جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

حالت Rescue در سرور ویندوزی

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله قصد داریم در خصوص حالت Rescue یا نجات در سرور های ویندوزی صحبت کنیم پس تا پابان این دانشنامه با ما همراه باشید.

در سرور های مجازی گاها شرایطی رخ می دهد که سرور به صورت طبیعی boot نمی شود و یوزر نیز بکاپی از دیتای موجود در سرویس خود نداشته و امکان تغییر سیستم عامل و حذف اطلاعات نیز برایش فراهم نیست. در این شرایط میتوان از حالت Rescue یا نجات استفاده کرد که در ادامه به توضیح روش فعالسازی آن می پردازیم:

Rescue در واقع یک سیستم عامل مجازیست که بر روی یک درایو مجزا در سرور نصب و اجرا می گردد تا از این طریق بتوانیم کل محتویات و دیتای موجود در سرور را در یک دایرکتوری مشاهده کرده و آن ها را از طریق دسترسی ftp و یا Drag & Drop به سیستم دیگری منتقل کنیم.

برای شروع این فرایند وارد ناحیه کاربری خود شده و به قسمت مدیریت سرور مجازی ویندوزی خود شوید و مانند تصویر زیر بر روی Rescue VM کلیک کرده و popup مشاهده شده را نیز تایید کنید.

rescue

پس از انجام این مرحله یک پسورد به شما ارائه می شود و نیاز است آن را بردارید سپس لحظاتی صبر بفرمایید تا وضعیت سرور از Active به Rescue تغییر کند.

Rescue

زمانی که وضعیت سرور به Rescue تغییر کرد می توانید با آیپی اصلی سرور و پورت و پسوردی که در مرحله قبل برداشتید از طریق Remote Desktop به ریموت سرور دسترسی داشته باشید. پس از دسترسی به ریموت شما در This PC تنها درایوی که مربوط به سیستم عامل Rescue هست را مشاهده می کنید لذا برای فعال کردن درایو های اصلی سرور که دیتای شما بر روی آن ذخیره شده است وارد Disk Management شده و دیسک های اصلی سرور که در وضعیت Offline هستند را با کلیک راست بر روی هر درایو، Online کنید تا در ویندوز مشاهده شوند.

rescue

دقت داشته باشید در صورتی که سرور از حالت Rescue خارج شود، دیتایی که در درایو مربوط به آن بوده است حذف می شود لذا هیچ دیتایی را در درایو مربوط به Rescue کپی نکنید.

پس از اینکه اطلاعات مورد نظر را از روی سرور به سیستم دیگری کپی کردید می توانید با استفاده از گزینه Unrescue VM سرور را به حالت قبلی بازگردانده و با استفاده از گزینه Rebuild سرور را مجددا راه اندازی کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها