جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

مفاهیم کلاستر ها

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

کلاستر ها چه هستند؟

به طور عمومی هنگامی که صحبت از کلاستر ها می شود، مقصود فناوری هایی است که از طریق آن کامپیوتر های مختلف با هم با  اشتراک قدرت پردازشی هم، بتوانند امور پردازشی را که به آنها محول شده است، انجام دهند. این امور پردازشی همه چیز می تواند باشد. از پردازش های سنگین علمی تا تبدیل فایل های موسیقی و یا رندر کردن جلوه های ویژه فیلم های سینمایی.

مفاهیم کلاستر ها

ورود به OpenMosix

OpenMosix قابلیت های کلاستر سازی را به هسته لینوکس اضافه می کند، بنابراین هر پروسه استاندارد لینوکس قادر خواهد بود تا از مزایای منابع کلاستر استفاده نماید. با استفاده از تکنیک های موازنه بار تطبیقی پردازش های در حال اجرا بر روی یک گره از کلاستر قادرند تا بطور نامحسوس به یک گره دیگر از کلاستر مهاجرت کرده و بتوانند سریعتر اجرا شوند. بدلیل اینکه OpenMosix بطور کاملا نامحسوس عمل می کند، پردازش هایی که از یک گره به گره دیگر مهاجرت می کنند، حتی نمی توانند و لازم هم نیست بدانند که در یک ماشین دیگر  در حال اجرا هستند.

 نامحسوس بودن OpenMosix به این معنی است که برای استفاده از مزایای موازنه، نیاز به برنامه نویسی خاص نیست. یک نصب پیش گزیده OpenMosix به طور خودکار  پردازش ها را به بهترین گروه منتقل خواهد کرد. این قابلیت OpenMosix را تبدیل به یک راه حل کلاستر سازی می کند که می تواند برای بخش عظیمی از برنامه ها مفید باشد.

OpenMosix قادر است نا پروسه های استاندارد GNU/Linux رابین گره های کلاستر بدون مشکل مهاجرت دهد. در صورتی که یک برنامه کاربردی تعداد زیادی زیر پروسه داشته باشد، آنگاه OpenMosix قادر است تا هر یک از آنها را به یک گره مناسب در کلاستر منتقل کند. شما می توانید از قابلیت حتی در برنامه های کاربردی که دارای زیر پروسه نیستند نیز استفاده کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها