جنبه های اقتصادی بیت کوین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

bitcoin

در این مقاله قصد بررسی جنبه های اقتصادی بیت کوین را خواهیم داشت.

همانطور که در مقالات قبلی این مورد ذکر گردید، بیت کوین یک پول دیجیتال غیر متمرکز است. بسیاری از کشور ها از آن به عنوان کالایی به عنوان ابزار پرداخت استفاده میگردد.

شما میتوانید از راه های مختلف بیت کوین های خود را بدست آورید . برای مثال میتوانید با انجام پردازش تراکنش های بیت کوین یا همان mining ، خرید آن از صرافی ها  و یا دریافت آن به عنوان وجه در برابر ارائه کالا و  خدمات ، بیت کوین های خود را افزایش دهید.

ارز های دیجیتال در دنیای امروز نقش بسیار مهمی برای ما ایجاد می نمایند. برای مثال خرید و فروش را راحت تر کرده اند. یعنی هر زمان و هرمکان میتوان از آنها استفاده نمود. حتی هم اکنون نیز شاهد آماده سازی زیر ساخت های لازم جهت پشتیبانی از این ارز های دیجیتالی در کشور عزیزمان نیز هستیم. اما به این دلیل که در حال حاضر استفاده از آن ها با محدودیت های قانونی و اجتماعی همراه است ، نمیتوان انتظار تاثیر چندانی بر روی اقتصاد را از جانب آن ها داشت.

با پیشرفت های روز افزون دنیای تکنولوزی و فراگیر شدن این پدیده جدید که بر پایه اعتماد متقابل همه اعضا مجموعه شکل میگیرد، همه روزه شاهد افزایش تعداد شرکت ها و سازمان هایی هستیم که استفاده از بیت کوین را در زیرساخت های خود گنجانده اند.

در واقع شما میتوانید به بیت کوین به چشم یک سرمایه دیجیتالی نگاه بیاندازید. از این رو تعداد کاربرانی که از این ارز دیجیتالی استفاده میکنند همه روز هر حال افزایش است.

البته در کنار مواردی که ذکر شد بسیاری از افراد ، دلایل متفاوتی برای استفاده از بیت کوین را دارند.
برای مثال برخی افراد در برخی کشور ها برای فرار های مالیاتی از آن استفاده میکنند تا حساب های پس اندازشان مصادره نگردد.
برخی دیگر نیز به عنوان  حفاظت از سرمایه و پس انداز خود در برابر تورم های بالا از آن استفاده میکنند.

با تمام تفاسیر ذکر شده هنوز برخی از منتقدین و مفسرین این پدیده ، معتقدند این سرمایه گذاری ریسک پذیر است. از عمده ترین دلایل این نظر ، نوسانات این بازار میباشد. زیرا ممکن است در کسری از ثانیه سقوط و مجددا اوج گیرد.

در مقالات بعدی بیشتر و مفصل تر در رابطه با بیت کویت صحبت خواهیم کرد؛ لطفا با ما همراه باشید.

همچنین به منظور مطالعه بیشتر مقاله ها، می توانید به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها