جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

نحوه ایجاد نماینده و ادمین در دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

موضوعی که در این مقاله قرار است راجع به آن صحبت کنیم، بخشی است که شاید کمتر به آن توجه نموده باشید و یا شاید اصلا از وجود آن اطلاعی نداشته باشید

این بخش مربوط  به ایجاد نماینده و ادمین برای کنترل پنل دایرکت ادمین است. همانطور که می دانید در کنترل پنل دایرکت ادمین، در زمان نصب اولیه تنها 1 کاربر و آن هم با نام ادمین (کاربر ارشد) قرار دارد و قطعا در آینده نیاز خواهید داشت که یوزر دیگری با دسترسی های محدود تر درآن ایجاد نمایید. اما ساختن یوزر در دایرکت ادمین با سی پنل به کلی تفاوت دارد، در این کنترل پنل برای ساخت کاربر، حتما می بایست ابتدا نماینده تعریف نمایید و سپس برای آن نماینده یک کاربر ایجاد نمایید، که همانطور که در مقالات قبلی ذکر شد، بعد از ساخت کاربر و یا نماینده (Reseller)، می توانید آن را در قسمت show all users مشاهده نمایید و از آن طریق وارد شده و دسترسی های لازم را مشاهده و اعمال نمایید.

اما ساخت نماینده در این کنترل پنل چگونه است ؟

در سطح ادمین این کنترل پنل، همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می نمایید قسمتی با عنوان Create Reseller وجود دارد که البته در صورتی که وارد آن شوید با اروری مواجه خواهید شد که به شما می گوید برای ساخت نماینده ابتدا می بایست برای آن پکیج تعریف نمایید.

ایجاد نماینده

بنابراین قدم اول در ایجاد نماینده، ساخت پکیج برای آن است (و دلیل این است که با ساخت پکیج شما دسترسی های لازم را برای آن نماینده تعریف می نمایید)

برای این منظور در زیر قسمت Create Reseller، قسمتی با عنوان manage reseller package وجود دارد که می بایست وارد آن شده و گزینه ی Add package را بزنید، سپس مقادیر لازم برای تنظیمات مختلف را می بایست در پکیج مشخص نمایید، موارد از قبیل : پهنای باند، میزان فضا و …. ( که البته توصیه می نماییم که حتما تمامی موارد را برروی unlimited بگذارید و این موضوعی مشکلی برای سرور شما به وجود نخواهد آورد)

بعد از ساخت پکیج در انتها نامی را برای آن برمی گزینید و ساخت آن به پایان می رسد، حال می توانید مجدد وارد قسمت create reseller شده و نماینده خود را بسازید. حال که نماینده ساخته اید می توانید از طریق آن اقدام به ساخت کاربر نمایید که توضیحات کامل مربوط به این بخش در مقاله ای با همین عنوان در دانشنامه Server.ir قرار دارد.

اما برای ساخت ادمین دیگر نیازی به ساخت پکیج نمی باشد، تنها لازم است از سطح ادمین این کنترل پنل وارد بخش create administrator شده و اطلاعاتی که از شما می خواهد را وارد نمایید و به سادگی ادمین دومی برای کنترل پنل شما ساخته می شود. البته بخش دیگری به نام List administrator وجود دارد که در آن قسمت، علاوه بر مشاهده ادمین های ساخته شده، می توانید ادمین جدیدی نیز ایجاد نمایید و یا ادمینی را حذف نمایید. مشابه این قسمت برای نماینده نیز وجود دارد که List Resellers است و از این طریق نیز می توانید علاوه بر مشاهده نماینده های ساخته شده، آن ها را ایجاد و یا حذف نمایید.

این بود طریقه ی ساخت Reseller و ادمین در کنترل پنل دایرکت ادمین که دانستن آن برای هر کاربری لازم و ضروری است.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها