جذب کارشناس فروش

هاست اشتراکی چیست؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

هاست اشتراکی چیست؟ این سوال از جمله سوالاتی است که شاید شما به دنبال پاسخ فنی و قابل قبولی برای آن هستید. هاست اشتراکی یا Shared Hosting یکی از انواع خدمات میزبانی وب است که در آن سرویس دهنده هاست، یک سرور فیزیکی را با سایر مشتریان خود به اشتراک می‌گذارد. به عبارت دیگر، در هاست اشتراکی، چندین وب‌سایت بر روی یک سرور قرار می‌گیرند و از منابع سرور مشترک استفاده می‌کنند.

این نوع هاست، برای وب‌سایت‌های کوچک و متوسط با ترافیک محدود و نیاز به منابع سرور کمتر مناسب است. هاست اشتراکی اغلب با قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از پایگاه داده‌ها، قابلیت نصب فایل‌های اسکریپتی مانند وردپرس و جوملا، آپلود فایل‌های وب و ایمیل‌های محلی ارائه می‌شود. هاست اشتراکی به دلیل هزینه کمتر در مقایسه با دیگر انواع میزبانی وب، برای کاربرانی که قصد راه‌اندازی وب‌سایت کوچک یا شخصی را دارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. با وجود این، برای وب‌سایت‌های بزرگتر با ترافیک بالا و نیازمند منابع سرور بیشتر، بهتر است از خدمات میزبانی وب اختصاصی یا ابری استفاده کنید.

مزایای استفاده از هاست اشتراکی

یکی از مواردی که مطرح می‌شود این است که هاست اشتراکی چیست و چه مزایایی دارد! بهتر است بدانید مزایای استفاده از این هاست بسیار زیاد است و می‌تواند به رشد کسب‌وکارهای اینترنتی زیادی کمک کند.

هزینه کمتر

یکی از مزایای اصلی استفاده از هاست اشتراکی، هزینه کمتر در مقایسه با سایر انواع روش‌های میزبانی وب است. با توجه به این که منابع سرور در هاست اشتراکی با سایر کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود، هزینه‌ها نیز برای مشتریان کمتر است. بهتر است بدانید این مسئله برای بسیاری از کسب‌وکارها بسیار مهم است و می‌تواند به رشد آن‌ها کمک کند.

اگر شما بخواهید برای خرید سرور اقدام کنید، باید هزینه‌های زیادی را پرداخت نمایید. در کنار آن، هزینه نصب و راه‌اندازی سرور بسیار زیاد است و ممکن است این امر بار مالی زیادی را به کسب‌وکار شما اضافه کند. با توجه به تمامی این موارد، با هاست اشتراکی می‌توانید کسب‌وکار خود را به سمتی پیش ببرید که به رشد برسد و پس از آن برای خرید سرور اقدام کنید.

نصب و استفاده آسان

یکی از مواردی که در پاسخ به سوال هاست اشتراکی چیست و چه مزایایی دارد، باید به آن پاسخ دهیم این است که هاست‌های اشتراکی اغلب ابزارهای نصب و راه‌اندازی بسیار ساده‌ای دارند که این امر برای کسانی که تازه کار هستند، بسیار مفید است. بهتر است بدانید از جمله مواردی که باعث می‌شود کسب‌وکارها با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند، مشکلات و چالش‌هایی است که بر سر راه نصب و استفاده از هاست‌ها وجود دارد. به همین دلیل، زمانی که این مشکل خود به خود وجود ندارد، می‌تواند به افراد کمک کند که بهتر از هاست‌ها استفاده کنند و دیگر مسئله‌ای سر راه آن‌ها وجود ندارد.

پشتیبانی فنی

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاست اشتراکی، معمولاً از پشتیبانی فنی برخط یا تلفنی برای کمک به مشتریان خود در مواجه با مشکلات استفاده می‌کنند. این مسئله باعث شده است که مشتریان این شرکت‌ها آرامش خیال داشته باشند که در حال استفاده از هاستی هستند که در صورت بروز هر گونه مشکل، افرادی پاسخگو هستند و به سرعت آن مشکل را حل می‌کنند.

مزایای استفاده از هاست اشتراکی

باید بدانید اگر این مشکلات رفع نشوند، ممکن است به عملکرد سایت‌های اینترنتی آسیب‌های بسیار زیادی وارد شود. بنابراین، با استفاده از پشتیبانی فنی همواره شرایط تامین و رفع مشکلات وجود دارد و همین امر می‌تواند برای مشتریان هاست اشتراکی اطمینان‌بخش باشد.

