جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

طراحی responsive و یا پاسخ گرا سایت

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

طراحی سایت پاسخ گرا Responsive و تاثیر آن بر SEO

روزانه میلیون ها کاربر بااستفاده از گوشی های همراه امکان دسترسی به صفحات وب را دارند. از این رو ضروری است که صفحات سایت خود را طوری طراحی نماییم  که با تغییر نیازهای کاربران هم خوانی داشته باشد و پاسخ گوی تغییرات محیط باشند.

Mobile SEO چیست؟

بهینه سازی موتور های جستجو برای موبایل ها یک فرایند طراحی وب سایت می باشد تا برای نمایش در موبایل در سایز های مختلف و در سرعت بارگذاری مناسبی نمایش داده شود. یک وب سایت mobile friendly است اگر ویژگی ها ی زیر را دارا  باشد:

  • محتوای آن در حالتی که موبایل به صورت عمودی قرار گرفته باشد، به راحتی قابل خواندن باشد بدون اینکه نیاز به zoom داشته باشد.
  • به راحتی قابل چرخیدن در صفحات مختلف وب سایت در صفحه نمایش های کوچک فراهم باشد .(عمل navigation به راحتی صورت پذیرد)
  • از همه ی موارد مهمتر باید در نتایج جستجو نمایش داده شود.

responsive

طراحی سایت پاسخ گرا Responsive Web Design

طراحی سایت پاسخ گرا یا به اصطلاح رایج RWD ، به این معنی است که شما ورژن متفاوتی از موبایل، تبلت و کامپیوتر از سایت نداشته باشید، و سایت شما با هر سایز از صفحه نمایشگر نمایش داده شود صرف نظر ازاینکه بازدید کننده ی سایت شما با چه دستگاهی سایت را مشاهده می کند. در گذشته به این صورت بوده است که برای نمایش سایت در دسکتاپ وموبایل  نسخه ها ی متفاوتی  برای هر کدام طراحی می شده است و یا از ریدایرکت کردن کاربران  استفاده می کردند که دراین حالت ممکن بود url ها و یا کد های html  نیز تغییر پیدا کنند. ولی  رسیپانسیو بودن یک سایت به این معنی است که یک محتوا با  url و کد  html  یکسان به درستی در تمام  دستگاه ها صرف نظر از اندازه ی آن به درستی نمایش داده شود.

برای اینکه بخواهید نمایش سایتتان در اندازه ی دستگاه های مختلف را چک بفرمایید می توانید از سایت Responsive Web Design Testing Tool برای تست این مورد استفاده نمایید.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته  باشیم  این است که رتبه بندی و رنک وب سایت شما به شدت به میزان mobile friendly  بودن آن بستگی دارد. و تجربه ی کاربر یا به اصطلاح User Experience بسیار برروی سئوی سایتتان تاثیر گذار می باشد پس این موردی است که باید به آن توجه داشت. زیرا ممکن است هزینه ی بسیار بالایی برای راه اندازی سایت و بهبود سئو ی سایتتان و یا پرداخت هزینه بابت تبلیغات انجام داده باشید، ولی اگر دسترسی آسان برای محتوای سایتتان مهیا نشود و نیاز های کاربران  در نظر گرفته نشود ممکن است تمام این تلاش ها به نتیجه ای نرسد.

seo

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

4 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها