جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

معرفی انواع لایسنس CPanel

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله به معرفی انواع لایسنس CPanel و ارائه توضیحات مختصری در مورد آنها خواهیم پرداخت.

همانطور که می دانیم CPanel کنترل پنلی است که بر روی سرور هایی با سیستم عامل لینوکس نصب می شود. و مشابه با دیگر کنترل پنل ها نحوه مدیریت و سازماندهی سرور و سرویس های آن را بهبود می بخشد. همچنین در مقایسه با دیگر کنترل پنل ها از رابط گرافیکی و UI/UX نسبتا مناسب تری برخوردار است.

اما باید به این نکته توجه داشت که این نرم افزار رایگان نیست و نیاز است تا مدیر سرور پس از خرید و تهیه سرور خود نسبت به خرید لایسنس (مجوز برای استفاده از نرم افزار) سی پنل نیز اقدام نماید.

CPanel تا زمانی که لایسنس آن روی آیپی سرور فعال نشود امکان استفاده نخواهد داشت. قیمت لایسنس سی پنل با کارایی ومحیط گرافیکی همچنین تعداد اکانت هایی که روی آن مدیریت می شود  متناسب است ولی با این حال نسبت به لایسنس دیگر کنترل پنل ها، مشابه دایرکت ادمین (Direct Admin) پرهزینه تر محسوب می شود.

cpanel

هر کدام از لایسنس ها برای سرور های مجازی و اختصاصی متفاوت می باشد. در نتیجه بر اساس نوع سرور می بایست لایسنس را انتخاب نمایید. یکی دیگر از موارد مورد اهمیت در انتخاب لایسنس، تعداد اکانت می باشد. در صورتی که شما لایسنس ۳۰ اکانت را نیاز داشته باشید و تعداد اکانت های دامنه شما ۳۱ اکانت باشد، در نتیجه لایسنس مورد نیاز شما ۱۰۰ اکانت می باشد و امکان استفاده از ۳۰ اکانت را ندارید. با اعمال این سیاست ممکن است که برای برخی از کاربران استفاده از سی پنل دیگر به صرفه نباشد.

در مورد گواهینامه های از نوع اشتراکی نیز با توجه به اینکه این گواهینامه ها به نوعی کرک شده هستند، از سمت مجموعه ما ارایه نمی گردد اما از نظر فنی مشکلی برای نصب آنها بر روی سرور های مجازی، ابری یا اختصاصی ارایه شده از سمت ما وجود نداشته و در صورت نیاز امکان نصب نسخه تریال نیز بصورت رایگان از سمت ما وجود خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به مقاله تغییرات جدید لایسنس سی پنل مراجعه بفرمایید.

با مقالات ما همراه باشید

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها