جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

وب سرور

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

وب سرور ها کامپیوتر هایی هستند که صفحات وب را اماده نمایش می کنند هر وب سرور یک ای پی اختصاصی و دامنه دارد. برای مثال زمانی که ادرسی را در مرورگر تایپ می کنید برای مثال https://www.server.ir/index.html درخواستی برای وب سرور فرستاده میشود (وب سروری که دامنه اش server.ir است ). سپس سرور صفحه ای به نام index.html را بازخوانی و به مرورگر ارسال می کند. هر کامپیوتری با نصب برنامه سرور و اتصال به اینترنت می تواند یک وب سرور باشد. برنامه های متعددی برای این کار وجود دارد که از معروف ترین ان ها می توان به Apache ،NCSA و Netscape اشاره نمود.وب سرور ها امکان دارد به دلایل وب سرور

متفاوتی کند شوند مثلا در خواست های متعددی که در مدت زمان کوتاهی ارسال میشوند میتوانند وب سرور را کند کنند اما با توجه به پردازش بسیار سریع این وب سرور ها این کند شدن هم معمولا به چشم کاربر نیامده و متوجه ان نمیشود.دیتایی که توسط پردازنده فرستاده میشود باید در پروتکلی که HTTP نام دارد مطابقت داده شود تا از ارتباط سرور ها با یکدیگر اطمینان حاصل گشته و خطایی به وجود نیاید.وب سرور ها علاوه بر انتشار صفحات وب کارهای دیگری از قبیل دانلود فایل ها از طریق FTP، خدمات مربوط به ارسال ایمیل و… را انجام میدهد. برای انتخاب یک وب سرور مناسب باید به گزینه هایی از قبیل چگونگی کارکرده ان با بقیه سیستم عامل ها و سرور ها، قدرت مدیرت برنامه نویسی ان در سمت سرور، ویژگی های امنیتی، موتورهای جست و جوگر، تجهیزات ساختمان سایت و… که ممکن است نیاز باشد توجه نمود.

 

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها