جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

نصب گواهینامه SSL در IIS ویندوز سرور

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله با نصب گواهینامه SSL بدون کنترل پنل و تنها از طریق وب سرور IIS ویندوز سرور با شما عزیزان همراه هستیم.

در ابتدا اعلام می کنم که برای نصب گواهینامه به این شکل، نیاز است در ویندوز سرور خود IIS را نصب داشته باشید. برای نصب وب سرور IIS به مقاله ی “نصب وب سرور IIS در ویندوز سرور” مراجعه کنید.

جهت نصب گواهینامه در وب سرور IIS نیاز است حتما فایل Private key مربوط به CSR خود را داشته باشید بنابراین اگر این فایل را ندارید یا به آن به هردلیلی دسترسی ندارید لازم است مجددا CSR جدید Generate کنید. جهت Generate کردن CSR نیز می توانید از آنالیزور های آنلاین همانند csrgenerator.com استفاده کنید.

پس از دریافت CSR وارد ناحیه کاربری خود شده و مراحل را به ترتیب مطابق آموزش “نصب SSL در ناحیه کاربری” انجام دهید تا وریفای انجام شود  و فایل Certificate را دریافت کنید. پس از دریافت فایل Certificate برای نصب کامل گواهینامه در سرور نیاز به فایل PFX خواهید داشت. جهت ساخت فایل PFX نیز می توانید از Convertor های آنلاین همانند httpcs.com استفاده کنید. یعنی در این سایت httpcs.com در بخش CERTIFICATE CONVERSION میتوانید  فایل Private key و Certificate را در آن آپلود کرده و یک پسورد برای آن ست کنید. در انتها برروی Convert کلیک کنید تا فایل PFX در سیستم شما دانلود شود.

ssl convertor

حالا به سرور خود ریموت بزنید و مطابق تصاویر زیر از IIS سرور وارد Server certificate شده و روی گزینه ی Import کلیک کنید:

در این مرحلع از گزینه اول، فایل PFX که قبلا در سیستم خود دانلود کرده اید را آپلود کنید و پسورد آنرا نیز وارد کنید و روی ok کلیک کنید.

هم اکنون نصب پایان یافته و تنها تنظیمات Binding آن باقی مانده که برای این منظور می توانید وارد IIS سرور شده و از بخش Sites، سایت خود را انتخاب کنید و از منوی سمت راست روی Binding کلیک کنید و مطابق تصویر زیر نوع Type را روی Https گذاشته و نام سایت را وارد کنید اگر سرور شما دارای چند آی پی است و این سایت نیز آی پی منحصر به فرد دارد از  از بخش IP Adresses، آی پی مربوطه را انتخاب کنید و از بخش Certificate، فایلی که در مرحله قبل آپلود کردید را انتخاب کرده و برروی OK کلیک کنید.

نصب گواهینامه به پایان رسیده و می توانید از آنالیزور های آنلاین همانند sslshopper.com صحت نصب آنرا پیگیری کنید.

تبریک میگم به همین راحتی شما موفق به نصب SSL در سرور ویندوزی شدید!

با مقالات Server.ir همراه باشید.
اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها