، مجددا نیاز است از منوی سمت چپ، روی گزینه ی “NameServer” کلیک کنید و مطابق تصویر زیر، نیم سرورهای دامنه را به نیم سرورهای جدید تغییر دهید.

DNS

پس از ساخت نیم سرور، با توجه به پسوند دامنه و مرکز ثبت، اعمال و شناسایی تغییرات توسط مرکز ثبت و تمام آنالیزورها، بین 30 دقیقه الی 4 ساعت زمان بر خواهد بود.

برای بررسی تغییرات نیم سرور می توانید از آنالیزور‌آنلاین intodns.com استفاده کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها