جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

معرفی دیتاسنتر گرین هاوس

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

امروزه بسیاری از کسب و کارها برای ادامه حیات خود به دیتاسنترها وابسته هستند. دیتاسنترها را می‌توان جزو اصلی‌ترین بازیگران بازار خدمات میزبانی وب دانست. این مراکز نیاز سرورها به مواردی همچون برق، اینترنت، سیستم تهویه و خنک کننده، امنیت و فضای نگه‌داری فیزیکی را فراهم می‌کنند. هم اکنون دیتاسنترهای بزرگ و کوچک بسیاری در جهان مشغول خدمات رسانی به کسب و کارهای مختلف به صورت مستقیم یا غیر مستقیم هستند. در این میان، دیتاسنترهای اروپا همچون OVH و هتزنر که در بین ایرانی‌ها نیز محبوب هستند، به واسطه تکنولوژی‌های به روز خود کیفیت مطلوبی را در اختیار کاربران خود می‌گذارند. در این مقاله به معرفی دیتاسنتر گرین هاوس، از دیتاسنترهای با کیفیت اروپا خواهیم پرداخت و بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

دیتاسنتر گرین هاوس کجاست؟

Greenhouse یا خانه سبز در کشور هلند، در شهر Naaldwijk قرار دارد. دیتاسنتر گرین هاوس فعالیت رسمی خود را از سال 2013 آغاز کرده است. این مجموعه ارائه دهنده خدمات در بازار میزبانی وب است و رسالت خود را فعالیت در این حوزه با رعایت اصول حفاظت از محیط زیست می‌داند. گرین هاوس با به کارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا در زیرساخت‌های خود و به کمک آب و هوای معتدل روتردام تاثیرات فعالیت‌های خود بر روی محیط زیست را به حداقل رسانده. Greenhouse دارای دو دیتاسنتر در هلند با مجموع فضای 4500 متر مربع است.

دو دیتاسنتر این مجموعه به فاصله کمی از هم قرار دارند. دیتاسنتر شماره یک این مجموعه در ابتدای فعالیت در سال 2013 شروع به کار کرده و دارای ظرفیت 2013 رک است.

دیتاسنتر شماره دو که از سال 2018 زیر بار است نسبت به دیتاسنتر شماره یک از سیستم‌های خنک‌کننده و برق نوین‌تری بهره می‌برد و 1200 رک ظرفیت دارد.

ویژگی‌های دیتاسنتر Greenhouse

به صورت معمول دیتاسنترها با توجه به مصرف انرژی خود و حرارتی که تولید می‌کنند، اثرات مخربی بر روی محیط زیست دارند. اما همانطور که از برگ سبز موجود در لوگوی این مجموعه مشخص است، حفاظت حداکثری از محیط زیست جزو ارزش‌های اصلی دیتاسنتر گرین هاوس است.

همچنین پیشتر گفتیم دیتاسنتر گرین هاوس با تکنولوژی‌های مدرن، کیفیت بالایی از خدمات را مطابق با استانداردهای جهانی به کاربران خود ارائه می‌دهد. این مجموعه با رعایت تمامی اصول Redundancy خدمات ابری، سرور اختصاصی و نگهداری از سرور را به کسب و کارهای بزرگ و کوچک از سراسر دنیا ارائه می‌دهد. این مجموعه دارای گواهینامه‌های ISO 14001 و ISO 27001 است.

پشتیبانی سریع و پاسخ‌های کاربردی از دیگر مزیت‌های مهم گرین هاوس است. متخصصان این دیتاسنتر با پاسخگویی 24 ساعته طی 7 روز هفته در تمامی روزهای سال آماده پاسخ‌دهی مستمر به درخواست‌های کاربران هستند.

همچنین امکان خرید سرور اختصاصی خارج با تعداد آی پی بالا و هزینه مناسب از ویژگی‌های دیگر تهیه خدمات از Greenhouse است.

جمع‌بندی

دیتاسنتر گرین هاوس جزو دیتاسنترهای جوان اروپا محسوب می‌شود که با وجود این که فعالیت خود را به نسبت بسیاری از رقبای خود به تازگی شروع کرده، پیشرفت چشمگیری طی دوره کوتاه داشته است، تا جاییکه همگام با مجموعه‌های قدیمی همچون OVH و هتزنر در حال سرویس‌دهی به کاربران در سطح جهان است. این دیتاسنتر علاوه بر کیفیت بالای خدمات و پشتیبانی خود، پیرو ارزش‌های مهمی همچون حفاظت از محیط زیست نیز هست. با توجه به این موارد، به نظر می‌رسد گرین هاوس در مسیر درستی در حال گام برداشتن است و در آینده بیشتر از این دیتاسنتر خواهیم شنید.

گرین هاوس با توجه به کیفیت خدمات و تعرفه‌های مناسب، یکی از دیتاسنترهای محبوب جهت دریافت خدمات سرور خارج برای کاربران ایرانی به شمار می‌رود.

دیتاسنتر گرین هاوس

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها