جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

کنترل‌پنل رایگان aaPanel

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

aapanel

ادمین های وب سایت از ابزارهای مدیریتی برای افزایش کارایی سیستم خود استفاده می کند. این روش حتی برای کاربران جدید نیز مفید است. aaPanel دانش ضعیف ادمین های وب سایت را جبران می کند زیرا تیم تحقیق و توسعه موسس BaoTa نرم افزاری را برای کاربران عادی و افرادی که اطلاعات زیادی در مورد مدیریت وب سایت ندارند ارائه می دهد. aaPanel یک کنترل پنل میزبانی رایگان با بسیاری از ویژگی های مورد نیاز شما است. بنابراین، با این مقاله همراه ما باشید تا با معرفی کنترل پنل میزبانی aaPanel آشنا شوید. نصب و استفاده از این ابزار اصلا کار سختی نیست، فقط پلن VPS خود را انتخاب کرده و به خواندن ادامه دهید تا مراحل مورد نیاز مدیریت هاست خود را انجام دهید.

 

کنترل پنل aaPanel

aaPanel یک کنترل پنل میزبانی متن باز و رایگان است. در حین نوشتن این مقاله، آخرین نسخه رسمی 6.8.26 است. قاعدتا با دو کنترل پنل محبوب Cpanel و DirectAdmin آشنا هستید در ادامه با بسیاری از ویژگی های مشابه aaPanel با آنها و چند مورد دیگر آشنا خواهید شد. اگر در حال آماده سازی سرور مجازی لینوکسی خود هستید، خواندن این مقاله باید برای شما در اولویت باشد. این کنترل پنل قدرتمند می تواند وب سرور را از طریق یک رابط کاربری گرافیکی مبتنی بر وب مدیریت کند. نه فقط یک ادعا، بلکه واقعاً می توانید آن را با یک کلیک روی همه توزیع های لینوکس مانند Debian، Ubuntu، Fedora، Deepin و CentOS نصب کنید و در وقت خود برای پیشرفت پروژه های خود صرفه جویی کنید .

file manager

ویژگی های aaPanel

طبیعتا خیلی جذاب خواهد بود اگر بتوانید دسترسی های مدیریت سایت، پایگاه داده، FTP را همراه با نمایش گرافیکی مصرف منابع سرور اعم از نمایش گرافیکی مصرف CPUو RAM را در یک محیط داشته باشید و کلیه ی این موارد را در aaPanel خواهید داشت. شما می توانید هر اسکریپت و CMS را تنها با یک Wizard ساده نصب کنید و همچنین نیازی به SSH نیست، می توانید از محیط Terminal استفاده کنید.

aaPanle از API ها برای کنترل توسعه دهندگان استفاده می کند و محیط های وب قابل استقرار را ارائه می دهد و از موارد زیر پشتیبانی می کند:

1- پشتیبانی از وب سرور های Nginx و Apache ( توجه داشته باشید به منظور نصب کنترل پنل aaPanel سرور شما باید خام باشد و تنها وب سرور بر روی آن نصب گردیده باشد.)

2- پشتیبانی از MySQL, MariaDB و MongoDB

3- PHP

4- Redis و Memcached

5- Openlitspeed

6- Filemanager

7- Cronjob

8- CSF – Firewalled, iptables

9- مانیتورینگ مصرف منابع سرور

monitoring

 

به شما توصیه می شود از یک VPS با منابع کافی و مناسب استفاده کنید تا به شما در نصب سریع کنترل پنل کمک کند، در غیر این صورت ممکن است کمی وقت گیر باشد. اگر به دنبال Litespeed رایگان هستید، aaPanle ایده خوبی برای مدیریت هاست خود است زیرا پنل زیبا و کارآمدی برای Open Litespeed ایجاد کرده است. بنابراین، لازم نیست در مورد پیکربندی Open Litespeed متخصص باشید. aaPanel از شما می‌خواهد که ترمینال و ssh خود را فراموش کرده و تنها با یک کلیک برای استقرار و مدیریت هاست خود، از تمام آنچه نیاز دارید استفاده کنید.

 

نصب aaPanel در سیستم عامل های CentOS, Debian یا Ubuntu

با دسترسی root یا یوزری که دسترسی sudo داشته باشد به سرور لاگین کنید و دستور زیر را به منظور دانلود اسکریپت نصب کنترل پنل برای سیستم عامل CentOS اجرا نمایید:

wget -O install.sh http://www.aapanel.com/script/install_6.0_en.sh

برای نصب بر روی سیستم عامل های Debian یا Ubuntu دستور زیر را اجرا کنید:

wget -O install.sh http://www.aapanel.com/script/install-ubuntu_6.0_en.sh

پس از دانلود اسکریپت نصب با دستور زیر اسکریپت نصب را اجرا کنید و تا تکمیل فرایند نصب منتظر بمانید:

bash install.sh

پس از پایان نصب مطابق تصویر زیر بر روی پورت 8888 دسترسی های ادمین به شما ارائه میگردد.

install aapanel

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها