جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

طریقه بلاک کردن(Block) یک سایت در ویندوز

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

امروزه دسترسی به اینترنت و انواع سایت ها برای همگان فراهم است و هر فردی بسته به نوع کاربری خود در فضای مجازی فعالیت دارد. گاهی ممکن است به دلیل استفاده برخی از این سایت ها از مواردی مانند تبلیغات بیش از حد، محتوای نا مناسب، دلایل شخصی و … قصد داشته باشیم سایت مورد نظر را به صورت کلی در سیستم ویندوز خود مسدود(Block) کنیم به طوری که دیگر در مرورگر های سیستم در دسترس نباشد و به نوعی بلاک(Block) شود. برای انجام این کار می توانید در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

برای بلاک کردن(Block) یک سایت چند راه متفاوت وجود دارد از جمله استفاده از افزونه ها و نرم افزار های مرتبط، استفاده از تنظیمات مودم و استفاده از تنظیمات فایل etc ویندوز که در این قسمت به بررسی راه سوم می پردازیم که بسیار ساده است و نیازی به تعمال تغییرات خاصی ندارد و طی چند دقیقه به راحتی انجام می شود و به راحتی قابل فسخ نیست.

_ابتدا در منوی Start ویندوز خود برنامه Notepad را جستجو کرده و بر روی آن کلیک راست کنید و در ادامه گزینه Run as Administrator را انتخاب کنید تا نرم افزار را بعنوان Admin باز کنید.

_در این مرحله از نوار بالای Notepad گزینه File و سپس Open را انتخاب کرده و در پنجره باز شده مسیر زیر را طی کنید:

This PC>> Local Disk(:C)>> Windows>> System32>> Drivers>> etc

Block

_قسمت بالای گزینه Open یک منوی آبشاری وجود دارد که در این قسمت گزینه All Files را انتخاب کنید تا همه فایل های موجود در این پوشه نشان داده شوند.

_در این مرحله فایل host را انتخاب کنید تا متن آن به نمایش درآید.

_انتهای فایل، عبارتی با عنوان زیر اضافه کنید:

127.0.0.1 www.example.com

که به جای example.com سایتی که نیاز است مسدود شود را وارد کرده و فایل را Save کرده و ببندید و در آخر سیستم خود را Restart کنید تا تغییرات انجام شده اعمال شود.

Block

ممکن است سایتی که دسترسی به آن را غیر ممکن کرده اید، دارای زیر دامنه هایی(Subdomain) نیز باشد. که در این صورت نیاز است  نام زیر دامنه ها را هم به همین روش در زیر آن قرار دهید تا دسترسی به زیر دامنه ها نیز مسدود شود.

با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

1.3 3 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها