جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

تغییرات جدید لایسنس های سی پنل

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در روزهای اخیر تغییرات جدیدی توسط کمپانی سی پنل بر روی لایسنس ها اعمال شده است. در گذشته زمانی که کاربر لایسنس را تهیه می کرد، می توانست به تعداد نامحدودی اکانت در سی پنل خود ایجاد کند.

در سی پنل ها لایسنس ها انواع مختلفی دارند و در خصوص تفاوت آنها با لایسنس های مجازی و اختصاصی در مقالات گذشته پرداخت  ایم. با توجه به سیاست های جدید سی پنل، هزینه لایسنس شما مطابق به تعداد اکانت های شما می باشد. کمپانی سی پنل به صورت مجزا تعداد اکانت ها را برای هر نوع لایسنس مشخص کرده است. لایسنس ها نیز برای هر نوع سرور متفاوت می باشد. در سرورهای مجازی نوع لایسنس متفاوت از سرورهای اختصاصی می باشد.

انواع لایسنس سی پنل:

لایسنس سی پنل 5 اکانت (سرور مجازی)

لایسنس سی پنل 30 اکانت (سرور مجازی)

لایسنس سی پنل 100 اکانت (سرور مجازی، سرور اختصاصی)

لایسنس سی پنل 150 اکانت (سرور مجازی، سرور اختصاصی)

لایسنس سی پنل 200 اکانت (سرور مجازی، سرور اختصاصی)

لایسنس سی پنل 250 اکانت (سرور مجازی، سرور اختصاصی)

لایسنس سی پنل 300 اکانت (سرور مجازی، سرور اختصاصی)

هر کدام از لایسنس ها برای سرور های مجازی و اختصاصی متفاوت می باشد. در نتیجه بر اساس نوع سرور می بایست لایسنس را انتخاب نمایید. یکی دیگر از موارد مورد اهمیت در انتخاب لایسنس، تعداد اکانت می باشد. در صورتی که شما لایسنس 30 اکانت را نیاز داشته باشید و تعداد اکانت های دامنه شما 31 اکانت باشد، در نتیجه لایسنس مورد نیاز شما 100 اکانت می باشد و امکان استفاده از 30 اکانت را ندارید. با اعمال این سیاست ممکن است که برای برخی از کاربران استفاده از سی پنل دیگر به صرفه نباشد.

cpanel

2 راهکار برای مدیریت هزینه سی پنل:

  1. با توجه به این که استفاده از این کنترل پنل برای کاربران مشکل شده است در این مقاله در خصوص راهکارهایی برای مدیریت هزینه سی پنل را با شما عزیزان به اشتراک خواهیم گذاشت. یکی از راهکارها استفاده از Addon Domain در سی پنل می باشد. با توجه به این که سی پنل به تعداد اکانت ها حساس می باشد، استفاده از Addon Domain مشکلی ایجاد نمی کند. شما می توانید پکیجی را در WHM خود ایجاد کنید که Addon Domain آن به صورت نامحدود باشد. با این کار شما می توانید که دامنه های زیادی را در هاست نگهداری کنید و همه با کنترل پنل سی پنل باشند. فقط نکته اینجاست که این دامنه ها (که به صورت Addon Domain) در هاست می باشند دیگر پنل مدیریت جداگانه ندارند و صرفا داخل یک هاست میزبانی می شوند. در نتیجه زمانی که بخواهید پنل مدیریت آن را به شخص دیگری بدهید، عملا دسترسی همه دامنه های شما به شخص جدید داده می شود.
  2. راهکار دیگر استفاده از کنترل پنل دیگری می باشد که فرایند انتقال را نیز به همراه دارد. یکی از جدید کنترل پنل هایی که توسط مجموعه server.ir معرفی شده است، Cyberpanel می باشد. با این کنترل پنل می توانید با استفاده از یک کامند دیتای سی پنل خود را به سایبرپنل منتقل کنید. در نظر داشته باشید که حتما قبل از انجام انتقال از دیتای خود داخل سی پنل بکاپ تهیه نمایید.

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها