معرفی دو Search Engine ایمن

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله قصد داریم با معرفی و روش کارکرد موتور های جستجوی خصوصی(Private Search Engine) و دلیل استفاده از آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

همه ما می دانیم بدون شک موتور جستجوگر Google و پس از آن Yahoo و Bing با استفاده از قدرتمند ترین و هوشمند ترین الگوریتم ها، بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی جهان محسوب می شوند که در هر ثانیه حدود 2.5 میلیون نفر در سراسر جهان موارد مد نظر خود را در این ابر موتور جستجوها، Search می کنند درحالی که نیمی از آنها در مورد حفظ حریم خصوصی و ایمن بودن این جستجو اطلاعاتی نداردند که معمولا در Search Engine هایی مانند گوگل وجود ندارد زیرا طی هر جستجو، اطلاعاتی مانند موارد زیر در سرور های آنها ذخیره می گردد و این داده ها اغلب به شرکت های تبلیغاتی فروخته می شوند:

  1. آیپی کاربر(IP Addresses)
  2. عبارات جستجو شده(Search Terms)
  3. محل تقریبی کاربر(Location)
  4. کوکی جستجوی کاربر(Cookie)

اما در کنار این ها Search Engine هایی وجود داردند که این موارد را در جایی ذخیره سازی نمی کنند که در ادامه به معرفی دو نمونه از آن ها می پردازیم:

search engine

DuckDuckGo یا DDG

این Search Engine به دلیل امنیت مناسبی که ارائه می کند و همچنین نام جالبی که دارد همواره مورد توجه کاربران بوده که روزانه حدود 40 میلیون Search را در کارنامه دارد و این تعداد به صورت تصاعدی در حال افزایش است. این موتور جستجو که بسیار شبیه Google و سایر موتورهای جستجو محبوب است، با داشتن 400 منبع از جمله بینگ، یاهو، ویکی پدیا و منابع خود، بسیار مورد توجه است و علاقه مندان به حفظ حریم خصوصی را به خود جلب می کند.

search engine

Swisscows

اگر به دنبال ناشناس بودن کامل هستید، بهتر از  Swisscows نخواهید یافت. این Private Search Engine مستقر در سوئیس نیز یکی از محبوب ترین هاست. در Swisscows هیچ پروفایل ردیابی، شناسه کاربری و … وجود ندارد. هنگام استفاده از این موتور جستجوگر، آدرس IP شما ذخیره نمی شود و رفتار آنلاین شما ردیابی نمی شود. در حقیقت، تنها اطلاعاتی که ذخیره می کند تعداد درخواست های جستجوی روزانه است. برای تضمین بیستر حریم خصوصی کاربران، آنها یک Data Center در آلپ سوئیس دارند که سرور های خود را در آن قرار داده اند، بنابراین آنها به خدمات شرکت های دیگر وابسته نیستند. Swisscows با Bing به عنوان منبع اصلی همکاری می کند، برای همین بیشتر نتایج را از آنجا دریافت می کند.

با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها