در این مقاله به ادامه ی بحث مقالات گذشته به موضوع Local SEO بهینه سازی محلی موتور های جستجو خواهیم پرداخت.
بهینه سازی موبایل
با توجه به اینکه استفاده از اینترنت موبایل از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و حجم زیادی از کاربران را به خود اختصاص داده است. بنابراین نیاز است با توجه به نیاز کاربران برای بهینه سازی موبایل در Local SEO نیز به این مورد توجه شود. در نتیجه نیاز به جذب تمام کاربران اینترنت که حال به کاربران موبایل تبدیل شده اند یک مورد اساسی خواهد بود.
پیشنهاد می شود که سایت طوری بهینه سازی شده باشد که برای نمایش در دستگاه های موبایل و استفاده ی راحت در دستگاه های مختلف به راحتی قابل استفاده باشد. می توان تست mobile-friendly بودن سایت را از طریق سایت WebCEO’s Mobile Optimization tool اجرا نمایید و برای ارتقای سایت خود اقدامات لازم را انجام دهید.
Name, Address, Phone number
سه پارامتر نام برده تحت عنوان NAP برای شناسایی کسب و کار شما در اینترنت استفاده خواهد شد. هر سه پارامتر نام کمپانی، آدرس و شماره ی تلفن باید در تمام پست ها یکسان باشند. اگر اطلاعات NAP یکسان نباشند این امر باعث سردرگمی کاربران و همچنین موتور های جستجوگری که با اطلاعات NAP سایت شما در ارتباط هستند خواهد شد.
Google My Business
ابزار رایگانی که در اختیار کاربران به خصوص برای کسب کار های کوچک ممکن است حائز اهمیت باشد Google My Business است. برای این کار نیاز است که که لیستی از اطلاعات مورد نیاز را در Google My Business ثبت نمایید و می توانید این کار را با اطلاعاتی چونNAP و همچنین عکس و آدرس URL انجام دهید که ابزاری رایگان می باشد. با این کار اطلاعات کمپانی در Google map، Google+ و … نمایش داده خواهد شد.
Google Maps و structured data
استفاده از این ابزار می تواند بسیار مفید باشد استفاده درست از GOOGLE MAP و همچنین داده های ساختار یافته می باشد.به این صورت که یک نفر شما را برروی نقشه نمایش می دهد و دیگران تمام اطلاعات و ویژگی های مرتبط با کسب و کار شما را بدون کلیک برروی ویژگی خاصی مشاهده می نمایند.