نحوه انتقال سایت وردپرسی

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

نحوه انتقال سایت وردپرسی یکی از مواردی است که همواره کاربران زیادی با آن مواجه هستند. این انتقال ممکن است در شرایط مختلف و برای اهداف متفاوتی باشد. در این مقاله به معرفی انواع روش‌های انتقال سایت وردپرس می‌پردازیم.

روش ها و نحوه‌ انتقال سایت وردپرسی

  • انتقال فایل‌

ابتدایی‌ترین و همچنین غیرحرفه‌ای‌ترین راه انتقال یک سایت از یک هاست یا سرور به هاست دیگر، انتقال جداگانه فایل‌ها می‌باشد، به این صورت که فایل‌های موجود در پوشه روت سایت یا public_html فشرده سازی و منتقل شوند و همینطور دیتابیس‌ها نیز به صورت مجزا از یک هاست export گرفته شده و در هاست دیگر import می‌شوند. این روش ممکن است ولی تضمینی برای آن وجود ندارد و توصیه نمی‌گردد.

  • Export & Import

روش دیگر که روش صحیح‌تری می‌باشد و می‌توان گفت عملیات انتقال را به درستی انجام می‌دهد، استفاده از export و import وردپرس (یا همان برون‌بری و درون‌ریزی در نسخه فارسی وردپرس) می‌باشد.

نحوه انتقال سایت وردپرسی در روش برونبری و درون‌ریزی

در این روش ابتدا در هاست مقصد، دیتابیس‌های خام را ایجاد کرده و وردپرس را نصب می‌نمایید، سپس از وردپرس مبدا یک نسخه برون‌بری تهیه می‌کنید یا export می‌گیرید که در واقع یک فایل xml است. سپس فایل را در وردپرس مقصد، درون ریزی و یا import می‌کنید؛ در این حالت تمامی اطلاعات وردپرس مبدا شما از جمله مقالات، قالب‌ها و عکس‌ها، به وردپرس مقصد منتقل خواهد گردید.

اغلب مواقع از این روش در صورتیکه مقصود انتقال نوشته‌ها بوده و قالب‌ها، پلاگین‌ها و سایر موارد در وردپرس دیگری ایجاد شده باشد، استفاده می‌گردد.

برون‌ریزی یا export تمامی نوشته‌ها ، برچسب‌ها، قالب‌ها، دیدگاه‌ها، برگه‌ها و پست‌های سفارشی در یک فایل XML را برای دانلود در اختیار شما قرار خواهد داد و درون‌ریزی یا import نیز با استفاده از افزونه‌ی وردپرسی importer اطلاعات را وارد سایت وردپرسی می‌نماید.

  • استفاده از پلاگین‌های بک‌آپ گیری

راه دیگر و امن‌تر این است که عملیات انتقال سایت وردپرس را به کمک پلاگین‌های بک‌آپ گیری که مخصوص همین کار هستند، انجام دهیم.

نحوه‌ی انجام این کار بسیار ساده بوده و به این صورت است که پس از نصب پلاگین، فایل بک‌آپ مورد نظر خود را ایجاد می‌نمایید و سپس می‌توانید آن فایل را در هاست مقصد بر روی وردپرس بازگردانی کنید و از انتقال کامل اطللاعات اطمینان حاصل کنید.

برای راهنمایی بیشتر می‌توانید مقاله بک‌آپ وردپرس را نیز مطالعه نمایید.

در ادامه 2 پلاگین محبوب و پرطرفدار را خدمتتان معرفی خواهیم نمود:

پلاگین Duplicator

افزونه‌ی اول Duplicator است، که بیش از 1 میلیون نصب فعال دارد. این افزونه به هر مدیر سایتی اجازه می‌دهد همراه با سایتش از محلی به محل دیگر مهاجرت نماید و این پلاگین در واقع یک ابزار ساده برای بک آپ گیری است.

WordPress Duplicator

نحوه انتقال سایت ودپرس با پلاگین Duplicator

ابتدا این پلاگین را در سایتی که قصد انتقال آن را دارید دانلود و نصب کنید. سپس در منوی وردپرس خود آن را به نام duplicator خواهید دید. پس از کلیک روی آن، وارد قسمت packages مطابق تصویر زیر شوید و روی عبارت create new کلیک کنید.

افزونه Duplicator

در ادامه سه مرحله‌ مشاهده خواهید کرد؛ بدون اعمال تغیرات، روی next کلیک کنید و در مرحله پایانی روی build کلیک کنید.

افزونه Duplicator

Duplicator

پس از اتمام، مطابق تصویر دو فایل به شما ارائه می‌شود که لازم است هردو را دانلود کنید.

تکمیل انتقال سایت

هم‌اکنون وارد هاست مقصد شوید و هردو فایل را در آن آپلود کنید

سپس سایت خود را با آدرس installer.php یعنی مثلا server.ir/installer.php باز کنید تا مراحل نصب آغاز گردد.

پس از نصب همان سایتی را مشاهده خواهید کرد که انتقال آن را انجام داده‌اید.

پلاگین All in one wp migration

افزونه‌ی دوم All in one wp migration است؛ که قابلیت خروجی گرفتن از دیتابیس، تصاویر، فایل‌ها، افزونه‌ها و قالب‌ها را دارد و انتقال بدون نقصی را خواهید داشت.

نسخه‌ی رایگان این پلاگین امکان Import تا حداکثر حجم 512 مگابایت را دارد.

 

همچنین برای آشنایی با بهترین پلاگین‌های انتقال وردپرس می‌توانید مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 2 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها