جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

بد افزار Bot چیست؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در مقالات گذشته در مورد بدافزار های مختلفی از جمله  Randsomeware و Adware صحبت کردیم. در مقاله قصد داریم در خصوص بد افزار Bot صحبت کنیم.

بد افزار Bot چیست؟

Bot

به طور کلی Bot ها ایجاد شده اند که یک سری از فرایند ها را به صورت خودکار انجام دهند. برای معرفی آنها نمی توانیم تمامی Bot ها را پر خطر بدانیم زیرا بسیاری از آن ها برای مواردی همچون بازی ها ، مسابقات آنلاین و بسیاری از نرم افزارهای تحت وب و … استفاده می شود. قطعا زمانی که یک ایده و نرم افزاری محبوبیت پیدا می کند، در ادامه ی راه پیشرفت آن، بدافزارهایی هم با سو ستفاده از نام این نرم افزارها مشکلاتی را برای یوزرهای آن ایجاد می کنند. زمانی که شخص سومی از دیتای یوزرها در دنیای Bot ها استفاده می کند به آن BotNet می گویند. در BotNet ها با اتک هایی همچون DDos ، Spam ها و تبلیغات مختلف به راحتی به سیستم شما وارد می شوند.  قطعا تمامی اتک ها باعث ایجاد اخلال در سرور می شود و دسترسی یوزرها به اینترنت و منابع سیستم را محدود می کند.

چگونه می توانیم با Bot مبارزه کنیم؟

از جمله راهکار های معمولی که برای جلوگیری از نفوذ Bot ها استفاده می شود، استفاده از Captcha می باشد.

captcha  captcha

در بسیاری از سایت ها زمانی که برای ثبت نام و یا ورود به نا حیه کاربری خود اقدام می کنید، از شما درخواست می کند متن هایی که به شکل های عجیبی نوشته است را وارد کنید و یا این که درخواست می کند از میان چندین عکس، عکس متفاوت را انتخاب کنید. قطعا تمامی این درخواست ها به جهت بررسی هویت شما می باشد. از دیگر مواردی که می تواند به جلوگیری از ورود Bot ها بپردازد استفاده از آنتی ویروس ها می باشد. آنتی ویروس ها بسیاری از اتک ها را دفع می کنند و قطعا بهترین راه حل برای مقابله با بد افزار ها می باشند. برای آشنایی با دیگر اتک ها می توانید ما را در مقالات هفتگی دنبال کنید.

Bot

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها