سئو داخلی و نکات مهم آن

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

سئو داخلی یکی از مهم‌ترین مواردی است که شما برای رشد به آن نیاز دارید. تا زمانیکه سایت شما سئو خوبی نداشته باشد، هرگز در مقابل چشم کاربران و مشتریان بالقوه قرار نمی‌گیرید. امروزه، رقابت در دنیای اینترنت بسیار زیاد شده است و حتی شما می‌توانید کسب‌وکارهایی را پیدا کنید که تنها فروشگاه اینترنتی دارند و به صورت فیزیکی دارای فروشگاه نیستند. موتور گوگل اعلام کرده است به طور متوسط روزانه 5 میلیارد جستجو در این فضا انجام می‌شود و تنها کسانی می‌توانند در این مسیر موفق باشند که به سئو و نکات دیگر از جمله ساخت بک‌لینک توجه داشته باشند.

اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، می‌توانید مقاله ساخت بک لینک را مد نظر قرار دهید.

ارتباط محتوا

گوگل اعلام کرده است ربات‌های آن هرگز به سایت‌هایی که تنها هستند و هیچ ارتباطی با دیگر سایت‌ها ندارند، اهمیت نمی‌دهند. انزواطلبی در فضای اینترنت، قدرت دیده شدن را کاهش می‌دهد و ممکن است شما هرگز مورد توجه قرار نگیرید. به همین دلیل، یکی از نکاتی که در سئو داخلی باید به آن توجه داشته باشید، ارتباط صفحات سایت با یکدیگر است.

نکات قابل توجه در سئو داخلی

 به طور مثال، تصور کنید شما می‌خواهید بر روی سایت روانشناسی دوره‌های مختلف داشته باشید و دسته‌بندی در این رابطه ایجاد کردید. سپس، مقاله‌ای با این عنوان تولید می‌کنید: چرا یک روانشناس باید زبان بدن بداند. پس از آن، می‌توانید کاربر را به سمت دوره آموزش زبان بدن هدایت کنید. این مسئله هم به رشد سایت کمک می‌کند و باعث می‌شود کاربران پاسخ نیازهای خود را بیابند!

توجه به ارتباط موضوعی و معنایی

در گذشته، زمانی که متخصصان سئو می‌خواستند کار سئو داخلی را انجام دهند؛ تنها پیوندی را میان صفحات مختلف سایت ایجاد می‌کردند. همین امر باعث می‌شد گاهی کاربران به صفحاتی هدایت شوند که مناسب آنها نیست و این امر منجر به افزایش نارضایتی می‌شد. به همین دلیل، ربات‌های گوگل این مسئله را نیز مد نظر قرار دادند و تلاش کردند که تنها به سایت‌هایی رتبه دهند که ارتباط میان محتوا و صفحات را رعایت می‌کنند. به طور مثال، اگر بخواهیم همان مثال بالا را ادامه دهیم، شما می‌توانید مقاله زبان بدن را به صفحات مرتبط ارجاع دهید. اگر در این میان، این صفحه به صفحه نامرتبی مانند روانشناسی رنگ ارتباط پیدا کند، بی‌شک سئو داخلی شما ناموفق عمل خواهد کرد.

توجه به منو سایت

یکی از مهم‌ترین مواردی که در سئو داخلی باید به آن توجه داشته باشید، منو سایت است.

بر اساس اطلاعاتی که در این زمینه به دست آمده است؛ کاربران زمانی که وارد سایت می‌شوند، ابتدا به منو توجه دارند. در واقع، منو مانند نقشه‌ای است که در نگاه اول به کاربران می‌گوید این سایت چه محتوایی دارد و آن‌ها به چه اطلاعاتی، می‌توانند دسترسی داشته باشند. اگر منو سایت به خوبی طراحی شود، حس رضایت را در کابران افزایش می‌دهد.

توجه به محتوا

زمانی که صحبت از سئو داخلی می‌شود، محتوا اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

تا زمانی که شما محتوای مناسبی در سایت نداشته باشید، حتی اگر سایت به زیبایی طراحی شده باشد و به افزایش رضایت کاربر کمک نماید، هرگز به موفقیت نمی‌رسید. چیزی که باعث موفقیت شما می‌شود محتوایی است که درون آن قرار دارد و می‌تواند اطلاعات کاربر را افزایش دهد.

البته باید بدانید زمانی که می‌گوییم محتوا، تنها منظور محتوای متنی نیست. شما باید استفاده از محتواهای دیگری نظیر محتوای عکسی و یا ویدیویی را نیز مد نظر قرار دهید.

امروزه، محتوای بسیاری در اینترنت وجود دارد و شما تنها با یک محتوا، نمی‌توانید به موفقیت برسید. برخی از متخصصان سئو زمانی که بر روی سئو داخلی کار می‌کنند، به این موضوع اشاره می‌نمایند. اهمیت ویدیو و فیلم از محتوای متنی بیشتر است. در همینجا به شما اعلام می‌کنیم این نظر کاملا اشتباه است و شما از آن‌ها در کنار یکدیگر می‌توانید به نتیجه برسید. در نتیجه، اگر می‌خواهید در سئو داخلی موفق شوید، باید استراتژی محتوایی خود را به خوبی پیش ببرید.

امروزه، محتواهای زیادی در اینترنت وجود دارد و شما تنها با یک محتوا نمی‌توانید به موفقیت برسید. برخی از متخصصان سئو زمانی که بر روی سئو داخلی کار می‌کنند به این موضوع اشاره می‌نمایند اهمیت ویدیو و فیلم از محتوا متنی بیشتر است. در همینجا به شما اعلام می‌کنیم این نظر کاملا اشتباه است و شما از آنها در کنار یکدیگر می‌توانید به نتیجه برسید. در نتیجه، اگر می‌خواهید در سئو داخلی موفق شوید باید استراتژی محتوایی خود را به خوبی پیش ببرید.

استفاده از مقاله پیلار کلاستر

یکی از مهم‌ترین مواردی که در سئو داخلی باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از مقاله پیلار است.

بسیاری از متخصصان سئو بر این باور هستند که یکی از نوآوری‌هایی که در چند سال اخیر صورت گرفته است، در مورد محتوای پیلار کلاستر است. این محتوا یک محتوای جامع در مورد تمامی مواردی است که شما پوشش می‌دهید. به طور مثال، تصور کنید که سایت شما در زمینه آموزش سئو کار می‌کند.

 مفهوم آموزش سئو بسیار گسترده است و به زیربخش‌های متعددی از جمله سئو داخلی، سئو خارجی (سئو خارجی بسیار گسترده است)، سئو تکنیکال و موارد دیگر تقسیم می‌شود. اکنون شما یک مقاله تولید می‌کنید و تمامی این موارد را پوشش می‌دهید و در صفحه اصلی قرار می‌دهید. پس از آن، لینک‌سازی را انجام می‌دهید و کاربر به صفحات درستی هدایت می‌شود. این امر به موفقیت سایت شما کمک می‌کند.

طول محتوای مناسب

از جمله مواردی که در سئو داخلی باید به آن توجه داشته باشید، طول محتوا متنی است. اگر با وردپرس کار کرده باشید، به خوبی می‌دانید که فعلا کمترین تعداد کلمات در هر محتوا 600 کلمه است. شما باید تعداد کلمات را بر اساس اصول انتخاب کنید. ابزارهای متعددی وجود دارند که به شما نشان می‌دهند محتوایی که رتبه خوبی را دریافت کرده است، چند کلمه است. مقاله شما باید به اندازه آن و یا بیشتر از آن مقاله باشد تا بتواند مورد توجه ربات‌های گوگل قرار گیرد.

البته این امر همیشه صادق نیست. زیرا با توجه به شناختی که از ایرانیان داریم محتواهای بسیار طولانی می‌توانند باعث خستگی کاربران شوند. در این مرحله، شما می‌توانید حد نصابی را برای هر مقاله خود مشخص کنید و سپس تولید آن محتوا را آغاز نمایید. پس از آن، می‌توانید به صورت دوره‌ای، محتواها را آپدیت کنید که این کار از نظر ربات‌های گوگل بسیار خوشایند است.

تراکم کلمه کلیدی

مسئله دیگری که در بحث تولید محتوا و سئو داخلی مد نظر قرار می‌گیرد، تراکم کلمات کلیدی است.

کی‌ورد استافینگ از جمله مسائلی است که افت شدید سایت شما را در پی خواهد داشت. کی‌ورد استافینگ به معنای استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در یک محتواست؛ که بسیار مضر است. به طور کلی، تراکم کلمات کلیدی در یک محتوا نباید کمتر از 1 درصد و بیشتر از 3 درصد باشد. هر چقدر این عدد به یک تمایل بیشتری داشته باشد، شما رتبه بالاتری را بدست می‌آورید و همین امر می‌تواند موفقیت‌های زیادی را برای شما در پی داشته باشد.

استفاده از ویدئو

برای اینکه بتوانید در سئو داخلی موفق شوید، باید از ویدئو استفاده کنید.

ویدئو تصویر، نور و رنگ را به خوبی با یکدیگر ترکیب می‌کند و باعث می‌شود مغز انسان واکنش خوبی به آن نشان دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهند سایت‌هایی که از ویدیو استفاده می‌کنند، بیشتر از سایت‌هایی که از ویدیو استفاده نمی‌کنند؛ مورد توجه قرار دارند و این مسئله می‌تواند به موفقیت سایت‌ها کمک نماید.

بهینه سازی سئو روی صفحه

در نتیجه، اگر این شرایط برای شما وجود دارد؛ هزینه کافی را به این کار اختصاص دهید و با تولید ویدیوهای موفق نظر کاربران را جلب کنید. همچنین، تولید ویدیو بر دیجیتال مارکتینگ شما اثرات مثبتی می‌گذارد.

استفاده از تصاویر مناسب

یکی از مواردی که توصیه می‌شود در سئو داخلی به آن توجه داشته باشید استفاده از تصاویر مناسب است. به طور کلی، هر چقدر تصاویر بومی‌سازی شده باشد و به کسب‌وکار شما بستگی داشته باشد، به همان اندازه تعامل کاربران با سایت شما بالا می‌رود و این مسئله به موفقیت شما کمک خواهد کرد. مسئله دیگری که در رابطه با تصاویر مطرح می‌شود بهینه‌سازی تصاویر است. ربات‌های گوگل بخش‌های مختلفی از یک مقاله را به کاربران نشان می‌دهند که یکی از آنها تصاویر است. برای اینکه تصاویر توسط ربات‌های گوگل قابل تشخیص باشد و آن را به کاربران واقعی نشان دهد در زمان بارگذاری باید آلت تصویر را پر کنید.

عدم استفاده از محتوای تکراری

وقتی صحبت از سئو داخلی می‌شود؛ یکی از مهم‌ترین مواردی که مد نظر قرار می‌گیرد، عدم استفاده از محتوای تکراری است.

برخی از متخصصان سئو به این مسئله توجه ندارند و برای اینکه سایت خود را پر کنند، از محتوای تکراری استفاده می‌نمایند. این مسئله باعث می‌شود شما مورد خشم الگوریتم پاندا قرار گیرید و به زودی رتبه زیادی را از دست می‌دهید. بهتر است بدانید جبران این امر به زمان زیادی نیاز دارد و حتی ممکن است که شما بخش زیادی از سرمایه خود را از دست بدهید. به همین دلیل، هرگز نباید در سایت خود از محتوای تکراری استفاده نمایید.

برنامه مناسب برای تولید محتوا

سئو داخلی زمانی موفق می‌شود که شما برنامه درستی برای اینکار داشته باشید.

برای تدوین استراتژی‌های محتوایی، باید به موارد مهمی توجه کنید. یکی از مواردی که بسیاری از متخصصان سئو آن را از دست می‌دهند، عدم توجه به لحن محتوا است. لحن محتوا باید با توجه به مخاطبان و کاربرانی که وارد سایت می‌شوند انتخاب شود.

به طور مثال، اگر سایت شما در زمینه اخبار پتروشیمی است، لحن محتوا باید رسمی باشد. اگر در نوشته‌های خود از لحن دوستانه استفاده کنید، ممکن است اقتدار شما تحت تاثیر قرار گیرد و کاربران زیادی را از دست بدهید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب به عنوان انکر تکست

در کنار تمامی مواردی که در بالا و در زمینه سئو داخلی به آنها اشاره کردیم، یکی از مواردی که اهمیت بسیار زیادی دارد انتخاب کلمات کلیدی مناسب به عنوان انکر تکست است. اولا شما باید در زمانی که ارتباطی را میان صفحات مختلف سایت خود به وجود می‌آورید، به این انکرتکست‌ها توجه داشته باشید.

عناصر سئو

اهمیت انکرتکست‌ها زمانی که در حال تقویت سئو خارجی هستید؛ بیش‌ازپیش مشخص می‌شود. در نتیجه، تلاش کنید در زمانی که در حال ارتباط میان صفحات داخلی هستید، انکرتکست‌ها را انتخاب نمایید.

استفاده از برچسب مناسب

برای اینکه سایت شما بتواند توسط کاربران دیگر شناسایی شود، باید دارای برچسب مناسب باشد و این کار در حوزه سئو داخلی قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود متخصصان سئو زمان کافی را به این کار اختصاص دهند و برچسب‌های صفحات سایت و محتواها را به درستی انتخاب نمایند. شاید این کار در ابتدا به نظر زمان‌بر باشد و شما مجبور شوید زمان زیادی را به این کار اختصاص دهید، اما باید بدانید این کار در بلندمدت به رشد سایت شما کمک‌های زیادی می‌کند و بازگشت سرمایه شما را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد. با توجه به تمامی این موارد باید برچسب‌ها را اصلاح کنید و مشکلات آن را از بین ببرید.

استفاده از کلمات کلیدی در تگ‌ها

بهتر است بدانید تمامی محتواهایی که در سایت قرار می‌گیرند باید دارای تگ‌های مناسب از جمله H1, H2, H3 و موارد یگر باشند. تگ‌ها برای ربات‌های گوگل بسیار مهم هستند و باعث می‌شوند که آنها به سرعت سایت شما را شناسایی نمایند. اگر در سئو داخلی به تگ‌ها توجه زیادی داشته باشید، بی‌شک به موفقیت‌های زیادی دست پیدا می‌کنید. شما باید کلمات کلیدی را در تگ‌های محتوا چندین بار استفاده کنید. البته باید بدانید استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در تگ‌ها باعث می‌شود که توسط ربات‌های گوگل رد شوید. بنابراین، شما باید از هر چیز به اندازه استفاده کنید.

نکات دیگر در سئو داخلی

به طور کلی، این کار بسیار پیچیده است و شما باید زمان زیادی را به آن اختصاص دهید.

موارد دیگری که در این بخش مورد توجه قرار دارند به شرح زیر هستند:

  • لینک‌های شکسته سایت را درست کنید
  • برای بارگذاری محتوا در سایت برنامه مشخصی داشته باشید
  • کیفیت لینک‌ها را بررسی کنید
  • کیفیت محتواها را تحت کنترل داشته باشید
  • از سرچ کنسول استفاده نمایید و اطلاعات آن را برای بهبود سایت به کار ببرید

سخن پایانی

تا اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد سئو داخلی در اختیار شما قرار دهیم.

همانطور که متوجه شده‌اید، سئو داخلی به تمامی مواردی می‌پردازد که درون سایت رخ می‌دهند. برای اینکه بتوانید در سئو موفق شوید، باید استراتژی‌های مناسبی را برای اینکار در نظر بگیرید. بهتر است زمان کافی را به عنوان متخصص سئو به این کار اختصاص دهید و سئو درون پیج را به خوبی بچنید. همانطور که بزرگان بارها اشاره کرده‌اند تغییر از درون آغاز می‌شود، تا زمانی که سئو درون سایت درست نشود، شما نمی‌توانید در سئو خارجی به موفقیت برسید و بر کاربران خود اثر بگذارید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 2 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها