ساخت بک لینک

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

ساخت بک لینک یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی است که به متخصصان سئو کمک می‌کند سایت خود را رشد دهند و به موفقیت‌های زیادی برسند (اگر می‌خواهید اطلاعات خود را مورد بک لینک افزایش دهید، می‌توانید مقاله بک لینک چیست؟ را مطالعه کنید).

موتور گوگل به عنوان قدرتمندترین موتور جستجو اعلام کرده است روزانه چندین میلیارد جستجو در این فضا انجام می‌شود و همین امر نشان می‌دهد که اینترنت در حال تبدیل شدن به یک مسئله بسیار مهم و حیاتی در زندگی است. اگر کسب‌وکارها هوشمند باشند، می‌توانند از پتانسیلی که در این فضا وجود دارد بهره‌مند شوند و همین امر به رشد آن‌ها و افزایش تعداد مشتریانشان کمک می‌کند. در ادامه تلاش می‌کنیم به معرفی‌سایت‌های ویژه برای ساخت بک لینک بپردازیم.

نکات مهم در ساخت بک لینک

قبل از آنکه بخواهیم وارد مبحث ساخت بک لینک شویم بهتر است موضوع مهمی را  با شما در میان بگذاریم. همانطور که می‌دانید سئو یک علم ساختارمند و پیچیده است و شما نمی‌توانید بدون استراتژی در این مسیر پیش بروید. بهتر است بدانید اگر شما بدون استراتژی و مشخص کردن هدف بک‌لینک ایجاد کنید، به زودی با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوید.

نکات مهم برای ساخت بک لینک

به طور مثال، ممکن است شما سایتتان را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و همین امر باعث شده است که از تمامی روش‌ها برای بک‌لینک استفاده کنید. بهتر است بدانید با این روش به زودی سایت آسیب می‌بیند و این مسئله می‌تواند چالش‌های زیادی را پیش روی شما قرار دهد. به همین دلیل، توصیه می‌شود قبل از آنکه بک‌لینک ایجاد کنید، ابتدا استراتژی‌های خود را مشخص کنید و به صورت هدفمند در این مسیر پیش بروید.

رفتار طبیعی

مسئله دیگری که باید در ساخت بک لینک به آن توجه داشته باشید، رفتار طبیعی در ایجاد لینک است. همانطور که می‌دانید امروزه الگوریتم‌های گوگل بسیار هدفمند شده‌اند و دیگر نمی‌توان از روش‌های نادرست و یا نامرتبط استفاده کرد. در گذشته ایجاد مزرعه لینک باعث شد سایت‌های زیادی آسیب ببینند و همین امر باعث شده است که امروزه به موارد مهمی در ایجاد بک‌لینک اشاره شود. برخی از این نکات به شرح زیر هستند:

  • در مدت زمان کوتاه لینک‌های زیادی ایجاد نکنید.
  • لینک‌ها را روی کلمات کلیدی متعدد قرار دهید.
  • از سایت‌هایی که با محتوای سایت شما متفاوت هستند، لینک زیاد دریافت نکنید. البته باید بدانید سایت غیر مرتبط در صورتی که سایت‌های مرتبط زیادی در آن لینک داشته باشند، قابل استفاده است.

10 سایت عالی برای ساخت بک لینک

hatenablog.com

یکی از سایت‌هایی که می‌توانید از آن برای ساخت بک لینک استفاده کنید سایت  hatenablog.com است. ویژگی‌های این سایت به شرح زیر هستند:

نوع لینک اتوریتی اسپم اسکور
سیستم وبلاگ دهی 92 3

 

همانطور که مشاهده می‌کنید این سایت می‌تواند برای بک‌لینک‌گیری مناسب باشد. برای اینکه بتوانید ساخت بک‌لینک را در این سایت آغاز  کنید بهتر است موارد زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد سایت شوید و یک بلاگ برای خود ایجاد کنید.
  • پس از آنکه وبلاگ شما در این سایت ایجاد شد، لینک آن بدین صورت خواهد بود: hatenablog.com
  • در این وبلاگ مطلبی را بنویسید و سپس با یک کلمه کلیدی که از قبل استراتژی آن را مشخص کرده‌اید به سایت خودتان لینک بدهید.

در اینجا باید به یک نکته مهم اشاره کنیم. بهتر است شما به این مطالب به چشم یک رپورتاژ نگاه کنید و مطالبی را که انتشار می‌دهید همگی کپی و اصل باشند. درست که با اینکار باید هزینه‌ای را پرداخت کنید، اما در پایان نتایج آن بسیار چشمگیر هستند و به رشد سایت شما کمک می‌کنند. با توجه به این مسائل بهتر است هدفمند در این سایت پیش بروید.

articleted.com

سایت دیگری که برای ساخت بک لینک به شما پیشنهاد می‌شود سایت articleted.com است که مشخصات آن بدین صورت هستند:

نوع لینک اتوریتی اسپم اسکور
مقاله 39 4

 

این سایت به شما کمک می‌کند نتایج مناسبی را از ساخت لینک بدست بیاورید و این دقیقا همان چیزی است که متخصصان سئو به دنبال آن هستند. برای انجام این کار در اولین مرحله باید وارد سایت articleted.com شوید. سپس یک وبلاگ ایجاد کنید و مقالات خود را انتشار دهید و سپس بک‌لینک بگیرید. برخی از متخصصان سئو به این مسئله توجهی ندارند که استفاده از مطالب تکراری و کپی در لینک‌دهی می‌تواند تمامی استراتژی‌های آنها را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل، توصیه می‌شود از مطالب کپی و تکراری در وبلاگ خود استفاده نکنید.

10 سایت ساخت بک لینک

strikingly.com

سایت دیگری که برای ساخت بک لینک پیشنهاد می‌شود سایت strikingly.com است. مشخصات این سایت به صورت زیر هستند:

نوع لینک اتوریتی اسپم اسکور
سایت‌ساز 91 1

 

اگر به دنبال یک سایت‌ساز خارجی قدرتمند هستید که برای ساخت بک لینک به کار ببرید، بی‌شک باید سایت strikingly.com را در لیست خود قرار دهید. این سایت می‌تواند بک‌لینک قوی به شمار برود و به رشد سایت شما کمک خواهد کرد. برای اینکه بتوانید از امکانات این سایت برای رشد سایت خود بهره‌مند شوید، در مرحله اول باید در سایت ثبت‌نام کنید. پس از آن می‌توانید به تعدادی که مد نظرتان است ( در این مورد محدودیتی وجود ندارد) آدرس هر سایتی را ایجاد کنید. آدرس‌ سایت‌های ایجاد شده بدین صورت خواهد بود:

example.strikingly.com

اگر به ساختار لینکی که ایجاد شده است توجه داشته باشید، متوجه می‌شوید که این آدرس ساخت یک بلاگ است که در سیستم سایت‌ساز در اختیار شما قرار می‌گیرد و قابلیت‌های بیشتری دارد. زمانی که ساخت سایت به اتمام رسید، باید اقدام به ساخت صفحاتی به صورت استاتیک نمایید و سپس آن صفحات را به سایت خودتان لینک دهید. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید لینک به صفحه درباه ما است.

intensedebate.com

اگر به دنبال یک سایت پروفایلی هستید تا برای ساخت بک لینک مورد نظر خود اقدام کنید، بهتر است بدانید سایت intensedebate.com یکی از بهترین گزینه‌هایی است که پیش روی شما قرار دارد. مشخصات این سایت به صورت زیر هستند:

نوع لینک اتوریتی اسپم اسکور
پروفایلی 77 5

 

همانطور که در مشخصات سایت intensedebate.com مشاهده می‌کنید اتوریتی این سایت بسیار بالاست و اگر شما هوشمندانه عمل کنید، می‌توانید به نتایج قابل‌قبولی دست پیدا کنید. برای اینکه بتوانید از ویژگی‌های این سایت بهره‌مند شوید می‌توانید وارد سایت شوید و سپس مراحل ثبت‌نام را به دقت پشت سر بگذارید. سپس، در بخش اکانت وارد بخش پروفایل بشوید و قسمت را که به آدرس سایت مرتبط است پر کنید. با این روش به راحتی وبدون انکر تکست می‌تونید لینک دریافت کنید. متخصصان سئو بر این باور هستند این گونه لینک‌ها ارزش بسیار بالایی دارند و به رشد سایت کمک می‌کنند.

intensedebate.com

سایت دیگری که برای ساخت بک لینک پیش روی شما قرار دارد سایت intensedebate.com است. مشخصات این سایت به صورت زیر هستند:

نوع لینک اتوریتی اسپم اسکور
پروفایلی 86 ندارد

 

سایت intensedebate.com یکی از بهترین سایت‌هایی است که استفاده مناسب از آن به رشد سایت شما کمک خواهد کرد و در نتیجه کاربران به زودی برند شما را می‌شناسند. برای اینکه بتوانید از خدمات این سایت استفاده کنید، در مرحله اول باید وارد سایت شوید. همچنین، برای ورود به سایت می‌توانید از کانت فیسبوک خود استفاده نمایید و سپس پس از اتمام کار ثبت‌نام می‌توانید وارد پروفایل خود شوید.  زمانی که وارد پروفایل خود شدید باید قسمت edit profile را پیدا کنید و سپس توضیحاتی را در رابطه با سایت خود اضافه کنید. در این قسمت می‌توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس به آن لینک بدهید. در پایان باید گزینه save profile را انتخاب نمایید و تمامی کارهایی را که بر روی سایت انجام داده‌اید ذخیره نمایید.

سایت‌های ساخت بک لینک

livejournal.com

سایت livejournal.com یکی از سایت‌های مناسبی است که در ساخت بک لینک به شما کمک می‌کند و باعث می‌شود که هر چه سریعتر به رشد سایت خود کمک کنید. اگر می‌خواهید از این سایت برای ساخت بک لینک استفاده نمایید، باید به ویژگی‌های آن توجه داشته باشید که به شرح زیر هستند:

نوع لینک اتوریتی اسپم اسکور
پروفایلی 92 2

 

باید به پروفایل خود بروید. در این قسمت بخشی به نام BIO وجود دارد که باید اطلاعات سایت خود را قرار دهید و سایت خود را معرفی نمایید. سپس، بخش WEB PAGE بروید و در قسمت لینک آدرس وب‌سایت خود را وارد کنید. در این قسمت بخشی به نام NAME وجود دارد که شما می‌توانید کلمه کلیدی را که می‌خواهید از آن ورودی بگیرید وارد کنید. فراموش نکنید در صورتی که گزینه SAVE CHANGES را نزنید تغییرات شما در سایت ذخیره نمی‌شوند و همین امر باعث می‌شود شما مجبور شوید تمامی مراحل را دوباره طی کنید.

wix.com

wix.com سایتی است که باید در لیست سایت‌های ساخت بک لینک قرار گیرد. مشخصات این سایت به صورت زیر است:

نوع لینک اتوریتی اسپم اسکور
سایت‌ساز 94 2

 

همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید اتوریتی این سایت بسیار بالاست و می‌تواند به عنوان یک منبع قوی برای ساخت بک لینک در نظر گرفته شود. برای استفاده از امکانات این سایت ابتدا باید وارد آن شوید و تمامی مراحل ثبت‌نام را به دقت پشت سر بگذارید. سپس، درون این سایت یک وبلاگ با قالبی که مورد نظرتان است بسازید. پس از آن وارد قسمت editor بشوید و در وبلاگی که ایجاد کرده‌اید توضیحاتی در مورد وب‌سایت خود بنویسید و سپس کلمه کلیدی مورد نظر را انتخاب کنید و به آن بک‌لینک بدهید.

fikket.com

یکی دیگر از سایت‌هایی که برای ساخت بک لینک می‌توانید از قابلیت‌های آن استفاده کنید سایت fikket.com است. مشخصات این سایت به صورت زیر هستند:

نوع لینک اتوریتی اسپم اسکور
سایت‌ساز 49 33

 

روش استفاده از سایت fikket.com با سایت‌های دیگر کمی متفاوت است. برای اینکه بتوانید از قابلیت‌های این سایت استفاده کنید، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • ابتدا وارد سایت شوید و ثبت‌نام کنید.
  • پس از آنکه مراحل ثبت‌نام شما به اتمام رسید بر روی گزینه My public page کلیک کنید. سپس گزینه edit my layout را انتخاب نمایید و سپس می‎توانید یوزنیم خود را در قسمت URL وارد کنید. در قسمت name عنوانی را برای صفحه‌ای که ایجاد کرده‌اید مشخص نمایید و در سپس در بخش description توضیحاتی را که مرتبط با سایت‌تان است وارد نمایید. برای اینکار باید از تگ a که بدین صورت است استفاده نمایید: <a href=”domain.com”>ancher text </a>
  • می‌توانید انکر تکست مورد نظر را انتخاب نمایید و سپس به سایت خود لینک دهید. همچنین، می‌توانید در قسمت Home page آدرس وب‌سایت خود را وارد کنید. زمانی که تمامی مراحل را پشت سر گذاشتید، لینکی که ایجاد می‌شود بدین صورت است: fikket.com

codecademy.com

سایت codecademy.com از جمله سایت‌هایی است که برای ساخت بک لینک پیشنهاد می‌شود و مشخصات آن به شرح زیر هستند:

نوع لینک اتوریتی اسپم اسکور
سایت‌ساز 86 28

 

این سایت نیز مانند تمامی سایت‌هایی که در اینجا معرفی کردیم دارای قابلیت‌های بسیار زیادی است. برای اینکه بتوانید از خدمات codecademy.com برای ساخت بک لینک بهره‌مند شوید باید وارد سایت شوید و به عضویت آن درآیید. زمانیکه تمامی مراحل عضویت شما به طورکامل پشت سر گذاشته شد این لینک نمایش داده می‌شود: https://www.codecademy.com/account. شما می‌توانید در بخش Website آدرس سایت خود را وارد کنید. در پایان باید بر روی گزینه Update profile کلیک کنید تا بتوانید تغییرات را به آن اعمال نمایید.

edocr.com

edocr.com سایت دیگری است که برای ساخت بک لینک پیشنهاد می‌شود و می‌تواند به شما کمک کند رشد سایت خود را به میزان زیادی بالا ببرید و به سئو خوبی داشته باشید. هر چقدر سئو سایت شما موفق‌تر باشد، به همان اندازه برندتان رشد می‌کند و این مسئله بسیار ارزشمند است. مشخصات سایت edocr.com به شرح زیر هستند:

نوع لینک اتوریتی اسپم اسکور
سایت‌ساز 69 1

 

برای اینکه بتوانید سایت edocr.com را برای ساخت بک لینک مورد استفاده قرار دهید باید ابتدا وارد سایت شوید و تمامی مراحل ثبت‌نام را به دقت پشت سر بگذارید. در پایان این لینک به شما نمایش داده می‌شود:

  • https://www.edocr.com/account/edit/profile

زمانی که این لینک ایجاد شد کار شما برای ساخت بک لینک برای سایت‌تان آغاز می‌شود. برای اینکار باید در بخش Display Name نام خود و سپس نام وب‌سایتی را که می‌خواهید برای آن بک‌لینک بگیرید وارد کنید. پس از آن به قسمت Your Profile URL بروید و وارد بخش Bio شوید. در این قسمت باید توضیحاتی را که از قبل آماده کرده‌اید و در مورد وب‌سایتتان است وارد کنید. سپس می‌توانید به کلمه کلیدی مورد نظر خود لینک دهید و در پایان باید گزینه Save را بزنید. در پایان چنین لینکی به شما نمایش داده می‌شود:

  • https://www.edocr.com/user/username
سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم به معرفی انواع سایت برای ساخت بک لینک بپردازیم. همانطور که متوجه شده‌اید، سایت‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها بک لینک دریافت کنید. بهتر است قبل از ساخت بک لینک استراتژی‌های خود را مشخص کنید و به صورت هدفمند وارد این حوزه شوید. در غیر اینصورت، هرگز نمی‌توانید در این مسیر موفق باشید و به پیشرفت‌های مورد نظر دست پیدا کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 2 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها