جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

بد افزار Trojan Horse چیست؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله قصد داریم در خصوص بد افزار Trojan Horse که به صورت معمول با نام Trojan شناخته شده است، صحبت کنیم. بد افزار Trojan Horse چیست؟

Trojan-Horse

نوعی بد افزار است که همانند یک فایل نرمال با فوت و فن های دانلود وارد سیستم کاربر می شود و بعد از ورود بدافزار، نصب می گردد. پس از نصب، کنترل سیستم را به دست می گیرد و به راحتی آن را آلوده می کند. قطعا زمانی که سیستم به بد افزار مورد نظر آلوده شود، سرقت اطلاعات به راحتی امکان پذیر است. از جمله مواردی که Trojan Horse می تواند در آن دخیل باشد شامل: سرقت اطلاعات کاربر، تغییر اطلاعات فایل ها، نصب بدافزارهای دیگر و نظارت بر فعالیت کاربر می باشد. از شایع ترین حالت های نظارت بر فعالیت کاربر، کنترل کلید زدن آن بر روی کیبورد است. در برخی از موارد Trojan Horse را یک ویروس نام گذاری می کنند در صورتی که این مورد از نظر تکنیکی غلط است زیرا که قابلیت تکثیر شدن در ذات آن وجود ندارد در نتیجه Trojan Horse یک بد افزار است.

چگونه از ورود Trojan Horse جلوگیری کنیم؟

به جهت این که کاربر از نصب Trojan Horse در سیستم خود غافل است، وجود نرم افزارهای آنتی ویروس می تواند در موارد زیادی به شناسایی آن کمک کند. آنتی ویروس می تواند بدافزار مخرب را جداسازی و سپس آن را حذف کند. قطعا تمامی کسانی که به صورت حرفه ای از کامپیوتر استفاده می کنند می دانند که به جهت کارکرد درست آنتی ویروس می بایست در تاریخ سررسید، آن را به روزرسانی کنند.

Trojan-Horse

در طول سال های مختلف محققان امنیتی که در مورد Trojan Horse تحقیق کرده و تعدادی از آن را کشف کرده اند. از جمله نام های معروف این بد افزار، می توانیم به نام هایی همچون: Bitfrost ، Tiny Banker ، Fake AV Trojan ، Magic lantern و Zeus اشاره کنیم.

امیدواریم این مقاله نیز برای شما کاربران عزیز مفید بوده باشد. از دیگر مقالات مرتبط با امنیت نیز می توانیدRandsomware ، Adware، Bot ، Bug،Rootkit و Spyware مطالعه و ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فوق العاده بود. ممنون از مطالب خوبتون

سلامت باشید ممنون از نظر زیباتون