مقیاس‌پذیری

در هاست اشتراکی، در صورت نیاز به منابع بیشتر، می‌توان به راحتی پلن بالاتر را انتخاب کرد و به منابع بیشتر دسترسی پیدا کرد. در نتیجه شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار، هرگز نباید نگران استفاده از هاست اشتراکی باشید. زیرا همواره قدرت رشد و ارتقا وجود دارد و این امر برای کسب‌وکارهایی که به دنبال رشد هستند، بسیار ارزشمند است. به طور کلی، هاست اشتراکی گزینه مناسبی برای کسانی است که وب‌سایت کوچکی دارند و در عین حال به دنبال رشد نیز هستند.

هاست اشتراکی برای کسب‌وکارها

همانطور که در بالا و در طول این متن به آن اشاره کردیم، هاست اشتراکی برای کسانی مفید است که کسب‌وکار کوچکی دارند.

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که هاست اشتراکی چیست و برای کدام کسب‌وکارها مفید است؟ در پاسخ به این سوال، همواره به این موضوع اشاره می‌شود که این هاست متناسب کسب‌وکارهایی است که کوچک هستند ولی در کنار آن ممکن است این سوال پیش آید که منظور از کسب‌وکارهای کوچک چیست؟ برای پاسخ شفاف به این سوال نیز باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهیم:

  • وب‌سایت‌های شخصی

اگر شما یک وب‌سایت شخصی دارید که ترافیک کمی دارد، هاست اشتراکی گزینه مناسبی است. با توجه به گسترش اینترنت، این روزها افراد به دنبال به اشتراک گذاری عقاید، تصاویر و یا بسیاری از موارد دیگر هستند. این وب‌سایت‌ها در درجه اول با هدف سرگرمی و آموزشی ساخته می‌شوند و در بیشتر موارد بازتابی از عقاید فردی که آن سایت را مدیریت می‌کند، هستند.

  • تجارت‌های آنلاین کوچک

اگر شما یک کسب‌وکار کوچک و با ترافیک کم در زمینه فروش آنلاین هستید، هاست اشتراکی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. با توجه به تمامی این موارد، شما می‌توانید با هزینه کم و محدود تجارت خود را به خوبی پیش ببرید. همانطور که می‌دانید این کسب‌وکارها اغلب درگیر مواردی نظیر منابع مالی محدود هستند و هاست اشتراکی به خوبی نیازهای آن‌ها را پوشش می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند که در مسیر رشد قرار گیرند و به یک تجارت شناخته‌شده و معتبر تبدیل شوند.

  • وب‌سایت‌های شرکتی

اگر شما یک کسب‌وکار کوچک یا متوسط هستید که به وب‌سایتی برای معرفی شرکت خود نیاز دارید، هاست اشتراکی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. شرکت‌های کوچک و متوسط، تازه در ابتدای کار خود هستند و باید مشتریان خود را از دنیای اینترنت پیدا کنند. همچنین برخی از شرکت‌ها با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند، باید در سطح کوچک و یا متوسط باقی بمانند. وجود سایت باعث می‌شود که مشتریان راحت‌تر به این افراد اعتماد کنند. بنابراین، هاست اشتراکی تمام چیزی را که این شرکت‌ها نیاز دارند، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

  • وب‌سایت‌های اطلاعاتی

اگر شما یک وب‌سایت اطلاعاتی دارید که ترافیک کمی دارد، هاست اشتراکی گزینه مناسبی است. وب سایت اطلاعاتی، نوعی وب‌سایت است که برای ارائه اطلاعات به کاربران طراحی شده است. این نوع وب سایت‌ها، به دنبال ارائه اطلاعات درباره یک موضوع خاص هستند و بیشتر به عنوان منبع اطلاعاتی برای کاربران کاربرد دارند. وب سایت‌های اطلاعاتی معمولاً شامل مطالب آموزشی، خبری، علمی، فرهنگی و موارد دیگر هستند و اطلاعات مفید و کاربردی را به کاربران ارائه می‌دهند. وب‌سایت‌های اطلاعاتی، می‌توانند به صورت رسمی توسط دولت، سازمان‌های غیرانتفاعی، موسسات آموزشی و حتی شخصی ارائه شوند. استفاده از این هاست، گزینه مناسبی برای این گونه وب‌سایت‌هاست.

در کل، هاست اشتراکی برای کسب‌وکارهایی که نیاز به منابع سرور کمتری دارند و ترافیکشان کم است، گزینه مناسبی است. با این حال، کسب‌وکارهای بزرگ با ترافیک بالا بهتر است از یا ابری استفاده کنند

امنیت هاست اشتراکی

کسب‌وکارهایی که به دنبال هاست اشتراکی هستند این سوال را می‌پرسند که این هاست چیست و آیا امنیت بالایی دارد یا خیر؟؟

اگر بخواهیم پاسخ سریعی به این سوال بدهیم باید بگوییم: بله! این نوع هاست می‌تواند امن باشد، اما این امر به شرکت ارائه دهنده خدمات نیز بستگی دارد. شرکت‌های مختلفی در حال ارائه این نوع خدمات هستند و کیفیت امنیتی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

آیا امنیت هاست اشتراکی بالاست؟

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاست، معمولاً از ابزارهای امنیتی مانند فایروال، نرم‌افزارهای ضد ویروس و بکاپ گیری استفاده می‌کنند تا سرورهای خود را محافظت کنند و از نفوذ هکرها جلوگیری نمایند.  همچنین، برخی شرکت‌ها از تکنولوژی‌های مانیتورینگ در زمینه امنیتی، استفاده می‌کنند تا به صورت ۲۴ ساعته فعالیت سرورهای خود را نظارت کنند و در صورت وقوع هر گونه مشکل، به سرعت آن را برطرف کنند.

بنابراین، در نهایت باید بگوییم امنیت این هاست، به شرکت ارائه دهنده خدمات بستگی دارد. برای افزایش امنیت، می‌توانید به سراغ شرکت‌های معتبر بروید. همچنین، شما هم می‌توانید با استفاده از روش‌های امنیتی مانند استفاده از گواهینامه SSL، انجام بکاپ‌های منظم و به‌روزرسانی سیستم‌های خود؛ امنیت هاست خود را افزایش دهید.

امکانات هاست اشتراکی برای پشتیبانی از برنامه‌های PHP و دیتابیس‌های MySQL

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات این نوع هاستینگ، معمولاً امکاناتی برای پشتیبانی از برنامه‌های PHP و دیتابیس‌های MySQL در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. برای نمونه، اکثر شرکت‌های هاستینگ، امکان نصب و استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس و دیگر برنامه‌های مبتنی بر PHP را فراهم می‌کنند. همچنین، اغلب شرکت‌ها امکاناتی را برای پشتیبانی از دیتابیس‌های MySQL و phpMyAdmin در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند دیتابیس‌های خود را مدیریت کرده و از آن‌ها در برنامه‌های خود استفاده کنند.

بنابراین، اگر شما از برنامه‌هایی مانند وردپرس، جوملا، دروپال و دیگر برنامه‌های مبتنی بر PHP و دیتابیس‌های MySQL استفاده می‌کنید، می‌توانید با خیالی آسوده از این هاست و امکانات پشتیبانی شده توسط شرکت ارائه دهنده خدمات خود استفاده نمایید.

هزینه‌های هاست اشتراکی با امکانات بالا، در مقایسه با هاست‌های با امکانات کم‌تر

یکی دیگر از سوالاتی که دائما پرسیده می‌شود، این است که آیا هزینه‌های هاست اشتراکی که امکانات بالایی دارند از هاست‌هایی که امکاناتشان کمتر است، پایین‌تر است؟

بهتر است بدانید معمولا هزینه‌های این نوع هاست با امکانات امنیتی بالا، از هاست‌های معمولی بیشتر است. با این حال، هزینه‌های هاست با امکانات امنیتی بیشتر به شرکت ارائه دهنده خدمات، نوع پلن هاست و سایر عوامل متغیر بستگی دارد.

همچنین، باید به این مسئله توجه داشته باشید که هزینه‌های این نوع از هاست با امکانات امنیتی بیشتر، معمولاً نسبت به نوع اختصاصی و ویژه کمتر هستند. بنابراین، قبل از انتخاب هاست اشتراکی با امکانات امنیتی بالا، باید مقایسه دقیقی از هزینه‌ها و امکانات موجود در پلن‌های مختلف هاست اشتراکی انجام داده و بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید

سخن پایانی

تا اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی در مورد هاست اشتراکی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شدید این نوع هاستینگ، یکی از انواع خدمات میزبانی وب است که در آن سرویس دهنده، یک سرور فیزیکی را با سایر مشتریان خود به اشتراک می‌گذارد. به عبارت دیگر در این هاست، چندین وب‌سایت بر روی یک سرور قرار می‌گیرند و از منابع سرور مشترک استفاده می‌کنند. اگر به دنبال تهیه هاست اشتراکی برای کسب‌وکار خود هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و اطلاعات تکمیلی را از آن‌ها دریافت کنید

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها