بد افزار Adware چیست؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این سری از مقالات سعی داریم در مورد بدافزارهای مختلفی که باعث اخلال در سیستم ما می شود صحبت کنیم. بد افزار Adware چیست؟

Adware

این بدافزار را شاید در مواقع زیادی در سایت های مختلف مشاهده کرده باشید. زمانی که وارد سایت هایی می شوید و از شما میخواهد که بر روی لینکی کلیک کنید تا وارد سایتی بشوید. ممکن است جایی که هدایت می شوید یک سایت تبلیغی نباشد، بلکه یک بدافزار است که دیتا و اطلاعات شما را دریافت می کند. این سبک از بدافزار نوعی بدافزار جاسوسی ست که بدون اجازه شما اطلاعات شما را دریافت و یک بانک اطلاعاتی ایجاد می کند. اطلاعاتی که بدون اجازه شما ثبت و مورد استفاده قرار می گیرد و قطعا اگر اطلاعاتی بدون اجازه شما در جایی ثبت شود، یک مخرب برای شما محسوب می شود. زمانی که Adware وارد سیستم شما می شود، به راحتی و بدون نیاز به اجازه شما نصب می شود و هیج نشانه ای از این نصب شدن در سیستم شما نمایش داده نمی شود.

دو راه برای ورود زیرکانه Adware به سیستم شما وجود دارد:

1- ورود از طریق تبلیغ نرم افزار های رایگان

2- ورود شما به وب سایت های آلوده و حاوی ویروس

Adware

حال چگونه می توانیم در برابر این بدافزار نفوذی مقاومت کنیم؟

در برخی از موارد به هیچ عنوان امکان حذف Adware از سیستم وجود ندارد. از جمله راه کارهایی که می توان از این بد افزار جلوگیری کرد، استفاده از آنتی ویروس می باشد. آنتی ویروس ها در موارد زیادی از نفوذ اینگونه بدافزارها جلوگیری میکند.  Adware ها به طبع بسیار خطرناک تر از ابزارهای تبلیغاتی مزاحم می باشد، قطعا تبلیغات مزاحم اطلاعاتی از شما ذخیره نخواهند کرد و صرفا لینک های گذرا و نمایشی هستند. اما وجود Adware ها با دردسرهای فراوانی همراه است. از جمله دیگر مواردی که رعایت آن می تواند تا حد زیادی امنیت تلفن های همراه ما را تامین کند، نصب نرم افزارهای معتبر از سایت های ایمن می باشد. برنامه های متعددی برای تلفن های همراه وجود دارد که به راحتی با تبلیغات نامعتبر ویروس ها، این بدافزار را وارد حریم شخصی شما می کنند. امیدواریم که با رعایت موارد امنیتی هیچ گونه سوء استفاده ای از سیستم ها کاربران فضای مجازی نشود. برای مشاهده دیگر مقالات ما در خصوص موارد امنیتی و بدافزارهای موجود، می توانید هر هفته ما را دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
4 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چه جالب , وجذاب بود مخصوصا عکس مقاله 😀 بخاطر عکس اومدم متن رو هم خوندم و به دانشمم اضافه شد. خیلی خوبین شماااااا ممنونم

موضوعات امنیتی و بدافزارها بسيار مهم هستند ، متشكرم

خواهش می کنیم. ممنون از شما که همراه ما هستید. تلاش خواهد شد که بیش از پیش به موضوعات امنیتی پرداخته شود.