جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

تحریم برخی از پسوند های دامنه های بین المللی

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

این مقاله به منظور اطلاع رسانی در خصوص تحریم برخی از پسوند های دامنه بین المللی ارائه می گردد. پیشنهاد می کنیم تا پایان آن با ما همراه باشید.

طبق گزارشاتی که اخیرا از سمت کاربران ارائه شده است، امکان اعمال هیچ تغییری از جمله تعریف نیم سرور اختصاصی، هدایت دامنه به سمت میزبان و … بر روی دامنه هایی با پسوند های زیر وجود ندارد و گاها تغییرات شناسایی نمی شود.

io .pro .info. و .bio.

domain

 

طبق بررسی هایی که در این خصوص انجام شده اخیرا از سمت یکی از شرکت های ثبت کننده پسوند های بین المللی با نام afilias.info، دامنه هایی با پسوند pro , .info. و .bio و .io برای ثبت کننده های داخل ایران تحریم و از دسترس خارج شده است و برای رفع این مورد نیاز است اطلاعات whois مالک از سمت مرکز ثبت به اطلاعات خارج از ایران تغییر کند و یا مدارکی که مربوط به آن آدرس باشد را برای مرکز ارسال کنیم تا خروج از تحریم و فعال شدن دامنه از سمت مرکز بررسی شود.

دسترسی تغییر اطلاعات ثبت کننده در حساب کاربری server.ir ایجاد شده است و می توانید به راحتی اطلاعات شخصی و یا حتی ایمیل مالک دامنه را نیز از طریق ویدئوی لینک ارائه شده تغییر دهید . تنها نکاتی که می بایست به آنها توجه شود این است که تغییرات آنی انجام نمی گردد و ممکن است پس از چند ساعت مشاهده شود و همچنین نکته دیگر اینکه در صورتی که ایمیل مالک را تغییر دهید این مورد می بایست ابتدا از سمت ایمیل فعلی تایید گردد تا امکان انجام آن وجود داشته باشد. اما در صورتی که نیاز به ارسال مدارک باشد نیاز است تصویر آن ها را از طریق تیکت برای ما ارسال بفرمایید تا ارسال آن برای مرکز ثبت کننده دامنه از سمت ما انجام شود.

در حال حاضر این شرایط تنها برای پسوند هایی که اعلام شد وجود دارد اما ممکن است این مورد برای سایر پسوند ها نیز ایجاد شود لذا پیشنهاد می شود در صورتی که دامنه بین المللی دارید اطلاعات ثبت کننده آن را تغییر دهید تا در صورت تحریم شدن آن پسوند، مشکلی برای دامنه شما ایجاد نشود و سایت ها از دسترس خارج نگردند.

با وجود شرایطی که وجود دارد، همچنان امکان ثبت این دامنه ها موجود است اما در صورتی که اطلاعات مالک ایران یاشد، پس از ثبت ممکن است اتصال آن به میزبان انجام نشود لذا ترجیحا پیش از ثبت از تغییر اطلاعات خود در ناحیه کاربری اطمینان حاصل نمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها