جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

فرق بین AI یا همان هوش مصنوعی با ML یا Machine Learning

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم به بررسی فرق بین AI یا همان هوش مصنوعی با ML یا Machine Learning بپردازیم

تفاوت AI و ML

هوش مصنوعی یا همان AI در واقع رشته ای علمی است که افراد فعال در آن علاقه مند به یافتن راه حل مشکلات پیچیده در انسان هستند. به این دلیل که یک مکانزیزم تصمیم گیری شبیه به مکانیزم تصمیم گیری واقعی انسان مدل سازی شود. اما ML یا همان یادگیری ماشین تنها زیر مجموعه ای از هوش مصنوعی می باشد.

AI بهتر از یک انسان عمل می کند؟

هوش مصنوعی یا همان AI نتیجه یک نرم افزار است که سعی بر این دارد که مکانیزم تصمیم گیری مغز انسان را شبیه سازی کند. با این حال در سال های اولیه AI تبدیل به تقلید از مغز انسان شده بود.

با پیشرفت تکنولوژی مشاهده شد که مغز انسان بیش از حد پیچیده است و نمی توان آن را با یک نرم افزار مدل سازی نمود. بنابراین محققان بر روی مکانزیم های تصمیم گیری اما در زمینه های خاص تر بررسی خود را انجام دادند (نه بر روی مدل سازی دقیق از مغز انسان).

در بسیاری از تحقیقات هوش مصنوعی عمدتا بر روی یک مشکل خاص متمرکز می شوند و تلاش بر حل آن مشکل است. در بسیاری از مشکلات یک متخصص در یک زمان مشخص مقدار زیادی از اطلاعات را تجزیه و تحلیل می کند که در این مشکلات هوش مصنوعی می تواند کمک زیادی باشد و راه حل های موفق و سریعی را ارائه دهد.

Machine learning

در این حالت دستگاه می تواند خود به خود یادبگیرد. این نوع هوش مصنوعی سیستم را قادر می سازد که به طور خودکار از تجربیات یادبگیرد و بهبود یابد.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و استفاده لازم را برده باشید

با دیگر مقالات ما در server.ir همراه باشید

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها