جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

دسترسی به وب میل (webmail)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

حتما برایتان پیش آمده که بخواهید با نام سایت و یا شرکت خود اقدام به ارسال و یا دریافت ایمیل نمایید، برای این منظور مفهومی به نام webmail مطرح می شود. توضیح این مفهوم در مقالات قبلی داده شده است و همچنین نحوه ی دسترسی به وب میل در کنترل پنل های مختلف از قبیل کنترل پنل های لینوکسی و ویندوزی به صورت جداگانه در مقالات مربوطه شرح داده شده است. اما شاید شما جز آن دسته از کاربرانی هستید که برای ورود به webmail خود با مشکل مواجه اند.

و به طور مثال زمانی که می خواهند از طریق webmail.domain به صفحه ی لاگین وب میل خود رجوع کنند با خطا مواجه می شوند. این نوع خطا در سرور های ویندوزی گاها وجود دارد و خبر خوشحال کننده این است که این مشکل راهکار بسیار ساده ای دارد.

webmail

قبل از توضیح روش حل مشکل، به عنوان یک ترفند به شما می گوییم که اگر در سرور خود از سرویس Mailenable استفاده می نمایید، علاوه بر راه های متداول برای ورود به webmail خود می توانید از طریق روش زیر نیز به صفحه ی لاگین mailenable دسترسی داشته باشید :

وارد نمودن IP سرور خود به همراه عبارت /mewebmail ، یعنی به صورت زیر :

Yoursever IP/mewebmail

اما شما می خواهید از روش webmail.domain استفاده نمایید و ممکن است سرویس mailserver شما Mailenable نباشد و بنابراین نتوانید از روش بالا استفاده نمایید. بنابراین راهکار زیر را در پیش گیرید :

1) به سرور ویندوزی خود ریموت بزنید

2) از قسمت جستجو عبارت Internet Information Services یا همان IIS را جستجو نمایید

3) با ورود به تنظیمات IIS در منوی سمت چپ که تمامی گزینه ها وجود دارد، وارد بخش sites شده و در اینجا می توانید نام mail sever خود را مشاهده نمایید

4) برروی آن 1 کلیک سمت چپ نمایید و سپس از منوی سمت راست وارد بخش Bindings شوید، در آنجا گزینه ی Add را زده و عبارت webmail.yourdomain را وارد نموده و IP سرور را برای آن انتخاب نمایید

5) حال تنظیمات انجام شده است و در صورتی که در مرورگر خود عبارت webmail.domain را وارد نمایید صفحه ی لاگین وب میل mail server خود را مشاهده خواهید کرد

نکته: در صورتی که بعد از انجام مرحله 4 بازهم صفحه ی لاگین webmail خود را مشاهده نکردید، از داخل IIS و بخش مربوطه به mail server یکبار آن را ریستارت نمایید و سپس کش مرورگر خود را حذف نموده و مرورگر را با ctrl+f5 ریفرش نمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام نصبش کردم روی سرور
به ادرسی هم که گفتید میرم ولی یوزر پس رو به درستی میزنم ولی لاگین نمیشه

برای بررسی این مورد مراحل زیر را انجام دهید:
1- MailEnable خود را باز کنید
2-بخش PostOffice را باز کرده و دامین خود را انتخاب کنید
3-روی user کلیلک راست کرده و properties. را انتخاب کنید
4-در بخش های بالا تب General را انتخاب کرده و رمز عبور جدید خود را در قسمت Password وارد کرده و بر روی Ok کلیک کنید.