انواع کنترل پنل هاستینگ(قسمت دوم)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در دانشنامه پیشین، انواع کنترل پنل هاستینگ (قسمت اول)، با 5 مورد از کنترل پنل های معروف و صاحب نام اشناییت پیدا کردید در این دانشنامه سعی خوهیم نمود شما را با اسامی دیگری اشنا نماییم که شاید تا به حال از وجود ان ها بی خبر بوده اید .پس کماکان با ما همراه باشید:

i-MSCP

_______________________________________________________________________________________

انواع کنترل پنل هاستینگ(قسمت دوم)

 

I-MSCP یک کنترل پنل منبع باز یا Open-Source است که از دیر باز  کنترل پنلی multi-server عالی، هم در بعد شخصی و هم حرفه ای (ارائه دهندگان خدمات میزبانی) بوده است.از جمله ویژگی های این کنترل پنل می توان به مدیریت عالی ان در وب سرور، SQL، Mail ،ویرایشگرPHP برای هر کاربر و هر دامنه، توانایی ثبت رکورد DNS به صورت دستی و … اشاره نمود. در کل این کنترل پنل در دنیای هاستینگ طرفداران خاص خود را دارد اما ویژگی خاص یا منحصر به فردی در این کنترل پنل وجود ندارد که ان را از بقیه ممتاز سازد.

Vesta

______________________________________________________________________________________

 

Vesta کنترل پنلی ساده و سبک است که به صورت Open-Source طراحی گشته است.این کنترل پنل متاسفانه از تنظیمات  multi-server پشتیبانی نمی کند.Vesta تاکید زیادی بر UI و ظاهر داشته است زیرا از Nginx (وب سرور) در ظاهر وب پنل و از اپاچی (Apache) در باطن ان بهره برده است .از جمله موارد قابل نصب بر روی Vesta می توان به انتی ویروسClamAv، دیتابیس MySQl، وب سرور اپاچی و … اشاره نمود.

Froxlor

______________________________________________________________________________________

 

فراکسلر (Froxlor) یک کنترل پنل تحت وب دیگر است که به صورت منبع باز طراحی گشته و یک سیستم کاربری بسیار راحت و ساده دارد. از جمله ویژگی های این کنترل پنل می توان به پشتیبانی از ای پی ورژن 6 (IPv6)، سیستم تیکتینگ مطلوب، ذخیره تنظیمات چندین فایل PHP، دسترسی web ftp و… اشاره نمود.این Froxlor بیشتر برای ارائه دهندگان خدمات اینترنتی مانند ISP ها مناسب است و میزبانان وب کمتر از ان استفاده می کنند.

ZPanel

_____________________________________________________________________________________

 

Zpanel کنترل پنلی است که توسط بسیاری از سیستم عامل ها از جمله لینوکس، ویندوز، مک و FreeBSD پشتیبانی می گردد.Zpanel کنترل پنلی تحت وب است که از بی نهایت نماینده پشتیبانی می کند و رابط کاربری بسیار کاربردی و خلاصه ای دارد.همچنین  Zpanel مانند Vesta منبع باز است و تمامی بسته های نرم افزاری معروف مانند وب سرور اپاچی، فایل زیلا، PHP  بر روی Zpanel قابل نصب هستند.

Sentora

____________________________________________________________________________________

 

پس از فروخته شدن کنترل پنل Zpanel به یک شرکت امریکایی، سنتورا (Sentora) خود را به عنوان  برندی از Zpanel به نام “community version” به عموم معرفی نمود.Sentora به صورت متن باز تحت زبان PHP انتشار یافته است و از بسته های نرم افزاری Apache HTTPd, PHP, Dovecot, Postfix, ProFTPd , MariaDB و بسیاری دیگر پشتیبانی می کند

Server.ir

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها