هفتمین و هشتمین نسل از پردازنده های Intel به نام kaby Lake

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

قبل از انتشار هشتمین نسل از پردازنده های Intel به نام coffee Lake ، هفتمین و هشتمین نسل از پردازنده های Intel به نام kaby Lake منتشر شد که بسیار قدرتمند تر از Sky Lake بود است. kaby Lake پردازده ی بسیار تفاوت و قدرتمندی بوده است که در سال 2017 در تمامی لپ تاپ ها و PC هایی مانند  Dell XPS 13 و MacBook Pro جای گرفته است.  Intelبعد از انتشار پردازنده های نسل هفتم kaby Lake ، نسل هشتم از این پردازنده ها را با نام kaby Lake R را منتشر کرد که قابلیت فوق العاده ای در پردازنده های Core i3 داشته است.

kaby lake

در اکتبر 2017  پردازنده ی Kaby Lake R توانست با Coffee Lake H در یک رده قرار گیرد. این پردازنده ی قدرتمند توانست 6 هسته با 12 Thread را روانه بازار کرد. زمانی Kaby Lake منتشر شده، شرکت های معتبر سازنده ی PC ها، همچون HP ، Lenovo و Dell از این پردازنده استفاده کردند. به غیر از پردازنده  هایی که در موبایل وجود دارد، 20 نوع از تراشه Kaby Lake وارد بازار شد و قابل استفاده قرار گرفت. حال سوالی برای علاقه مندان ایجاد می شود که آیا دوره ی این پردازنده ها در لپ تاپ های ما به پایان رسیده است؟ جواب خیر می باشد.  زیرا هنوز هم در برخی از لپ تاپ ها مانند Lenovo استفاده از آن استفاده می شود. از نظر معماری پیشرفت این پردازنده ها به صورت پله به پله بوده است. اندازه این پردازنده مانند پردازنده ی Sky Lake ، 14mn می باشد. اگرچه Intel در تلاش است که این اندازه را به 10mn کاهش دهد.

kaby lake

امیدواریم مطالعه ی این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

تیم مدیریت محتوای Server.ir  علاقه مند است نظرات شما عزیزان درارتباط با مقالات را دریافت وبررسی کند. درنتیجه مشتاقیم نظرات و پیشنهادات  شما عزیزان را درارتباط باموضوعات آموزش، نحوه ی آموزش، سوالات ,… را دریافت نموده تا راهنمای ادامه مسیر خود قراردهیم.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها