بررسی Traffic policing در شبکه

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم به بررسی Traffic policing در شبکه بپردازیم

 Traffic policing چیست؟

یکی دیگر از روش‌های کنترل ترافیک در شبکه Traffic policing می‌باشد . این نوع کنترل ترافیک به این صورت می‌باشد که اگر ترافیک از حد تعیین شده بیشتر گردد بقیه بسته‌های ارسالی (بسته‌هایی که بعد از آن ارسال می‌شوند) drop می‌شوند! در صورتی که در مدل دیگر کنترل ترافیک یا همان Traffic shaping به این صورت می‌باشد که بسته‌ها با تاخیر جواب داده خواهند شد که از این نظر Traffic policing ضعیف تر از Traffic shaping می‌باشد اما در هر صورت یکی از روش‌های مهم برای در دسترس نگه داشتن سرور  در مواردی است که ترافیک زیادی در حال وارد شدن به سمت سرور می‌باشد.

چگونگی برخود بسته‌های UDP و TCP در زمان اعمال Traffic policing

در صورتی که بسته‌های drop شده بسته‌های UDP باشند فرستنده متوجه عدم ارسال آنها نخواهد شد اما در صورتی که فرستنده بسته‌های خود را با استفاده از پروتکل TCP ارسال کند به علت قابلیت اطمینانی که در پروتکل TCP می‌باشد (بسته‌های TCP هنگامی که به مقصد می‌رسند یک تاییدیه یا acknowledge برای مبدا ارسال می‌کنند که باعث می‌شود این پروتکل قابلیت اطمینان داشته باشد) با drop شدن بسته‌ها به مبدا اطلاع رسانی می‌شود و مجدد مبدا بسته را ارسال می‌کند در صورتی که در این ارسال کاهش ترافیک اتفاق افتاده باشد و بسته مجدد drop نشود بسته به مقصد خواهد رسید و acknowledge  برای دریافت بسته به سمت مبدا ارسال خواهد شد.

البته بهتر است در مواردی که می‌توانیم به جای این مورد از Traffic shaping استفاده کنید چون بسته‌ها را drop نمی‌کند و تنها آن‌ها را با تاخیر ارسال می‌نماید اما در مواردی برای تعمین کیفیت خدمات QOS باید از این مورد استفاده نمود تا از در دسترس ماندن سرور در شرایطی که ترافیک زیادی به سمت آن ارسال شده است اطمینان داشته باشیم.

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها