در مقالات گذشته توضیحات مختصری در خصوص CRM و یا همان Customer Relationship Management داده ایم. در این مقاله قصد داریم علاوه بر توضیحات تکمیلی در خصوص این سیستم، انواع آن را معرفی کنیم تا به صورت دقیق در خصوص آن اطلاعات دقیقی داشته باشیم.

مشتریان یکی از مهم ترین ارکان مشاغل می باشد. در صورتی که در کسب کار مشتری ها حضور نداشته باشند قطعا کسب کار نمی تواند به صورت موفق به راه خود ادامه دهد. با توجه به پیشرفت های فناوری نیز اکنون مشتریان انتخابات متفاوتی دارند و می توانند میان شرکت های خدماتی مختلف بهترین را انتخاب کنند. حال بهترین کسب کار چه کسب کاری است؟ زمانی که مشتری تصمیم به انتخاب دارد یکی از مهم تری گزینه های آنها، راحتی ارتباط با شرکت می باشد. زمانی که بتواند به راحتی محصول خود را انتخاب و خریداری کند و یا این که در صورت بروز مشکل با شرکت مبدا در ارتباط باشند. در نتیجه امروز هدف کسب و کارها به سمت رضایت مندی مشتری می رود و مدیران با استفاده از CRM تلاش می کنند تا حداکثر رضایتمندی مشتری را جلب کنند.

در نتیجه با تحیلی های صورت گرفته متوجه شده ایم برای این که مشتریان کسب و کار ما را برای تهیه خدمات انتخاب کنند ارتباط کافی و با کیفیت با مشتری می باشد. CRM به ما کمک می کند که بتوانیم این ارتباط را برقرار کنیم.

انواع سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

۳ نوع سیستم ارتباط با مشتری وجود دارد:

CRM عملیاتی

CRM تحلیلی

CRM مشترک

CRM از نوع عملیاتی، مانند ارتباط با مشتری با استفاده از تلفن، فکس، کانال های ارتباطی و شبکه های مجازی و … می باشد. این نوع ارتباط قابل ذخیره برای شرکت می باشد تا هر زمان که نیاز به بازیابی آن باشد بتوان به راحتی به آنها دسترسی داشت.

CRM تحلیلی به صورتی عمل می کند که مشتریان با انتقال انتقادات و پیشنهادات خود به شرکت، آن را در بهبود خدمات خود کمک می کند. با این نوع CRM، شرکت می تواند تحلیل درخواست های مشتری، خدمات مورد نیاز او را ارائه دهد.

CRM مشترک به صورتی است که کاربر می تواند به صورت مستقیم با شرکت مبدا در ارتباط باشد و با استفاده از فناوری های جدید می تواند این ارتباط را حفظ کند. از جمله این ارتباط ها می توان به PRM و یا partner relationship management اشاره کرد.

CRM

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

با دیگر مقالات server.ir همراه باشید.

۱۴۰۰/۰۵/۱۰

نویسنده : س احمدی

بدون دیدگاه

TLS handshake چیست؟

TLS یک پروتکل رمزنگاری جهت ایمن سازی ارتباطات اینترنتی است. TLS handshake فرآیندی است که سشن ارتباطی که از رمزنگاری TLS استفاده می‌کند را آغاز می‌نمای...

۱۴۰۰/۰۵/۰۶

نویسنده : م کوکبی

بدون دیدگاه

۱۰ توزیع پرطرفدار لینوکسی

در این مقاله ، ما 10 توزیع پرکاربرد و پرطرفدار لینوکسی را بر اساس دسترسی به نرم افزار ، سهولت در نصب و استفاده و پشتیبانی در انجمن های وب بررسی خواهیم...

۱۴۰۰/۰۵/۰۴

نویسنده : ف سلالی

بدون دیدگاه

نصب وردپرس در پلسک(Plesk)

پلسک محبوب ترین کنترل پنل هاستینگ بعد از سی پنل می باشد. این کنترل پنل بر روی انواع ویندوز ها قابل نصب و راه اندازی می باشد و از نظر پشتیبانی نیز ویند...

دیدگاه کاربران

در رابطه با : "مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و انواع آن"

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
با خبرم کن
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

وب گردی

جستجو
دقیقا متنی که نوشتم
جستجو در تیتر صفحات
جستجو در متن صفحات
جستجو در نظرات
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type

با Server.ir همراه شو ...