جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

نحوه فعال سازی SSH در Vmware

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

SSH یک پروتکل است که به شما کمک می کند که به سرور خود از راه دور متصل شوید. برای مثال فرض کنید یک سرور در یک کشور خارجی دارید و می خواهید آن را مدیریت کنید. برای این کار یکی از بهترین روش ها اتصال به سرور راه دور خود با استفاده از پروتکل SSH است.

SSH مخفف Secure Shell است و یک پروتکل ارتباطی امن بر پایه TPC/IP بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده می‌باشد که با رمزگذاری داده‌ ها بین کلاینت و سرور از افشای اطلاعات در طول مسیر جلوگیری می‌کند و در سیستم عامل سرویس دهنده یک کانال امن برای دسترسی به خط فرمان (Command Line) به کلاینت می‌دهد.

چنانچه سرور مجازی یا اختصاصی دارید، با استفاده از پروتکل SSH می توانید آن را به طور کامل مدیریت کنید. اما چگونه از پروتکل SSH استفاده کنیم؟

1. ابتدا برای اتصال به SSH از طریق ویندوز نرم افزار رایگان Putty را دانلود کنید.
2. نرم افزار را باز کنید. آدرس آی پی را در کادر Host Name or IP Address و پورت اتصال به SSH (بطور پیشفرض پورت 22 می باشد) را در کادر Port وارد نموده و با کلیک بر روی open وارد قسمت ترمینال نرم افزار شوید.

3. سیستم از شما نام کاربری را سوال می کند (که معمولا root می باشد). پس از وارد نمودن نام کاربری دکمه Enter را فشار دهید. سپس از شما رمز عبور سوال می شود که با تایپ رمز عبور و زدن دکمه Enter به سرور مربوطه متصل شده اید و می توانید سرور لینوکسی خود را از راه دور کنترل نمایید.

حالا چگونه به VMware از طریق SSH متصل شویم؟

به صورت پیش فرض تنها راه دسترسی به VMware esxi از طریق وب می باشد و دسترسی SSH به صورت پیش فرض بسته می باشد.

برای باز کردن دسترسی SSH در Vmware ابتدا از طریق مرورگر و با وارد کردن آی پی، وارد داشبورد Vmware شوید و مطابق تصویر زیر، از منوی سمت راست روی گزینه ی Manage کلیک کنید.

Manage

سپس طبق تصویر زیر، وارد بخش Services شوید و روی گزینه ی TSM-SSH کلیک راست کنید و روی Start کلیک کنید.

ssh

با استفاده از گزینه ی دیگری که در این بخش دیده می شود یعنی Policy می توان یکسری تغییرات انجام داد. این تنظیمات بدین معنی می باشد که شما می توانید سرویس را برحسب پورت های فایروال و یا host بعد از ریستارت مجدد سرور، تنظیم کرد. در این تصویر ما Start and stop with host را با میزبان انتخاب کرده ایم تا در صورت راه اندازی مجدد سرور به هر دلیلی، سرویس SSH روشن بماند. می توانید همین فرآیند را برای سرویس ESXi Shell نیز انجام دهید.

policy ssh

نکته:

۱. با توجه به اینکه احتمال بروز اتک روی پورت SSH وجود دارد، پیشنهاد می شود پس از اتمام کار، مجددا دسترسی SSH را ببندید.

۲. اگر اتک به سرور در اثر این امر صورت گیرد، دیگر با پسورد صحیح نیز نمی توان لاگین کرد و نیاز است یک مرتبه سرور ریبوت شود و سپس سریعا پسورد تغییر داده شود.

اگر در این پروسه سوال یا مشکلی بود می توانید همواره از طریق تیکت با واحد پشتیبانی Server.ir در تماس باشید.

 

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها