جذب کارشناس فروش

نکات مهم در سئو خارجی سایت

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

سئو خارجی از طریق بهینه‌سازی محتوا، لینک‌سازی و تبلیغات اینترنتی در سایت‌های دیگر، به بهبود رتبه وب‌سایت کمک می‌کند. در این روش، متخصص سئو در وب‌سایت‌های خارجی محتوا و لینک ایجاد می‌کند تا ارتباطاتش را با سایت‌های خارجی حفظ کند.  رپورتاژگیری یکی از روش‌های موثر در سئو خارجی است که به حفظ ارتباط سایت با وب‌سایت‌های خارجی کمک می‌کند و همین امر، باعث افزایش رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجوی خارجی می‌شود. با توجه به این موضوع که امروزه رقابت در این مسیر بسیار زیاد است، ممکن است شما سوالات زیادی در مورد نکات مهم در سئو خارجی داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

در صورت تمایل می‌توانید در خصوص سئو داخلی و نکات مهم آن نیز، مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

لینک‌سازی خارجی

زمانی که صحبت از نکات مهم در سئو خارجی می‌شود، یکی از مهم‌ترین مواردی که به ذهن خطور می‌کند؛ لینک‌سازی خارجی است. موتور گوگل اعلام کرده است سایت‌هایی که به صورت تک و جداگانه فعالیت می‌کنند، هرگز مورد توجه موتورهای جستجو قرار ندارند و رتبه خوبی را به دست نمی‌آورند.

لینک‌سازی خارجی

هر چقدر ارتباط میان سایت و سایت‌های دیگر قوی‌تر باشد، به همان اندازه موفقیت شما بیشتر خواهد بود. البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید از هر سایتی بک لینک بگیرید. در نکات مهم در سئو خارجی به این مسئله اشاره می‌شود که ایجاد مزرعه لینک یکی از کارهای اشتباهی است که می‌تواند رتبه سایت شما را کاهش دهد.

انواع لینک‌سازی

همانطور که متوجه شدید، لینک سازی خارجی به ایجاد لینک‌هایی از وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت مورد نظر شما گفته می‌شود. لینک‌هایی که از وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما وارد می‌شوند، به عنوان لینک‌های خارجی شناخته می‌شوند و نقش بسیار مهمی در بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو دارند.

یکی از نکات مهم در سئو خارجی، شناخت انواع لینک‌های خارجی است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • تبادل لینک

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که برای لینک‌سازی وجود دارد، تبادل لینک است و یکی از نکات مهم در سئو خارجی به شمار می‌رود.

تبادل لینک، به فرآیند تبادل شما و وب‌سایت‌های دیگر در ایجاد لینک گفته می‌شود. به عبارت دیگر، شما لینکی به وب‌سایت دیگر می‌دهید و در مقابل، آن وب‌سایت به وب‌سایت شما لینک می‌دهد. این کار باعث می‌شود که سایت شما دیده شود و هر چه زودتر به موفقیت می‌رسید.

  • لینک باکس

یکی دیگر از روش‌هایی که در لینک‌سازی مورد توجه قرار دارد، ایجاد لینک باکس در وب‌سایت است. با این کار، به وب‌سایت‌های دیگر اجازه می‌دهید که به سایت شما لینک دهند.

البته باید بدانید شما در زمان استفاده از لینک باکس باید بسیار محتاطانه عمل کنید. زیرا در صورت استفاده بی‌مورد از لینک باکس، ممکن است مشکلاتی برای شما به وجود بیاید.

  • پست مهمان

در این روش، شما به وب‌سایت‌های دیگر می‌روید و مطالب جذاب و با کیفیتی را برای آن وب‌سایت تولید می‌کنید و سپس لینکی را به وب سایت خود می‌دهید.

از جمله نکات مهم در سئو خارجی، ایجاد پست مهمان است. اما شما باید در این مسیر هدفمند عمل کنید تا بتوانید به نتیجه مورد نظر برسید.

  • پرداخت برای لینک‌سازی

در این روش، در ازای پرداخت هزینه، لینک شما در وب‌سایت مورد نظر قرار می‌گیرد. این مسئله بسیار مهم است و می‌تواند به رشد شما کمک کند. البته باید در انتخاب سایت هدف بسیار محتاطانه عمل کنید.

روش‌های لینک‌سازی

به طور کلی، لینک‌سازی خارجی یک کار بسیار خاص و تخصصی است و کسانی که می‌خواهند این کار را انجام دهند، باید به موارد و نکات سئو توجه داشته باشند.  لینک‌های اسپم می‌توانند آسیب زیادی به سایت وارد کنند و حتی ممکن است شما را به مدت زیادی از اهدافتان دور سازند. با توجه به تمامی این موارد، توصیه می‌شود لینک‌سازی را به عنوان یکی از نکات مهم در سئو خارجی مورد توجه قرار دهید.

لینک‌سازی اسپم چیست؟

یکی از نکات مهم در سئو خارجی که تمامی متخصصان سئو باید به آن توجه داشته باشند و از آن دوری کنند لینک‌سازی اسپم است. لینک‌سازی اسپم (Link Spam) به فرآیند ایجاد لینک‌های نامناسب و نامطلوب به وب‌سایت، از طریق روش‌های تقلبی و مغایر با قوانین موتورهای جستجو گفته می‌شود. در این روش‌ها با ایجاد لینک‌های نامناسب، تبادل لینک‌های بدون محتوا و ایجاد لینک در سایت‌های نامرتبط؛ می‌توانید لینک‌های اسپم تولید کنید که بی‌شک ضربه‌های سهمگینی به سایت شما وارد می‌کنند.

نکات مهم در سئو خارجی سایت

لینک‌های اسپم به جای بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو، منجر به کاهش رتبه وب‌سایت می‌شوند. در واقع، موتورهای جستجو به دنبال بهبود تجربه کاربری کاربران هستند و ایجاد لینک‌های اسپم می‌تواند به این اصل مهم آسیب وارد کند. به طور کلی همانطور که گفتیم، لینک‌سازی اسپم مغایر با استانداردهای اصولی سئو است و موتورهای جستجو شدیدا اینگونه لینک‌ها را مسدود می‌کنند. بنابراین، بهتر است هرگز از این روش استفاده نکنید و بر لینک‌سازی خارجی اصولی و استاندارد تمرکز داشته باشید. با این روش‌ها شاید به صورت موقتی رشد کنید، اما پس از مدتی با افت رتبه شدید روبه‌رو خواهید شد.

آیا لینک‌سازی رتبه سایت را بالا می‌برد؟

یکی از نکات مهم در سئو خارجی این است که لینک‌‌سازی به افزایش رتبه سایت کمک می‌کند. ایجاد لینک‌های خارجی می‌تواند شما را به اهدافتان نزدیک کند و به لینک‌های نخستین موتور جستجو برساند. در واقع، لینک‌های خارجی یکی از عوامل مهم در الگوریتم موتورهای جستجو برای تعیین رتبه وب‌سایت‌ها به شمار می‌رود و موتورهای جستجو به کمک لینک‌های خارجی سطح اعتبار وب‌سایت‌ها را تعیین می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر وب‌سایتی دارای لینک‌های خارجی زیادی در مقایسه با رقبای خود باشد، می‌تواند برای ربات‌های جستجو به این معنا باشد که این سایت برای کاربران جذاب و مفید بوده است و این امر رتبه سایت را به میزان زیادی بالا می‌برد. مسئله‌ای که درلینک‌سازی به عنوان یکی از نکات مهم در سئو خارجی باید مد نظر داشته باشید ایجاد لینک‌های خارجی در راستای استانداردهای اصولی سئو است. به عنوان مثال، لینک‌های خارجی باید از وب‌سایت‌های مرتبط با حوزه فعالیت شما گرفته شوند. همچنین، شما باید بدانید که با لینک‌سازی خارجی اصولی برای رشد به زمان نیاز دارید و نمی‌توانید یک دفعه به رشد برسید.

حضور در سایر شبکه‌های اجتماعی

امروزه، شبکه‌های اجتماعی به زندگی تمامی افراد نفوذ کرده‌اند و تقریبا تمامی افراد به طور متوسط 4 ساعت از وقت خود را صرف حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. به همین جهت، گوگل اعلام کرده است شبکه‌های اجتماعی به عنوان بک لینک قوی برای سایت‌ها در نظر گرفته می‌شوند و می‌توانند به بهبود سئو خارجی کمک کنند. این مسئله یکی از نکات مهم در سئو خارجی است که در بیشتر مواقع نادیده گرفته می‌شود. در واقع، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به شما کمک کنند تا ترافیک سایت خود را بالا ببرید و حتی می‌توانید برند خود را به یک برند شناخته شده و معتبر تبدیل نمایید.

با توجه به این موضوع که کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، ایجاد محتوای جذاب و مفید در این شبکه‌ها می‌تواند به جذب ترافیک به سایتتان کمک کند. همچنین، اگر محتوای شما جذاب و با کیفیت باشد، کاربران به آن لینک می‌دهند و همین امر شما را به رشد می‌رساند. این نکات مهم در سئو خارجی باید همواره مد نظر متخصصان سئو باشند. بهتر است بدانید شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند تا با دیگران در ارتباط باشید و بتوانید شبکه‌های قوی و هدفمندی از کاربران ایجاد کنید. بنابراین، اگر به دنبال رشد هستید و می‌خواهید برند سازی کنید هرگز نباید حضور در شبکه‌های اجتماعی را نادیده بگیرید.

رپورتاژ

از جمله نکات مهم در سئو خارجی رپورتاژگیری است. رپورتاژ به معنای انتشار مقالات و تبلیغات در وب‌سایت‌های دیگر است. با اینکار می‌توانید مقالات و تبلیغاتی درباره کسب و کارتان در سایت‌های دیگر منتشر کنید و ذهن مخاطب را آماده سازید. پس از آن با معرفی کسب‌وکار و قراردادن لینک در مقاله ناخودآگاه کاربران وارد سایت شما می‌شوند و در نتیجه ترافیک سایت بالا می‌رود. رپورتاژ معمولاً به عنوان یک روش تبلیغاتی و بازاریابی در اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش به شما این امکان را می‌دهد که ترافیک سایت را به میزان زیادی بالا ببرید و این مسئله به عنوان یکی از نکات مهم در سئو خارجی مورد توجه می‌باشد. همچنین، با استفاده از این روش آگاهی از برند را برای کاربران و مشتریان بالقوه افزایش می‌دهید که نقش بسیار موثری در برندسازی دارد.

نکات مهم در رپورتاژ

به طور کلی، امروزه متخصصان سئو رپورتاژ را به عنوان یکی از روش‌های بسیار مهم در سئو خارجی در نظر می‌گیرند. با توجه به این مسئله که رپورتاژ یکی از نکات مهم در سئو خارجی است، ممکن است این سوال برایتان به وجود بیاید برای رپورتاژگیری به چه نکاتی باید توجه کنیم. این نکات و اصول به شرح زیر هستند:

برای انتشار مقالات و تبلیغات خود در وب‌سایت‌های دیگر، باید سای

  • انتخاب سایت‌های مناسب

ت‌هایی را انتخاب کنید که مرتبط با حوزه کسب و کار شما باشند. این امر یکی از نکات مهم در سئو خارجی است. زیرا با انتشار مقاله رپورتاژ در سایت‌های مرتبط، می‌توانید کاربرانی را جذب کنید که در آینده به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.

  • ارائه محتوای با کیفیت

برای جذب توجه کاربران و جلب ترافیک به وب‌سایت، باید مقالات و تبلیغاتی با محتوای با کیفیت و جذاب ارائه دهید. این مسئله از جمله نکات مهم در سئو خارجی است که هرگز نباید نادیده بگیرید.

  • استفاده از کلمات کلیدی

در نوشتن مقالات و تبلیغات، باید از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید تا بتوانید کاربران هدف را به سمت کسب‌وکار خود بکشانید. بهتر است زمان کافی را به این کار اختصاص دهید و بهترین کلمات کلیدی را انتخاب نمایید.

  • رعایت قوانین سئو

برای جلب توجه ربات‌های جستجو و بهبود رتبه وب‌سایت، باید در انتشار مقالات و تبلیغات قوانین سئو را رعایت کنید. یکی از نکات مهم در سئو ایجاد رضایت کاربران است. بنابراین، اگر شما بتوانید رضایت کاربران خود را بالا ببرید، بی‌شک به رتبه بالایی می‌رسید.

  • پیگیری و ارزیابی نتایج

پس از انتشار مقالات و تبلیغات، باید نتایج را پیگیری کرده و ارزیابی نمایید تا بتوانید به این نتیجه برسید که آیا جذب ترافیک و کسب لینک‌های خارجی به سایت شما اثربخش بوده است یا خیر.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا pay-per-click (PPC) به روشی اطلاق می‌شود که در آن، تبلیغ دهنده برای هر کلیکی که بر روی تبلیغ خود در وب‌سایت‌ها و سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی صورت می‌گیرد، هزینه می‌پردازد. در واقع، در تبلیغات کلیکی هزینه تبلیغ کننده بر اساس تعداد کلیک‌هایی است که تبلیغاتشان دریافت می‌کنند. تبلیغات کلیکی یکی از روش‌های موثر در سئو خارجی است و متخصصان سئو باید به آن توجه داشته باشند. این روش تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی قابل اجرا است.

یکی از دلایل مورد توجه بودن تبلیغات کلیکی، ردیابی دقیق آن‌هاست. به همین دلیل، این روش تبلیغاتی به عنوان نکات مهم در سئو خارجی مورد توجه قرار می‌گیرد. تبلیغات کلیکی به تبلیغ دهنده این امکان را می‌دهد تا با دقت بیشتری به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند و کاربران را به وب‌سایت خود جذب کنند. اگر تبلیغات کلیکی به خوبی مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند ترافیک سایت را افزایش دهد و رتبه سایت را به میزان زیادی بالا ببرد.

گوگل اد وردز

گوگل ادوردز یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین است که توسط شرکت گوگل ارائه می‌شود و به تبلیغ کنندگان اینترنتی اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را در صفحات نتایج جستجوی گوگل، شبکه های اجتماعی مختلف و وب سایت هایی که با گوگل همکاری دارند، نمایش دهند. با استفاده از Google Ads، تبلیغ کنندگان می‌توانند برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود تبلیغاتی را در صفحات نتایج جستجوی گوگل و دیگر سایت‌های همکار نمایش دهند. همچنین، تبلیغ کنندگان می‌توانند تبلیغات خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی، زمان و موقعیت مشخص شده دیگری هدفمند کنند.

گوگل ادوردز به عنوان یکی از نکات مهم در سئو خارجی در نظر گرفته می‌شود و تبلیغ کنندگان باید هزینه تبلیغاتی را بر اساس تعداد کلیک‌هایی که تبلیغاتشان دریافت می‌کنند، پرداخت کنند. این مدل تبلیغاتی را به Pay-per-Click یا PPC می‌گویند. با استفاده از Google Ads، تبلیغ کنندگان می‌توانند به مزایایی نظیر تحلیل های عملکرد، گزارش‌های تبلیغاتی و توانایی تنظیم و برنامه‌ریزی دقیق تبلیغات دست پیدا کنند.

سخن پایانی

تا اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد نکات مهم در سئو خارجی، در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید، رعایت نکات مهم در سئو خارجی مانند بک‌لینک‌گیری، گوگل ادوردز، تبلیغات کلیکی و رپورتاژ به موفقیت سایت شما کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها