هاست اشتراکی چیست قابلیت ها و مزایای آن چیست؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله میخواهیم به توضیح هاست اشتراکی و قابلیت ها و مزایای آن بپردازیم. همراه ما باشید.

هاست به فضایی روی یک رایانه ی متصل به اینترنت گفته می شود که یک وبمستر قادر به میزبانی سایت خود روی آن فضا است.

اگر قصد راه اندازی یک سایت را دارید در اولین گام پس از ثبت دامنه نیاز به تدارک دیدن یک فضای میزبانی یا همان هاست دارید. HOST یک کلمه ی انگلیسی هست که معنای فارسی آن فضای میزبانی می باشد.

هاست همان میزبان سایت شما می باشد، هاست اشتراکی یک فضای محدود با امکانات تعیین شده، روی یک سرور است. اگر یک رایانه ی سرور یا کارگزار را با استفاده از نرم افزار هایی به قطعات کوچک تقسیم کنیم به هر کدام از این قطعات یک هاست اشتراکی گفته می شود.

هاست اشتراکی دارای منابع اختصاصی نیست یعنی بر روی یک سرور ممکن است ده ها یا شاید صد ها سایت یا هاست وجود داشته باشد که هرکدام از هاست ها می توانند از منابع سخت افزاری هاست های دیگر استفاه کنند مثلا اگر سایت شما روی هاست اشتراکی واقع شده باشد، اگر سایت همسایه که روی همان سرور است در یک برهه ی زمانی بازدید بالایی داشته باشد، روی سرعت سایت شما هم تاثیر می گذارد به عبارتی دیگر مشکلات شبکه روی تمامی هاست های اشتراکی تاثیرگذار است.

در بیشتر مواقع هاست اشتراکی نیاز کاربر را رفع می کند و از طرف دیگر هزینه ی سنگینی را برای میزبانی سایت روی دوش وی نمی گذارد. اما باید دانست که هاست اشتراکی دارای محدودیت سخت افزاری هست و حتی اگر فروشنده ی هاست عبارت نا محدود را برای برخی از ویژگی های فضای میزبانی درج کرده باشد به این معنی نیست که شما تا هر اندازه قادر به فشار روی سرور اصلی هستید. مطمئن باشید که اگر از یک حدی بازدید سایت شما بالاتر رود، فروشنده پیشنهاد ارتقاء از هاست اشتراکی به سرور مجازی یا دیگر گزینه ها خواهد داد.

اگرتازه میخواهید وارد دنیای طراحی سایت شوید به شما توصیه می کنیم از هاست اشتراکی شروع کنید چراکه نیاز شما آنقدر نیست که خواسته باشید برای سایت خود سرور مجازی یا اختصاصی تهیه نمایید.

خرید هاست اشتراکی مناسب، یکی از مهمترین دغدغه های صاحبان وب سایت ها در هر نقطه ای از دنیاست.

وقتی شما یک سایت می سازید نیاز دارید که آن را با استفاده از سرویس وب هاستینگ بر روی یک هاست آپلود کنید.

سرویس وب هاستینگ بوسیله ی کامپیوتر های خیلی نیرومند و نیز با شبکه ای با سرعت خیلی زیاد به وب سایت شما خدمات می دهد. در واقع وقتی شخصی وارد وب سایت شما می شود به وب سروری که وب سایت شما به روی آن آپلود شده است وصل می شود.

از مزایای هاست اشتراکی میتوان به  ارزان تر بودن  و استفاده ی راحت آن اشاره کرد.

هاست در معنای لغوی به معنای میزبان بوده و به کل به سیستم هایی که میزبان سایر نرم افزار ها ویا مجری کد ها هستند هاست گفته میشود. در تعریف کلی هاست ، به محیط مجازی اطلاق می شود که بر روی یک سرور برای یک سایت تدارک دیده شده است

با دیگر مقالات ما در server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها