معرفی دیتاسنتر هتزنر

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

امروزه دیتاسنترها در ابعاد مختلف و به صورت گسترده‌ای در جهان بوجود آمده‌اند تا به عنوان بخشی مهم از دنیای وابسته به تکنولوژی، پاسخگوی نیاز کاربران باشند. طبق آخرین آمار سال 2022، آمریکا با 2701 و آلمان با 487 دیتاسنتر بیشترین سهم رو به لحاظ تعداد مراکز داده به خودشون اختصاص دادند. زمانیکه کار به انتخاب یک دیتاسنتر میرسه، در کنار هزینه و کیفیت خدمات، عامل فاصله جغرافیایی هم بسیار مهم است، موردی که باعث می‌شود تا 2701 دیتاسنتر آمریکا از گزینه‌های یک ایرانی که به دنبال سرور خارجی است حذف بشه. بهترین مکان برای یک سرور در خارج از ایران برای یک ایرانی رو میشه اروپا دونست. دلیل این مورد اینه که دیتاسنترهای متعددی در این منطقه نزدیک به ایران وجود دارند که کیفیت بالایی رو در اختیار کاربرانشون می‌گذارند. در ادامه این مقاله دیتاسنتر هتزنر رو به عنوان یکی از مرکز داده‌های محبوب ایرانی‌ها معرفی خواهیم کرد.

دیتاسنتر هتزنر آلمان

هتزنر یا به صورت کامل‌تر Hetzner Online GmbH، یک دیتاسنتر و ارائه دهنده خدمات میزبانی‌وب هست که اصالت آلمانی داره.

این شرکت کارش رو سال 1997 تحت عنوان Hetzner Online Services شروع کرد. اسم شرکت از موسس مجموعه مارتین هتزنر گرفته شده است.

دیتاسنتر هتزنر 4 مرکز داده در آلمان (Nuremberg و Vogtland)، فنلاند و آمریکا دارا است. دیتاسنترهای آلمان و فنلاند این مجموعه به واسطه کابل کشی هزار متری زیر دریا که طی یک پروژه بین دو کشور کشیده شده، با اتصال پرسرعت به یکدیگر متصل هستند.

دیتاسنتر هتزنر

خدمات دیتاسنتر هتزنر

هتزنر طیف وسیعی از خدمات در حوزه هاستینگ رو به کاربرانش در سراسر جهان ارائه میده. تمرکز اصلی مجموعه هتزنر معطوف به دو سرویس سرور اختصاصی و ابری می‌باشد. عمده کاربران ایرانی هتزنر هم مشترک این دو سرویس هستند. هاست اشتراکی، کولوکیشن و خدمات فضای ذخیره‌سازی جزو دیگر خدمات دیتاسنتر Hetzner هستند.

این شرکت همچنین سرویس‌هایی مثل ثبت دامنه، لود بالانسر و گواهینامه SSL رو هم ارائه می‌کنه. البته تعرفه‌هاش تو این موارد مناسب نیستند و نسبت به بازار گرون دسته‌بندی می‌شوند.

چرا Hetzner؟

دیتاسنتر هتزنر نسبت به بقیه رقبای خودش، سرورهایی با تعرفه کمتر رو به کاربرانش ارائه میده. کیفیت مطلوب خدمات و آپتایم بالا، دلیل دیگه‌ای هستش که در کنار تعرفه مناسب باعث میشه به یه انتخاب خوب تبدیل بشه.

تو دسته سرور اختصاصی، هتزنر علاوه بر سرورهای به روز خودش، سرورهایی به اسم حراجی داره که با استفاده از سخت‌افزارهایی که از قبل در اختیار کاربران دیگه بودند ارائه میده. مزیت این خدمات علاوه بر اینکه تعرفه بسیار مناسبی دارند، اینه که هزینه نصب ندارند. هزینه نصب، مبلغیه که غالب شرکت‌های هاستینگ در جهان هنگام ارائه خدمات سرور اختصاصی، به جز هزینه دوره‌ای سرور روی اولین صورت‌حساب سرور اضافه می‌کنند. این مورد ممکنه در یک مجموعه فقط روی دوره ماهانه باشه و در مجموعه دیگه روی همه دوره‌ها محاسبه بشه و معمولا به اندازه تعرفه یک دوره سرور هستش.

مزیت دیگه هتزنر که اون رو به یه سرویس‌دهنده محبوب برای ایرانی‌ها تبدیل می‌کنه، ساخت و تایید آسان ناحیه کاربری هستش که با توجه به تحریم‌های متوجه ایران، آپشن مهمی به حساب میاد.

امیدوارم مطالعه این مقاله برای شما سودمند بوده باشد.

جهت آشنایی با سایر دیتاسنترها به لینک مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
3 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

باسلام خدمت تمامی دوستان در سرور ای ار

با سلام خدمت تمامی دوستان در سرور ای ار
واقعا دیتا سنتر بسیار خوبی است
و برای راه اندازی و تحویل سرویس اینجانب ( سرور اختصاصای ) کمال تشکر را از این مجموعه دارم.
با سپاس فراوان
پیام زمانی فراهانی