پردازنده ی Intel سری Core i به نام Haswell

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

پردازنده ی Intel سری Core i به نام Haswell  که جزو خانواده جدید از پردازنده های nm22 از Intel است که هنوز هم به عنوان i3، i5 و i7 در داخل رایانه های شخصی مورد استفاده می باشد.

با معرفی این سری از پردازنده ها، Intel دوباره توانست توجه کاربران را به خود جلب کند. اینتل نسخه جدید Haswell را که در نیمه دوم سال 2014 به نام Haswell-E رونمایی کرد و در نیمه دوم سال 2014 برای جلب رضایت علاقمندان به این سری از پردازشگر ها این نسخه را وارد بازار کرد. این نسخه جدید ، معرفی یک چیپ ست جدید ( X99 ) که اولین پردازنده 8 هسته ای Intel است که سرعت آن به خوبی  حافظه DDR4 می باشد.

با ورود Haswell  تمرکز فراوانی بر روی تراشه های این سری جدید از Intel قرار گرفت. بیشتر تمرکز ما هم بر روی تکنیک های جدید Haswell   قرار گرفته است . برای رایانه های شخصی، Haswell بسیار کاربردی می باشد تا این اندازه که می توان آن را آغاز عصر جدیدی از پردازنده ها معرفی کرد.

پردازنده ی مورد نظر نسل بسیار مهم و کاربردی برای استفاده در تبلت ها و لپ تاپ های کاربران می باشد. از جمله نسل جدیدی از رایانه های کوچک  مانند NUC و بازی های رایانه ای و تبلت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به استقبال فراوانی که یوزرها از Haswell داشته اند، رقیب های اصلی Intel همچون  AMD نتوانستند در بخش های مختلف بازار دسکتاپی به مبارزه با اینتل بپردازند.

اما متاسفانه به علت نارضایتی کاربران نسبت به نحوه ی قیمت گذاری و جایگذاری های Haswell ، این پردازنده نتوانست در جایگاه خود باقی بماند. برای آشنایی بیشتر با بخش فنی این پردازنده بهتر است عمیق تر از نظر تکنولوژی به آن بپردازیم. زمانی که این پردازنده وارد بازار شد، به عنوان یک سخت افزار بسیار قوی میان کاربران رواج پیدا کرد. علت این علاقه مندی آن بود که Haswell از نظر پاور و گرافیکی قدرتمند بوده و جایگزینی مناسبی برای پردازنده های قبل از خود بوده است.

اما با تمام این موارد تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت بوده است و Intel نیز همراه با مسیر تکنولوژی حرکت کرده و سخت افزارهای خود را به روز رسانی کرده است. بعد از Haswell که در میان کاربران طرفدار زیادی پیدا کرد، Sky Lake وارد بازار شد که در مقاله های بعدی نیز به معرفی این سخت افزار خواهیم پرداخت.

امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنونم بسیار مفید واقع شد

زنده باشید، ممنون از همراهی همیشگی شما