ویژگی های نسخه ی جدید پلسک(Obsidian)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در تاریخ 25 سپتامبر سال 2019، کمپانی پلسک نسخه ی جدیدی از این کنترل پنل به نام “Plesk Obsidian” را رونمایی کرد و ما نیز در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی های جدید این کنترل پنل آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

Advanced Monitoring & Grafana Extensions

در نسخه ی جدید پلسک گزینه ی مانیتورینگ اضافه شده است که بسیار جذاب و کاربردی است و گراف هایی از میزان مصرف منابع نمایش می دهد.

با گزینه ی Advanced Monitoring می توان:

گزارش هایی همراه با جزئیات دقیق از سلامت سرور مشاهده کرد.

تغییرات پارامترهای سلامت سرور را در لحظه مشاهده و بررسی کرد و یا زمان را تغییر داد و در بازه های زمانی قدیمی تر و محدود تری این مصرف را مشاهده کرد.

با استفاده از گزینه ی Email Notifications می توان تنظیمات اطلاع رسانی از طریق ایمیل در خصوص مصرف منابع را انجام داد.

Improved File Manager UX

از این پس در File Manager فایل ها با پسوند های RAR, TAR, TAR.GZ,  و TGZ را آپلود و extract کرد.

Repair Kit: Self-repair Tool

Plesk Obsidian Repair Kit ابزاری قدرتمند و کاربردی برای repair خودکار هست که به صورت خودکار مشکلات پلسک را بررسی و برطرف می کند. به شما این امکان را می دهد که لیستی از فرایند های درحال انجام در سرور را مشاهده کنید و فیلترهایی روی آن اعمال کرده و مشاهده کنید. همچنین می توانید مصرف منابع RAM، CPU و HARD را در لحظه مشاهده کنید.

این کمپانی وعده داده است که به زودی لیستی از فرایند های درحال انجام توسط سرویس MySQL و کوئری های MySQL را نمایش دهد تا متوجه شوید مشکل مصرف بالا توسط کدام دامنه می باشد.

Server-side restrictions for Plesk Admins

محدودیت های دسترسی ادمین های سرور در این نسخه فعال شده است و با استفاده از گزینه ی Administration Tools می توان دسترسی ابزارهای مدیریتی را به ادمین های سایت محدود کرد. در اصل شما می توانید حتی برای مشتریان خود یکسری دسترسی را اعمال کنید بدون اینکه نگرانی در خصوص دسترسی های اضافه آنها داشته باشید.

SNI for Mail Services

ایمیل های خود را به صورت Secure ارسال کنید. شما می توانید از این پس با استفاده از گواهینامه SSL، به راحتی اتصال SMTP، IMAP و POP3 را Secure کنید و امنیت ایمیل های خود را بالا ببرید چون از این پس SNI توسط Postfix و MailEnable پشتیبانی می شود.

در این مقاله با یکسری از آپدیت های جدید پلسک آشنا شدیم. در مقاله های بعدی به طور مفصل با توضیح و کاربرد گزینه های کاربردی جدید با شما همراه خواهیم بود.

 

 

 

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها