جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

بررسی انواع Distributed Denial Of Service یا DDOS

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله با بررسی انواع Distributed Denial Of Service یا DDOS همراه شما هستیم.

DDOS یا همان Distributed Denial Of Service انواع مختلفی دارد، Directed، Redirected و Amplification که هر کدام از این انواع به شرح زیر می باشند:

Directed

در این مدل DDOS تعداد زیادی بسته یا درخواست را برای سرور ارسال میکنند این نوع DDOS همان تعریف معمولی که برای DDOS استفاده می شود می باشد. در واقع ارسال حجم زیادی از درخواست به سرور خواهد بود که منجر به بالا رفتن Process و Overload می شود و سرور از دسترس خارج خواهد شد.

Redirected

همانطور که می دانید در شبکه اینترنت درخواست هایی که به سمت سرور می روند یا از سمت سرور می آیند برای اتمام ارتباط و مطمئن شدن از دریافت شدن بسته درخواستی توسط مقصد مورد نظر نیازمند یک تاییدیه یا Acknowledge خواهند بود. در این نوع از DDOS بسته های زیادی به سمت کاربران عادی اینترنت (کسانی که بخاطر وجود بد افزار های Attacker ها وارد شبکه Attacker ها شده اند) بسته هایی ارسال می شود که این بسته ها توسط Attacker دست کاری شده به این صورت که IP  مبدا آن بسته ها IP سروری خواهد بود که Attacker قصد حمله به آن را دارد. با این کار هنگامی که این حجم از بسته ها به سمت سرور می روند سرور برای پاسخ دادن به این بسته ها Process زیادی انجام خواهد داد و به خاطر زیاد بودن آن ها و Overload به وجود آمده از دسترس خارج می شود.

Amplification

یکی از راه هایی که Attacker ها با استفاده از آن حمله DDOS را انجام می دهند این است که درخواست و یا سوالی را به سمت سرور ارسال می کنند که این سوال پاسخ های زیادی دارد. این مورد باعث می شود که سرور برای پردازش و پاسخ گویی به درخواست کننده مصرف CPU آن افزایش یابد و در نتیجه سرور از دسترس خارج شود.

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عالی بود کامل متوجه شدم. روان و قابل فهم بود ممنون از شما