ساخت ایمیل در وب سایت پنل و mspcontrol

در این مقاله قصد داریم به یکی از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است در کنترل پنل mspcontrol خود با آن رو به رو شده باشید اشاره کنیم.

همانطور که می دانید mspcontrol نسخه ی بروز شده ی website panel می باشد و مدت زمانی است که نسخه های قبلی websitepanel دیگر آپدیت و پشتیبانی نمی شوند و تنها نسخه ی mspcontrol به روز رسانی می شود. البته هردوی این کنترل پنل ها جز کنترل پنل های free برای سرور های ویندوزی هستند و در کنار کنترل پنل معروف پلسک (PLESK) که در سرور های ویندوزی بهترین کنترل پنل است و هزینه ی لایسنس ماهانه دارد، در مقام دوم قرار دارد.

Mspcontrol رایگان است اما به علت مواردی که در نصب آن وجود دارد، در هنگام نصب از کاربران هزینه اخذ می شود.

البته به صورت کلی کنترل پنل های رایگان از سمت شرکت های میزبانی وب توصیه نمی شوند زیرا با خطا ها و حفره های امنیتی بسیاری همراه هستند. Mspcontrol نیز در بین دیگر کنترل پنل های رایگان، کنترل پنل خوب و مناسبی است اما مشکالات و ارور های خاص خود را دارد.

ساخت ایمیل

یکی از این موارد، خطای ایجاد ایمیل در این کنترل پنل است که در این مقاله راهکار حل آن را شرح خواهیم داد. این خطا به این صورت است که شما بعد از نصب و ورود به کنترل پنل خود، در قسمت mail accounts (این بخش را در حالتی مشاهده می نمایید که ابتدا در کنترل پنل خود server یا پکیج تعریف نموده باشید و در داخل آن سرویس های مد نظر خود از جمله ftp,dns,mail,… را ایجاد نموده باشید و سپس از روی این پکیج یک hosting plan تعریف کرده باشید و آن سرویس ها را داخل آن فراخوانی نموده باشید و در نهایت یک costumer تعریف کرده باشید که به عنوان یک یوزر و اکانت بتوانید از سرویس های خود داخل آن استفاده نمایید. همچنین در داخل یوزر یا همان costumer می بایست در بخش domains دامنه ی خود را نیز معرفی نموده باشید) می توانید با انتخاب دامنه ی خود و نام ایمیل خود (به طور مثال info@yourdomain.com) و ست نمودن پسوورد برای آن، اقدام به ساخت ایمیل اکانت نمایید.

که در این حالت ممکن است با ارور this email is already exist مواجه شوید که برای رفع این مشکل می بایست به سرور ویندوزی خود ریموت زده و سرویس mailenable (و یا هر سرویسی که برای ایمیل از آن استفاده می نمایید) را سرچ نمایید و در قسمت post office، دامنه ی خود را از آنجا حذف نمایید و مجدد در داخل کنترل پنل اقدام به ساخت ایمیل اکانت برای آن دامنه نمایید.

حال مشکل اول برطرف شده است، مورد دومی که ممکن است با آن رو به رو شوید این است که هنگامی که یک ایمیل برای دامنه ی خود ساختید و می خواهید چند ایمیل دیگر برای آن دامنه ایجاد نمایید، در زمان اقدام برای ساخت ایمیل دوم، در قسمت انتخاب دامنه، دامنه ی خود را مشاهده نمی نمایید اما دیگر دامنه های شما موجود است، در این حالت متوجه می شوید که برای تمامی دامنه های خود به جز دامنه ی اصلی سرور می توانید به تعداد دلخواه ایمیل بسازید اما برای دامنه ی اصلی تنها 1 ایمیل می توانید بسازید و بعد از ساخت ایمیل اول دامنه ی شما ناپدید می شود.

راه حل این مشکل نیز بسیار سادست، زمانی که شما برای دامنه ی اصلی خود ایمیل اول را می سازید، در قسمت mail domain (که آخرین گزینه در بخش mail می باشد) دامنه ی شما نمایش داده می شود، در این حالت با کلیک برروی آن وارد آن شده و مشاهده می نمایید که یک pointer برای آن ایمیل ایجاد شده است. در این شرایط آن pointer را حذف نموده و در نتیجه با برگشت به قسمت email account مشاهده خواهید کرد که می توانید برای آن دامنه نیز چندین ایمیل دیگر بسازید.