نحوه ساخت یوزر(کاربر) در دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

همانطور که قبلا گفته شد، دایرکت ادمین دارای 3 سطح است : سطح ادمین ، سطح نماینده و سطح کاربر

به منظور ساخت یوزر در دایرکت ادمین می بایست از طریق سطح نماینده این کار را انجام داد. دایرکت ادمین به صورت پیش فرض یک یوزر به نام admin دارد . برای ساخت و ایجاد یوزر، می بایست وارد سطح نماینده شد و در این قسمت با گزینه های زیادی رو به رو هستید.

نحوه ساخت یوزر

که حتما در ابتدا به سراغ گزینه ی add a user می روید اما همانطور که بعد از ورود به این قسمت مشاهده می نمایید، به شما در پیغامی که ظاهر می شود اعلام می نماید که می بایست قبل از ایجاد یوزر، برای آن یک package ایجاد نمایید. پکیج، محتوایی است که شما به کاربر اختصاص می دهید، بدین منظور می بایست وارد قسمت add a package شده و اقدام به ساخت آن نمایید که در این مرحله گزینه های متفاوت و متعددی برای تمامی قسمت ها در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید میزان هر کدام را به دلخواه تنظیم نموده تا همان میزان را به کاربر اختصاص دهید و یا در حالت نا محدود بگذارید، مقادیری از قبیل : پهنای باند (Bandwith)، تعداد دامنه ها، زیر دامنه ها، تعداد ایمیل اکانت های ساخته شده و دیگر موارد که در این قسمت مشاهده خواهید کرد و در نهایت پس از تنظیم نمودن تمامی موارد به حالت دلخواه، در پایین صفحه گزینه ی create را زده تا package را بسازد و سپس می توانید وارد گزینه ی ساخت اکانت یوزر شده و در آن جا اقدام به ساخت یوزر با نام مربوطه و پسوورد مورد نظر و همچنین وارد نمودن دامنه ای برای آن شوید. در نهایت شما یک کاربر ایجاد نمودید که می توانید در قسمت show all users در سطح ادمین، در کنار یوزر admin، آن را مشاهده نمایید. و برای ورود به آن می بایست گزینه ی show all users رو زده و سپس برروی اسم یوزر مورد نظر کلیک نمایید و در صفحه ای که برای شما می آورد، اطلاعات و پکیجی که به کاربر اختصاص داده شده است را نمایش می دهد که در آن جا گزینه های زیادی پیش روی شماست از جمله modify account که می توانید دسترسی هایی که به کاربر داده اید و مقادیر آن ها را ویرایش نمایید و همچنین گزینه های کاربری دیگر و در نهایت گزینه ی login as user وجود دارد که به منظور وارد شدن به ناحیه کاربری آن یوزری که ایجاد نمودید و استفاده از گزینه های این بخش می بایست از این گزینه استفاده نمایید و بعد از آن وارد سطح کاربر می شوید که باز در اینجا با قسمت های مختلفی رو به رو خواهید شد که برای کاربر ایجاد شده است از جمله تنظیمات مربوط به backup  ، ftp ، mysql ، ssl ، email accounts ، webmail و دیگر موارد …

به منظور آشنایی با دیگر قسمت ها و به طور کلی با کنترل پنل دایرکت ادمین، توصیه می کنیم مقالات قبلی ما را نیز حتما مطالعه نمایید.

با سپاس از همراهی گرم شما

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها