لینک های داخلی (Internal Links)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

Internal Links صفحات داخلی وب سایت را به هم متصل می کنند و این امکان را ایجاد می کند که کاربران بین آن صفحات خیلی سریع هدایت شوند. به صورت کلی لینک های نقش بسیار عمده ای در (SEO) بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو را ایفا می کنند. در ادامه به چگونگی تاثیر نقش آنها بر سئو می پردازیم:

Internal Link سایت شما را برای کاربران قابل استفاده می کند

زمانی که یک وب سایت بیش از یک صفحه را شامل می شود، اطمینان از وجود لینک های داخلی وصفحه ی هدف نهایی کاربران موردی است که باید به آن توجه شود. یک استراتژی لینک دهی ضعیف  می تواند فاجعه ای را برای یک کسب و کار به همراه داشته باشد. بهترین ترفند آن است که برای هدایت درست کاربران در سایت برنامه ریزی درستی انجام شود. یک قانون کلی وجود دارد و آن این است طوری برنامه ریزی کنید که از هر صفحه به صفحه ی دیگر با کمتراز 3 کلیک بتوان هدایت شد.

لینک های داخلی صفحات باعث می شود که صفحات سایت شما در موتور های جستجونمایش داده شوند

به صورت کلی از لینک ها برای ایندکس کردن صفحات سایت استفاده می شود و صفحاتی که لینکی در آن وجود ندارد در نتایج موتور های جستجو نمایش داده نخواهند شد.

 Internal Link یک اعتبار ویا به اصلاح (link juice) را بین صفحات منتقل میکند

Page authority و یا اعتبار دامنه بر اساس اینکه سایت شما چقدر بهینه شده است توسط معیار های موتور های جستجو تعیین می شود. وقتی که یک صفحه با اعتبار بالا به صفحه ی دیگری لینک می دهد، می تواند باعث افزایش اعتبار سایت دوم وهمچنین نمایش رتبه ی بالاتری از موتور های جستجو با آن کلمات کلیدی را به همراه داشته باشد.

می توانید اعتبار صفحات وب سایت خود را در سایت Page Authority Analysis tool بررسی نمایید.

 Anchor text لینک های داخلی  به رنک صفحات وب سایت کمک خواهد کرد

هنگامی که crawler های موتور های جستجو لینک های وب سایت را اسکن می کنند، بین anchor text و لینک صفحات یک ارتباطی را برقرار می کنند و آنها را به کلمات کلیدی تبدیل می کنند. به همین دلیل نباید متنی نامرتبط مانند: “اینجا کلیک” کنید استفاده نمایید زیرا باعث می شود که کارایی کمتری از آنچه که هستند برای SEO  به همراه داشته باشند.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها