جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

ایجاد و انتقال بکاپ وردپرس

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله به معرفی و توضیحی در رابطه با نحوه ی بک آپ گیری از وردپرس می پردازیم.

wp

در مورد امر بک آپ گیری موضوعی که مشخص است این است که امروزه بیشتر برای بک آپ گرفتن از سایت ها از طریق خود کنترل پنل های مورد استفاده درسایت ها استفاده می کنند زیرا به صورت کامل از اطلاعات سایت و همچنین دیتابیس ها بک آپ تهیه می کند و همچنین نکته مهمتر این که در هنگام انتقال یک بک آپ از یک کنترل پنل به هاست یا سرور دیگری که همان کنترل پنل در آن نصب می باشد این عملیات به راحتی انجام شده و بدون دردسر ریستور می گردد. در نتیجه نیاز به بکاپ گیری از وردپرس کجا احساس می شود؟

اگر دقت کرده باشید در مطلب بالا گفته شد که انتقال بک آپ به هاست دیگری با کنترل پنل مشابه آسان انجام می گردد اما در صورتی که کنترل پنل متفاوت باشد چه؟ قطعا در این شرایط امکان ریستورخودکار دیتاها وجود ندارد اما گاها روش هایی برای تبدیل بک آپ ها موجود می باشد که متاسفانه همواره پاسخگو نیست و همچنین نیاز به دسترسی های خاصی دارد که همیشه فراهم نیست.

درنتیجه در مواردی مناسب ترین راه انتقال یک سایت به هاست دیگر از طریق بک آپ CMS آن سایت می باشد. روشی که وجود دارد قابلیت Import و Export وردپرس یا در ترجمه ی فارسی آن قابلیت درون ریزی و برون بری می باشد.

Wordpress

با استفاده از قسمت برون بری در کنار گزینه ی درون ریزی در نوار منو وردپرس در شاخه ی Tools یا ابزارها وجود دارد، یک فایل WXR یا .xml به شما به عنوان بک آپ ارایه می گردد که شامل تمام داده های سایت شما از جمله قالب و اطلاعات ومقالات و صفحه ها و عکس ها می شود. برای انتقال آن می توان در هاست مقصد یک نم افزار وردپرس خام نصب کرد سپس از طریق گزینه ی Import یا درون ریزی فایل WXR را بر روی هاست جدید آپلود نمود و به راحتی از طریق همان گزینه ی درون ریزی اطلاعات را ریستور نمود.

نکته ای که وجود دارد این است که می توان همین اطلاعات را از درون هاست به صورت فشرده یا zip در آورد و به روت هاست مقصد انتقال داد، اما این امر هم صحیح نبوده و امکان بروز اختلال در آن وجود دارد، هم اینکه نیاز به اتصال مجدد دیتابیس از طریق تنظیمات دستی وwp-config دارد اما اتقال از طریق خود امکانت Import و Export وردپرس این مشکل را بر طرف کرده و در هنگام ریستور کردن به طور خودکار به دیتابیس هاست جدید متصل خواهد شد.

برای این کار نرم افزار ها یا در واقه پلاگین های دیگری نیز وجود دارند که هرکدام به نحوی مشابه عملیات بکاپ گیری و انتقال را پی خواهند رد که نمونه ای از آن ها Backup Buddy می باشد که بر روی وردپرس به صورت پلاگین نصب شده و بک آپ را به صورت یک فایل فشرده تهیه می نماید سپس در هاست جدید با اکسترکت کردن فایل فشرده می توان مراحل ریستور کردن آن را دقیقا مشابه با نصب خود نرم افزار وردپرس دنبال کرد و اطلاعات بصورت کامل بازگردانی خواهند شد.

با دانشنامه Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها