جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

تفاوت سرور تحت شبکه و تحت وب

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله در ادامه مقاله انواع سرور به بررسی تفاوت تحت شبکه بودن و تحت وب بودن سرور ها می پردازیم.

تفاوت سرور تحت شبکه

سرور از نظر تعریف و فعالیتی که انجام می دهد در مفهوم تحت سرور یا تحت شبکه بودن تفاوتی ندارد و در هر دو نوع اشتراک گذاری و ارائه دسترسی به کاربران انجام می گردد.

اما در حالت تحت شبکه منظور ما تنها یک شبکه ی محدود می باشد و در سرور های تحت وب این شبکه در واقع شبکه ی جهانی اینترنت می باشد که با توجه به این نکته می توان فهمید که در واقع تفاوت تحت وب بودن یا تحت شبکه بودن کاربران موجود در شبکه ی آن ها می باشد. وقتی که سرور مورد استفاده ی ما تحت شبکه است تنها تعداد محدود کامپیوتر های موجود در همان شبکه می توانند از کارایی آن سرور بهره بگیرند.در زمینه ی اتصال کامپیوتر ها به سرور بحث IP وجود دارد که در واقع در تعریف ساده ی آن آدرس سرور می باشد که کامپیوتر ها در صورت مشاهده ی آن IP می توانند با انجام تنظیماتی به آن سرور متصل شوند. اما IP ها به دو صورت Local و Global می باشند که IP های لوکال تنها در محیط محلی سرور قابل مشاهده هستند و برای مشاهده آن نیز می بایست عضوی از شبکه ی آن سرور باشید که برای مثال می توانید به مودمی که سرور به آن متصل است وصل شوید تا IP سرور را مشاهده کنید. اما IP های Global یا جهانی در واقع در محیط اینترنت تعریف می شوند و هر سیستم یا کامپیوتری که به اینترنت متصل شده باشد می تواند آن IP ها را مشاهده کند و برای اتصال و استفاده از آن سرور اقدام نماید. با توجه به این تعریف ها و بررسی مقاله انواع سرور ها متوجه می شویم که کاربری برخی سرور ها نیازمند تحت شبکه بودن می باشد و برخی کاربری ها نیز نیاز به تحت وب بودن دارند، که برای مثال در کاربری سرور پرینتر یا Print Server از سرور های تحت شبکه و برای کاربری Mail Server از سرور های تحت وب استفاده می شود. و همچنین در مفهوم وب هاستینگ و یا میزبانی وب نیز تمامی مفاهیم سرور تحت وب ارایه می گردند.

با دانشنامه Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها