در مقالات گذشته توضیحات مختصری در خصوص CRM و یا همان Customer Relationship Management داده ایم. در این مقاله قصد داریم علاوه بر توضیحات تکمیلی در خصوص این سیستم، انواع آن را معرفی کنیم تا به صورت دقیق در خصوص آن اطلاعات دقیقی داشته باشیم.

مشتریان یکی از مهم ترین ارکان مشاغل می باشد. در صورتی که در کسب کار مشتری ها حضور نداشته باشند قطعا کسب کار نمی تواند به صورت موفق به راه خود ادامه دهد. با توجه به پیشرفت های فناوری نیز اکنون مشتریان انتخابات متفاوتی دارند و می توانند میان شرکت های خدماتی مختلف بهترین را انتخاب کنند. حال بهترین کسب کار چه کسب کاری است؟ زمانی که مشتری تصمیم به انتخاب دارد یکی از مهم تری گزینه های آنها، راحتی ارتباط با شرکت می باشد. زمانی که بتواند به راحتی محصول خود را انتخاب و خریداری کند و یا این که در صورت بروز مشکل با شرکت مبدا در ارتباط باشند. در نتیجه امروز هدف کسب و کارها به سمت رضایت مندی مشتری می رود و مدیران با استفاده از CRM تلاش می کنند تا حداکثر رضایتمندی مشتری را جلب کنند.

در نتیجه با تحیلی های صورت گرفته متوجه شده ایم برای این که مشتریان کسب و کار ما را برای تهیه خدمات انتخاب کنند ارتباط کافی و با کیفیت با مشتری می باشد. CRM به ما کمک می کند که بتوانیم این ارتباط را برقرار کنیم.

انواع سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

۳ نوع سیستم ارتباط با مشتری وجود دارد:

CRM عملیاتی

CRM تحلیلی

CRM مشترک

CRM از نوع عملیاتی، مانند ارتباط با مشتری با استفاده از تلفن، فکس، کانال های ارتباطی و شبکه های مجازی و … می باشد. این نوع ارتباط قابل ذخیره برای شرکت می باشد تا هر زمان که نیاز به بازیابی آن باشد بتوان به راحتی به آنها دسترسی داشت.

CRM تحلیلی به صورتی عمل می کند که مشتریان با انتقال انتقادات و پیشنهادات خود به شرکت، آن را در بهبود خدمات خود کمک می کند. با این نوع CRM، شرکت می تواند تحلیل درخواست های مشتری، خدمات مورد نیاز او را ارائه دهد.

CRM مشترک به صورتی است که کاربر می تواند به صورت مستقیم با شرکت مبدا در ارتباط باشد و با استفاده از فناوری های جدید می تواند این ارتباط را حفظ کند. از جمله این ارتباط ها می توان به PRM و یا partner relationship management اشاره کرد.

CRM

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

با دیگر مقالات server.ir همراه باشید.

۱۳۹۹/۰۴/۱۶

نویسنده : ف لقمانی

بدون دیدگاه

find command در لینوکس (بر اساس Date and time)

در مقالات گذشته در ارتباط با یکی از کامند های بسیار مهم و کاربردی در لینوکس با محوریت اصلی find commands در لینوکس پرداختیم. توضیح دادیم که در بسیاری...

۱۳۹۹/۰۴/۱۴

نویسنده : ب حداد

بدون دیدگاه

مهم ترین کارهایی که باید بلافاصله بعد از نصب وردپرس انجام داد (قسمت ۲)

در مقاله ی گذشته در خصوص مهم ترین کارهایی که باید بلافاصله بعد از نصب وردپرس انجام داد صحبت کرده ایم و تا حدی با موارد ابتدایی آن آشنا شده ایم. در این...

۱۳۹۹/۰۴/۱۱

نویسنده : ف سلالی

بدون دیدگاه

بهترین شرکت های امنیتی (Security Company) در سال ۲۰۲۰

امروزه تقریبا تمامی کسب و کار ها به طریقی با سیستم های IT و شبکه ها و پروتکل های اینترنتی در ارتباط بوده و با توجه به افزایش سطوح حمله و پیچیده تر شدن...

دیدگاه کاربران

در رابطه با : "مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و انواع آن"

avatar
  عضویت  
با خبرم کن

وب گردی

جستجو
دقیقا متنی که نوشتم
جستجو در تیتر صفحات
جستجو در متن صفحات
جستجو در نظرات
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type

با ایده پردازان همراه شو ...