ساخت اکانت FTP در دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

ساخت اکانت FTP

همانطورکه در مقاله پیشین که مربوط به طریقه ساخت وب میل در دایرکت ادمین بود وعده داده بودیم، این بار به سراغ آموزش نحوه ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین آمده ایم.

قبل از شروع توضیح نحوه ساخت این نوع اکانت لازم به ذکر است که بدانید ftp چیست و به چه دردی می خورد ؟ ftp یک نوع پروتکل است که قبلا به توضیح آن و دیگر پروتکل ها به طور جداگانه پرداختیم.

پس از آشنایی با این پروتکل و نحوه عملکرد آن، حال به سراغ طریقه ی ساخت آن در دایرکت ادمین می رویم.

به منظور استفاده از قابلیت ارسال و دریافت توسط این پروتکل، لازم است که ابتدا اکانت ftp ایجاد نمایید تا با استفاده از نرم افزار filezilla بتوانید به اکانت ساخته شده در کنترل پنل خود متصل شده و فایل های خود را آپلود نمایید. برای ساخت این اکانت در دایرکت ادمین به روش زیر می بایست اقدام نمایید :

ابتدا وارد دایرکت ادمین و سپس وارد یوزری که می خواهید اکانت ftp را برای آن ایجاد نمایید شوید (توضیح نحوه ساخت یوزر و همچنین وارد شدن به سطح کاربر در مقالات قبلی دایرکت ادمین در دانشنامه قرار داده شد)

بعد از ورود به این بخش، همانطور که در شکل زیر مشخص شده است، قسمتی به نام ftp management وجود دارد که تمام اکانت های ftp خود را از این قسمت می توانید مدیریت نمایید.

برای ساخت اکانت نیز وارد این قسمت شده و در بالا گزینه ی ساخت اکانت ftp را مشاهده می نمایید و در زیر آن جدولی است که اگر قبلا اقدام به ساخت اکانت ftp نموده باشید، در این جدول به شما نمایش خواهد داد

با کلیک بروی ساخت اکانت جدید و با ورود به صفحه جدید با گزینه هایی که در شکل زیر نشان داده شده است مواجه می شوید. که عبارتند از : یوزر نیم ftp، پسوورد آن که در این قسمت یوزر نیم و پسوورد اکانت ftp خود را وارد می نمایید.

در زیر آن ها 4 گزینه وجود دارد که برای استفاده های مختلف به کار می روند.

Domains : اکانت ftp را در دایرکتوری Home دامنه ها ایجاد می نماید (خارج از pubic_html)

ftp : اکانت ftp را در داخل دایرکتوری public_ftp ایجاد می نماید.

User : اکانت ftp را داخل فایلی به نام کاربر در دایرکتوری pubic_html ایجاد می نماید.

Custom : در محلی دیگر که کاربر به دلخواه خود آن را مشخص می نماید.

و در انتها گزینه ی create را زده و اکانت ftp ساخته می شود. بعد از آن به منظور استفاده از این سرویس می بایست با استفاده از نرم افزار filezilla و با استفاده از اطلاعات اکانت ftp ساخته شده و بدون تغییر دادن پورت به آن لاگین نموده و فایل های خود را از لوکال به سرور انتقال دهید.

همچنین مقالات دیگری در مورد ftp را می توانید در زیر مشاهده نمایید :

آموزش ساخت اکانت FTP در هاست

ساختن اکانت ftp هاست اشتراکی ویندوز

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها