جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

مدیریت کاربران در دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در ادامه توضیحات دایرکت ادمین در سطح کاربر که در مقالات قبلی به توضیح کامل و بخش بخش آن پرداختیم، همانطور که وعده داده بودیم قصد داریم تا در سطح ادمین، بخش های مهم و کاربری این کنترل پنل را شرح دهیم.

یکی از ابتدایی ترین و پرکاربردترین مواردی که در سطح ادمین دایرکت ادمین انجام می شود، مدیریت کاربران است. زیرا از مهم ترین وظایف یک ادمین در هر قسمتی مخصوصا کنترل پنل ها، مدیریت کاربران و موارد مربوط به هر کاربر می باشد. یک راه بسیار ساده در دایرکت ادمین استفاده از گزینه ی show all users است.

مدیریت کاربران

همانطور که از نام آن پیداست، این قسمت تمام کاربرانی که در دایرکت ادمین ایجاد کرده باشید را نمایش می دهد و برای هر کاربر اطلاعاتی از قبیل میزان فضایی که به آن اختصاص داده شده و میزان فضایی که مصرف کرده است، تعداد دامنه های هر کاربر، ip هر کاربر، تعداد ایمیل های ارسال شده از هر کاربر و همچنین دسترسی های زیادی برای اعمال تغییراتی برروی هر کاربر از قبیل : حذف کاربر، suspend یا unsuspend  نمودن آن کاربر و …

در جدولی که در این قسمت وجود دارد در اولین ستون نام یوزر های ایجاد شده نوشته شده است، که برای ورود به هریوزر می بایست برروی نام آن کلیک نمایید، بعد از آن همانطور که در شکل زیر نیز مشاهده می نمایید گزینه های متعددی و همچنین آمار جزئی تری برای آن کاربر نشان می دهد، از جمله : login as user ، suspend ، modify reseller admin ، delete user و همچنین در پایین آن جدولی شامل آمار های مختلف از جمله میزان پهنای باند مصرف شده، میزان فضای استفاده شده، تعداد دامنه ها، زیر دامنه ها، POP Email Accounts ،Email Forwarders،Mailing Lists،ftp،nameserver،cronjob و … را به شما نشان می دهد، در صورتی که کاربر را به تازگی ایجاد نموده باشید(که نحوه ی ساخت و ایجاد کاربر در مقالات قبلی توضیح داده شد)، این جدول با آمار های کمتری به شما نمایش داده خواهد شد.

برای لاگین به یوزر مورد نظر، بعد از مشاهده ی این موارد می بایست برروی login as user کلیک نمایید تا وارد سطح کاربر شوید ( که در مقالات قبلی به طور جامع و مفصل تمامی بخش های این سطح را توضیح دادیم که برای آشنایی بیشتر می توانید به مقالات قبلی مراجعه نمایید)

به طور کلی در هر 3 سطح دایرکت ادمین همانطور که قبلا نیز گفته شد با گزینه ها و بخشهای مختلفی مواجه خواهید شد که البته از طریق ادمین، می توان تنظیمات کلی تر و از طریق سطح کاربر تنظیمات جزئی تر برای هر کاربر را اعمال کرد. در ادامه ی مقالات به توضیح دیگر قسمت های مهم سطح ادمین دایرکت ادمین می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها