باگ پلاگین Duplicator

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

وردپرس یکی از معروف ترین و محبوب ترین CMS های دنیای وب می باشد. در وردپرس قابلیت نصب پلاگین های مختلف وجود دارد. یکی از پلاگین های معروف آن Duplicator می باشد.

وردپرس از نظر امنیتی در ماه های گذشته مشکلات فراوانی داشته است و هکر ها توانستند با تلاش کمی به فایل های یوزرها دسترسی داشته باشند. یکی از اولین اقدام هایی که هکرها به جهت آسیب به ورپرس کاربر انجام می دهند، حذف فایل بسیار مهم wp-config.php  می باشد. این فایل تمامی تنظیمات وردپرس کاربر در آن قرار گرفته است از جمله اطلاعات دیتابیس، پسورد وردپرس و … که می تواند برای یک هکر دستاورد خوبی باشد. در روزهای اخیر با نصب پلاگین پرکاربر Duplicator هکرها فایل هایی مخربی در wp-config.php باعث می شود که سایت از کار بیافتد و یا این که صفحه سفید نمایش دهد.

همانطور که می دانید پلاگین Duplicator نسخه بکاپ از تمامی دیتای وردپرس شما تهیه می کند و به شما این قابلیت را می دهد که وردپرس خود را از هاستی به هاست دیگر منتقل کنید. البته در هاست های وردپرس ما راهکارهایی مانند تهیه فول بکاپ وجود دارد که شما بدون نیاز به نصب این پلاگین می توانید بکاپ کلی از هاست خود تهیه کنید و همیشه دیتای داخل هاست را به صورت کامل داشته باشید که هر زمان نیاز به ریستور آن باشد آن را به ادمین سرور ارائه دهید. در مجموع پس از این که پلاگین Duplicator را نصب می کردید فایل هایی را در هاست شما قرار می داد که در میان آنها فایل های مخربی وجود داشته که وارد تنظیمات وردپرس شما می شود و باعث اخلال در وردپرس شما می گردد.

duplicator

البته پس از آخرین بروز رسانی که این پلاگین انجام داده است مشکل حل شده و دیگر جای نگرانی در این پلاگین وجود ندارد و کافی است که افزونه وردپرس خود را به روز رسانی نمایید.

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها