پنهان سازی اطلاعات مالک دامنه از دیگران

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

پنهان سازی اطلاعات مالک دامنه از دیگران می‌تواند به شما کمک کند امنیت سایت خود را بالا ببرید و به یک فرد موفق در دنیای دیجیتال تبدیل شوید. امنیت در دنیای مجازی قطعاً از مهمترین و اصلی ترین موضوعات مورد بحث این فناوری می باشد. یکی از مصداق های این امر، امنیت اطلاعات خصوصی افراد است. هنگامی که فردی اقدام به ثبت دامنه می نماید، پس از ثبت دامنه توسط او، هر فرد دیگری می تواند از طریق بررسی اطلاعات مالک آن دامنه یا اصطلاحاً WhoIS گرفتن از دامنه، نسبت به اطلاعات و مشخصات مالک آن دامنه اقدام نماید. به همین دلیل پنهان سازی اطلاعات مالک دامنه از دیگران اهمیت زیادی دارد.

پنهان سازی اطلاعات مالک دامنه از دیگران

سرویس whois چیست؟

قبل از آنکه بخواهیم به موضوع پنهان سازی اطلاعات مالک دامنه از دیگران بپردازیم، بهتر است کمی اطلاعات خود را در مورد سرویس whois بالا ببریم. سرویس Whois یک سرویس عمومی در اینترنت است که اطلاعات ثبت شده درباره یک دامنه مانند نام مالک دامنه، اطلاعات تماس، نام سرورهای نام دامنه (Name Servers) و تاریخ انقضا را فراهم می‌کند. این سرویس به صورت استاندارد توسط سازمان‌های ثبت دامنه (مثل ICANN برای دامنه‌های جهانی) ارائه می‌شود.

با استفاده از سرویس Whois، می‌توانید اطلاعات مربوط به یک دامنه را بررسی کنید و اطلاعات مالکیت و ثبت دامنه را دریافت کنید. این سرویس برای این استفاده می‌شود که افراد و سازمان‌ها بتوانند اطلاعات مربوط به دامنه‌هایی که علاقه‌مند به خرید یا تماس با مالک آنها هستند را بررسی کنند.

اطلاعاتی که در سرویس Whois نمایش داده می‌شود، معمولاً شامل نام مالک دامنه، نام شرکت یا سازمان، اطلاعات تماس (آدرس، شماره تماس، ایمیل)، نام سرورهای نام دامنه و تاریخ انقضا است. با استفاده از اطلاعات فراهم شده توسط سرویس Whois، می‌توانید با مالک دامنه تماس بگیرید و یا اطلاعات مربوط به یک دامنه را برای اهداف مختلف دیگر مورد استفاده قرار دهید.

پنهان سازی اطلاعات مالک دامنه از دیگران

پنهان‌سازی اطلاعات مالک دامنه به عنوان “Whois Privacy” شناخته می‌شود و در واقع یک سرویس است که امکان پنهان‌سازی اطلاعات شخصی مالک دامنه را فراهم می‌کند. در واقعیت، وقتی یک دامنه ثبت می‌شود، اطلاعات مالک دامنه از جمله نام، آدرس، شماره تلفن و ایمیل مالک در پایگاه داده عمومی Whois ثبت می‌شود و به عنوان اطلاعات عمومی در دسترس قرار می‌گیرد.

از طریق پنهان سازی اطلاعات مالک دامنه از دیگران، شما می‌توانید این اطلاعات را از دسترس عموم مخفی کنید. به جای نمایش اطلاعات شخصی خود، اطلاعات مالک دامنه جایگزین می‌شود تا از دسترسی غیرمجاز و استفاده ناخواسته توسط اشخاص مختلف جلوگیری شود. به عنوان مثال، نام و اطلاعات تماس مالک دامنه جایگزین می‌شود ایمیل و شماره تلفن مالک پنهان می‌شود.

پنهان سازی اطلاعات مالک دامنه از دیگران

برای استفاده از سرویس پنهان‌سازی Whois، معمولاً می‌توانید از طریق شرکت ثبت دامنه یا ارائه‌دهندگان سرویس پنهان‌سازی Whois مستقل اقدام کنید. این سرویس ممکن است با هزینه‌های اضافی همراه باشد و با توجه به سرویس‌دهنده مورد نظر و محدودیت‌های قانونی در کشور شما، قابلیت متفاوتی داشته باشد.

بهتر است بدانید که استفاده از سرویس پنهان‌سازی Whois می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد. از یک سو، این سرویس می‌تواند حفاظت قابل توجهی را در برابر جستجوی اطلاعات شخصی شما توسط اشخاص ناشناس فراهم کند. از سوی دیگر، پنهان‌سازی Whois ممکن است در برخی موارد مانع از ارتباط مستقیم با مالکان دامنه شود. قبل از استفاده از سرویس پنهان‌سازی Whois، بهتر است با شرکت ثبت دامنه یا سرویس‌دهنده مورد نظر خود تماس بگیرید و جزئیات، محدودیت‌ها و هزینه‌های مربوطه را بررسی کنید.

چه شرکت‌هایی در دنیا سرویس پنهان‌سازی Whois را ارائه می‌دهند؟

چندین شرکت و سرویس‌دهنده معتبر در حوزه پنهان‌سازی Whois و پنهان سازی اطلاعات مالک دامنه از دیگران فعالیت  می‌کنند. در ادامه، چند نمونه از این شرکت‌ها را ذکر می‌کنیم:

  • Domain Privacy Protection Services: این شرکت یکی از سرویس‌دهندگان معروف در زمینه پنهان‌سازی Whois است. آنها امکان پنهان‌سازی اطلاعات شخصی مالک دامنه را میسر می‌سازند و به عنوان یک لایه میانی بین مالک دامنه و جستجوگرهای Whois عمل می‌کنند.
  • Namecheap: Namecheap نیز یکی از شرکت‌های معروف در زمینه ثبت دامنه است و سرویس پنهان‌سازی Whois را با نام “WhoisGuard” ارائه می‌دهد. این سرویس به شما امکان می‌دهد اطلاعات شخصی مالک دامنه را پنهان کنید و آدرس ایمیل موقتی را به عنوان جایگزین استفاده کنید.
  • GoDaddy: GoDaddy یکی از بزرگترین شرکت‌های ثبت دامنه است و سرویس پنهان‌سازی Whois را با نام “Privacy Protection” ارائه می‌دهد. این سرویس به شما امکان می‌دهد اطلاعات شخصی مالک دامنه را مخفی کنید و از طریق ایمیل مخفی واسطه‌ای ارتباط برقرار کنید.
  • Bluehost: Bluehost یکی دیگر از سرویس‌دهندگان مشهور در زمینه هاستینگ و ثبت دامنه است. آنها سرویس پنهان‌سازی Whois را به عنوان “Domain Privacy” ارائه می‌دهند. با استفاده از این سرویس، اطلاعات شخصی مالک دامنه را مخفی کنید.
  • Private Internet Access: این شرکت یک سرویس VPN معروف است، ولی همچنین سرویس پنهان‌سازی Whois را با نام “MACE” ارائه می‌دهد. این سرویس از طریق سرورهای DNS خود اطلاعات Whois را پنهان می‌کند.

پنهان سازی اطلاعات مالک دامنه از دیگران

آیا امکان پنهان‌سازی اطلاعات شخصی مالک دامنه برای دامنه‌های موجود امکان‌پذیر است؟

اکثر شرکت‌ها و سرویس‌دهندگانی که در زمینه پنهان سازی اطلاعات مالک دامنه از دیگران فعالیت می‌کنند، قابلیت پنهان‌سازی اطلاعات شخصی مالک دامنه را برای دامنه‌های موجود نیز دارند. این امر بدان معنی است که می‌توانید از این سرویس برای پنهان‌سازی اطلاعات شخصی خود استفاده کنید، برخی از شرکت‌ها این سرویس را به صورت پیش‌فرض برای تمامی دامنه‌هایی که از آنها خریداری می‌کنید، فعال می‌کنند.

در این زمینه متذکر این موضوع می شویم که دامنه های ثبت شده در کشور ما در حال حاضر به دو نوع کلی دامنه های ملی شامل ir. , .co.ir , .id.ir , .sch.ir و… و دامنه های بین المللی شامل تمام پسوندها و انواع دامنه دیگر به جز دامنه های ملی مذکور می باشد که از جمله آن ها می توان به com. , co. , net. و… اشاره نمود. SERVER.ir امکان ثبت و مدیریت تمام پسوند های مذکور و البته هر دامنه دیگری را فراهم نموده است. هم اکنون بر آن هستیم تا اعلام داریم علاوه بر امکان ثبت دامنه های روز دنیا و هر پسوند مدنظر شما، در راستای افزایش رضایت شما کاربران عزیز امکان ارائه خدمات Whois Proxy نیز فراهم گشته است.

خدمات Whois Proxy چیست؟

خدمات Whois Proxy به این معنا می باشد که در صورت خرید هر یک از انواع دامنه های بین المللی می توانید نسبت به تهیه و فعالسازی این نوع خدمات بر روی دامنه خود نیز اقدام نمایید تا اطلاعات ثبت دامنه شما تنها در بانک اطلاعاتی نمایندگی ثبت دامنه SERVER.ir محفوظ بماند و از آن پس هر فردی که اقدام به بررسی اطلاعات مالک دامنه ثبت شده توسط نمود اطلاعاتی از مالک دامنه به او نمایش داده نشود (البته توجه داشته باشید این خدمات تنها برای دامنه های بین المللی امکان پذیر می باشد).

 بدینصورت امکان حفظ حریم خصوصی مالک دامنه توسط میزبان تارنمای ایران فراهم می گردد و شما کاربر گرامی نیز نگرانی و دغدغه ای نسبت به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود به عنوان مالک دامنه مدنظر نخواهید داشت. بنابراین هم اکنون برای ثبت دامنه می توانید به لینک ثبت دامنه مراجعه نموده و اقدام به ثبت دامنه بین المللی مدنظر خود نمایید و هم چنین به منظور فعالسازی امکانات پنهان سازی اطلاعات WhoIS و مالک دامنه هم می توانید در طول مراحل سفارش دامنه از لینک قبل، گزینه خدمات مربوط به WhoIS Proxy را فعال نماید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق هر یک از راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد پنهان سازی اطلاعات مالک دامنه از دیگران در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید پنهان‌سازی اطلاعات مالک دامنه به عنوان “Whois Privacy” شناخته می‌شود و در واقع یک سرویس است که امکان پنهان‌سازی اطلاعات شخصی مالک دامنه را فراهم می‌کند. این کار می‌تواند امنیت سایت شما را به میزان زیادی بالا ببرد.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها