جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

راه حل های ایمن سازی WordPress

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله قصد داریم با بررسی راه هایی برای افزایش امنیت در WordPress با شما عزیزان همراه باشیم.

همانطور که می دانیم CMS (سیستم مدیریت محتوا) WordPress به دلیل افزونه ها و امکانات مناسبش مورد توجه بسیاری از طراحان سایت قرار دارد. اما به همان اندازه هم ممکن است مورد نفوذ قرار بگیرد و امنیت سایت و مطالب آن را به خطر بی اندازد. رایج ترین مشکلات امنیتی که ممکن است در این راستا پیش بیاید عبارتند از: حملات SQL Injection(تزریق کد SQL)، حملات Brute Force، حملات  Xss یا Cross Site Scripting، حملات DDOS و ….

wordpress

اما راه حل هایی که با کمک آنها می توانیم وردپرس خود را ایمن تر کنیم چه چیز هایی هستند؟

Captcha:

این مورد می تواند یکی از راه حل های عالی باشد به طور مثال با استفاده از قرار دادن Re-Captcha در صفحات ورود سایتتان، از ربات نبودن کاربران خود اطمینام حاصل کنید.

امنیت سرور:

اگر همه موارد برای امن بودن سایت و وردپرس (WordPress) خود را رعایت کرده اما سرور میزبان شما از نظر امنیتی ضعیف باشد، امکان هک شدن سایتتان بسیار زیاد است اما با آپدیت بودن مواردی مانند سیستم عامل، نسخه PHP، وب سرور و… در سرور میزبان احتمال هک و نفوذ در آن کمتر می شود برای همین پیشنهاد می شود همیشه از شرکت هایی استفاده کنید که در میزبانی سایت های لینوکسی تخصص دارند که در این مورد می توانید به مجموعه server.ir اطمینان کنید.

فایروال:

علاوه بر فایروال موجود در سرور میزبان، با نصب فایروال بر روی سیستم خودتان می توانید لایه حفاظتی دیگری را برای وردپرس ایجاد کنید که شامل انواع پروتکل ها شده و از حملات DDOS در لایه شبکه محافظت می کند.

پیاده سازی WAF:

یکی از آسانترین راه های محافظت از وب سایت شما فعال کردن WAF است که در واقع یک فایروالی وبی است و ترافیک ها را برای شناسایی هر گونه فعالیت مشکوک بررسی می کند. حتی با استفاده از آن می توانید به طور خودکار ترافیک را بر اساس مجموعه قوانینی که شما مشخص کرده اید فیلتر نمایید. اجرای WAF می تواند در جلوگیری از حملات XSS نیز بسیار مفید باشد.

افزونه ها و تم ها:

 نصب بسیاری از افزونه و یا تم ها در وردپرس(WordPress) جذابیت زیادی دارد و Costomize کردن سایت شما را راحت تر می کند و بسیاری از آنها مانند پلاگین all in one wp security در راستای افزایش امنیت می توانند بسیار مفید واقع شوند اما در عین حال ممکن است دروازه ای برای ورود هکر ها و بات های مخرب باشند. برای همین هنگام نصب آن ها از عدم وجود بد افزار ها مطمئن شوید. همچنین همیشه افزونه های نصبی خود را  بروز نگه داشته و Plugin هایی را که دیگر مورد استفاده شما نیست را از وردپرس(WordPress) خود حذف کنید.

wordpress

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها