جذب کارشناس فروش

فایروال داخلی کنترل پنل Cyberpanel

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

همانطور که در مقالات گذشته در خصوص ویژگی های مختلف Cyberpanel صحبت کرده ایم. از جمله مقالاتی مانند نصب سایبرپنل، ایجاد اکانت، ایجاد ایمیل، مشکلات .htacess در آن، تنظیم نیم سرورها و نصب گواهینامه SSL که همه این ها ما را با این کنترل پنل قدرتمند آشنا کرده است.

در این مقاله شما را با یکی از ویژگی های جالب این کنترل پنل آشنا خواهیم کرد. یکی از جالب ترین های آن داشتن فایروال در داخل خود کنترل پنل می باشد. جدا از CSF که می تواند به عنوان یک پلاگین فایروالی نصب شود، فایروال اصلی کنترل پنل نیز می تواند بسیاری از فرایند های فایروال سرور را انجام دهد. یعنی بدون نیاز به کانفیگ فایروال سرور که می تواند تا حدی مشکل باشد، می توانید از این قابلیت استفاده نمایید و Rule های خود را ست کنید.

برای مشاهده فایروال می بایست در داشبور کنترل پنل گزینه Security را انتخاب نمایید:

cyberpanel

در این بخش می بایست گزینه Firewall را انتخاب نمایید:

cyberpanel

 

پس از ورود به بخش فایروال می توانید خط های مختلف و Rule های فایروال را مشاهده نمایید. در این بخش شما می توانید Rule مورد نظر خود را وارد نمایید. برای مثال می خواهید پورت 1000 را باز کنید. می بایست در بخش Rule name نام را وارد نمایید. برای مثال Test را انتخاب می کنیم. سپس در بخش نوع پورت، TCP و یا UDP را انتخاب می کنیم. سپس می بایست آیپی را وارد کنیم. در صورتی که می خواهیم پورت را برای آیپی خاصی باز کنیم صرفا آن را وارد می کنیم. در غیر این صورت می بایست پورت را به صورت 0.0.0.0 وارد کنیم تا برای تمامی پورت ها باز شود. سپس بر روی گزینه ADD کلیک می کنید:

cyberpanel

SSH Port

یکی دیگر از جذاب ترین بخش های سایبرپنل، امکان تغییر پورت SSH از داخل کنترل پنل می باشد. برای انجام این کار می بایست وارد بخش Security شوید و در آنجا SSH Secure را انتخاب می کنیم:

cyberpanel

در این بخش می توانید پورت مورد نظر خود را وارد می کنید. برای مثال پورت 2255 توسط بنده انتخاب شد و سپس بر روی گزینه save changes کلیک می کنیم و درخواست شما اعمال می گردد. در نظر داشته باشید که حتما Permit root Login را Enable کنید:

cyberpanel

امیدواریم این مقاله نیز برای شما مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها