جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

تنظیم بدون قطعی ILO بر روی سرور ویندوزی

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله قصد داریم مراحل تنظیمات ILO در سرور LIVE و بدون قطعی و Down Time را توضیح دهیم. تا پایان این بخش با ما همراه باشید.

ILO یک پورت در تجهیزات سخت افزاری سروهای HP است. ILO یک IP آدرس به خود می‌گیرد و می توان از راه دور و از طریق شبکه به آن متصل شد. بعد از انجام تنظیمات می‌توان از طریق مرورگر و بدون هیچ واسطی به سرور متصل شد و از امکانات موجود در آن استفاده کرد.

ابتدا نیاز است درایور مرتبط با ورژن ویندوز را در سرور خود دانلود و نصب بفرمایید که لینک های آن به تفکیک ورژن در زیر قرار داده شده است:

درایور مربوط به ورژن ویندوز سرور 2012

درایور مربوط به ورژن ویندوز سرور 2016 و 2019

پس از دانلود و نصب درایور مربوطه نیاز است نرم افزار ILO را از لینک دانلودی که در زیر برای شما قرار داده است دانلود و در سرور خود نصب بفرمایید:

نرم افزار ILO

پس از نصب نرم افزار مربوطه می توانید آن را با نام HP Lights Out Online Configuration Utility در منوی Start سرور خود جستجو کرده و آن را Run بفرمایید.

در پنجره باز شده و قسمت Summary می توانید اطلاعاتی مختصر از مشخصات ILO را مشاهده کنید که شامل نام، تاریخ نصب، ورژن و آیپی ILO می باشد.

برای انجام مراحل نیاز است به قسمت Network و سپس Standard Network Setting مراجعه کرده و دیتایی از قبیل آیپیILO IP Address, Subnet mask, Gateway را وارد کنید. توجه داشته باشید در این مرحله مطابق تصویر پیوست نیاز است که پارامتر DHCP بر روی Disable تعریف شود. همچنین از قسمت User می توانید تنظیمات مربوط به یوزرنیم و پسورد را انجام دهید.

ilo

پس از وارد کردن همه اطلاعات مورد نیاز و با Save کردن تنظیمات، ILO سرور یک مرتبه Restart می شود و می توانید ورود به ILO را تست کنید.

توجه داشته باشید این تنظیمات تنها بر روی سرور های Dedicate و اختصاصی قابل انجام است چرا که در سرور های مجازی و VPS امکان نصب درایورد های ILO وجود نداشته و در مراحل نصب خطا دریافت می شود.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها